piątek, 31 stycznia 2020

OSTATNIA NOC OLIVII Christina McDonald

"Czasami nawet prawda bywa kłamstwem."

Z przyjemnością i zainteresowaniem zanurzałam się w książkę, wciągnęła mnie mocno, pokazała się z jak najlepszej strony. Charakteryzuje ją mnogość zagadkowych sekretów zręcznie wplecionych w scenariusz zdarzeń, niemal na każdym kroku czyha na czytelnika nieprawdopodobne wydarzenie, które diametralnie zmienia kierunek akcji. Autorka stworzyła świat pełen mrocznych tajemnic, które pomimo tego, że pilnie strzeżone, to jednak za sprawą zbiegów okoliczności stopniowo tracą tarczę obronną i wystawiają bohaterów na niebezpieczeństwo. W końcu, w obliczu zbrodni, kumulacja skrywanych przeżyć i myśli wybucha i rzuca długie cienie na życie powieściowych postaci. Fantastycznie odmalowano relację między córką i matką, zarówno z punktu widzenia opiekuńczości dojrzałej kobiety, jak i poszukującej własnej tożsamości nastolatki. Bardzo realnie i prawdopodobnie. Wątek kryminalny również brzmiał przekonująco, wywoływał frapujące zainteresowanie i chęć jak najszybszego poznania kolejnych scen powieści. Zakończenie satysfakcjonujące, z obu perspektyw narracji. Książka spełniła pokładane w niej nadzieje na mocne i intrygujące zaczytanie, dające też do myślenia.

Młoda dziewczyna w niewyjaśnionych okolicznościach spada z mostu i ginie w odmętach wody. Sprawę gmatwa fakt, że wzorowa i niesprawiająca problemów wychowawczych uczennica była w ciąży, o której nikt nie wiedział. Siniaki widoczne na ciele ofiary nie wzbudzają zainteresowania policji, śledczy nie przykładają się do wyjaśnienia sprawy z należytą starannością. Natomiast intuicja podpowiada matce, że nie mógł to być zwyczajny wypadek, że za śmiercią córki kryje się coś więcej niż tylko oficjalna wersja zdarzeń. Kobieta, zdeterminowana poznać prawdę, stopniowo odkrywa zaskakujące fakty z ostatnich miesięcy życia Olivii. Narracja atrakcyjnie przyciąga uwagę, naprzemiennie obserwujemy różne spojrzenia na te same incydenty, uzyskujemy też uzupełniające informacje, które nie pokrywają się w relacjach. Jakże inaczej spoglądamy na świat, nawet jeśli żyjemy obok siebie? Wydaje się, że doskonale znamy drugą osobę, choć każdy ma zamkniętą na klucz szufladę tajemnic, której nie pozwala nikomu otworzyć. Ale czyż prawda, wcześniej czy później, nie znajduje drogi wyjścia na powierzchnię, by ujrzeć światło dzienne?

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller psychologiczny, 334 strony, premiera 02.10.2019, tłumaczenie Klaudia Wyrwińska
Książkę "Ostatnia noc Olivii" zgarnęłam z półki "kryminały".

37 komentarzy:

  1. Thriller psychologiczny, plus Twoja ocena = muszę ją mieć :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowała mnie ta książka. Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam o niej różne opinie, ale chyba ostatecznie ją przeczytam.
    Książki jak narkotyk


    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie się zapowiada, dopisuje do listy książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo zaintrygowana taką fabułą. Chyba przeczytam i to bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę przestać do Ciebie zaglądać, co rusz to jakaś fajna pozycja ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam, bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Opis i Twoją recenzja brzmią bardzo zachęcająco ale nie jestem pewna, czy sięgnę po tę książkę. Sama jestem mamą nastolatki i chyba cały czas widziałabym w bohaterach nas dwie. ��

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie się już chyba trochę przejadły tego typu książki, bo jest ich niesamowity zalew na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Książkę kojarzę, ale nie miałam okazji jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaintrygowała mnie ta książka

    OdpowiedzUsuń
  12. Zamówiłam tę książkę bo poleca ją jedna z booktobuerek, która ma podobny gust do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Planowałam ją przeczytać jak tylko się pojawiła, także teraz tym bardziej chce ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem bardzo ciekawa tej książki i cieszę się, że gość już w mojej biblioteczce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Zainteresowałaś mnie książką. Lubię takie klimaty. Bardzo chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam, bardzo fajnie upłynął mi przy niej czas :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mimo zachęcających recenzji gatunek nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Thriller to nie. jest gatunek dla mnie, jednak historia tej książki jest ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  19. Thrillery psychologiczne - jak wiesz - zawsze mnie do siebie przyciągają i tym razem również nie będzie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. I znowu ja :) Lubie czytać o dobrych książkach :) Ostatnio jestem u ciebie stałym gościem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zainteresowałaś mnie tą książką. Kiedy ja je wszystkie przeczytam, bo mamy podobne gusty...

    OdpowiedzUsuń
  22. Takich książek specjalnie nie lubię, ale wiem, że grono ich fanów jest duże.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dawno nie sięgałam po thriller psychologiczny. Ten tytuł bardzo mnie zaciekawił, fabuła jest naprawdę interesującą. Koniecznie muszę przeczytać tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  24. Sprawiasz, że gatunek, który omijam szerokim łukiem mnie ciągnie i interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Odkąd pojawiła się w zapowiedziach chce ją przeczytać i mam nadzieję, że mi się uda :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kocham thrillery ale jakoś po ten jeszcze nie miałam okazji sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  27. Prawdziwa tragedia rozegrała się w tej książce. Myślę jednak, że wątek kryminalny mnie nie zawiedzie :)

    Pozdrawiam,
    Karolina z TAMczytam

    OdpowiedzUsuń
  28. To tylko w bajkach prawda wypływa, w realu raczej ciężko jej się przebić na powierzchnię...

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam takie kryminały, pełne mrocznych tajemnic, dlatego bardzo chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  30. O tym tytule nie słyszałam, ale brzmi nader interesująco. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Masz oko do świetnych thrillerów.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ostatnio coraz częściej rozglądam się w gatunkach podobnych do twoich i już wiem jaką kolejna książke muszę upolować. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam takie historie, które trzymają w napięciu i są wciągające!

    OdpowiedzUsuń
  34. Czytałam i również bardzo mnie wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kolejna świetna propozycja do przeczytania w wakacje. Do tego przetłumaczona przez świetną tłumaczkę.

    OdpowiedzUsuń
  36. Książkę kojarzę, ale nie miałam okazji jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ciekawy tytuł pozycji. Nie miałam jeszcze okazji przyjrzeć się ksiażce.

    OdpowiedzUsuń