sobota, 10 października 2015

SYBERIA Jacek Pałkiewicz 67/2015

"Ciało człowieka zna ograniczenia, ale umysł - nie."

Pozycja tak mocno i prawdziwie do mnie przemawia, że czytając jesiennymi wieczorami muszę cieplej się ubierać i zaopatrywać w gorące herbaty. Niezwykle barwny, plastyczny język powoduje, że towarzyszę autorowi w jego ekstremalnej ekspedycji na Syberię, pokonuję własne słabości i poznaję świat. Mnóstwo fascynujących informacji, ciekawych wprowadzeń i uzupełnień do poszczególnych części książki, cytatów skłaniających do refleksji, cudownych zdjęć przyrody i ludzi żyjących na tak niesprzyjających człowiekowi terenach. Właśnie to pełne zrozumienie dzikiej Syberii i jej zdeterminowanych mieszkańców oraz psychologiczna warstwa książki sprawiają, że sięgam po nią kolejny raz.

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura podróżnicza

3 komentarze:

  1. Bardzo sobie cenie Pałkiewicza jako podróżnika i autora książek. Jednak bardziej przypadło mi do gustu "Eldorado".

    OdpowiedzUsuń
  2. chociaż Syberia jest mi daleka (czasowo) mam jakieś niejasne powiązania z tym tematem, bardzo mnie do niego ciągnie, więc książka dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń