wtorek, 4 września 2018

CZARNY ZAKON James Rollins

SIGMA FORCE tom 3

"Czy to, że ewolucja stanowi kręgosłup biologii, przez co biologia nabiera szczególnego charakteru nauki opartej na wzmocnionej teorii, czyni ją nauką, czy przedmiotem wiary?" Karol Darwin

Zajmująca sensacja, może w tej odsłonie serii niezbyt rozbudowana, ale ciekawie trzymająca w napięciu. Wkraczając w jej klimat, poddając się przebiegowi intrygującego scenariusza zdarzeń, sympatycznie spędzamy czas z książką w ręku. Autor przyzwyczaił czytelnika do płynnej narracji, dynamicznych rytmów, zaskakujących zwrotów akcji, umiejętnego wplatania w fabułę frapujących zagadnień naukowych, a przy tym przejrzystego przybliżania skomplikowanego żargonu technicznego. Z takiej formuły sensacji czerpie się nie tylko przyjemność ze śledzenia przebiegu akcji, podkręcania wyobraźni, budowania napięcia, ale również wynosi porcję wiedzy o zdobyczach współczesnych badaczy i naukowców. A przy tym odbywamy podróże po różnych kontynentach, zaglądamy w himalajskie szczyty, kopenhaskie antykwariaty, niemieckie zamki, tajemnicze kompleksy w Republice Południowej Afryki, jest i polski akcent, wrocławski kościół.

W trzecim tomie wszyscy dotychczas poznani bohaterowie serii, członkowie Sigmy, tajnej agencji strzegącej, zdobywającej i neutralizującej technologie istotne dla bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych, angażują się w pracę w terenie, nikt nie stoi na uboczu, każdy odgrywa znaczącą rolę w likwidacji niebezpieczeństwa zagrażającego światu. Do głosu dochodzą ponure echa historii drugiej wojny światowej i wybujałe ambicje szaleńców próbujących ingerować w przebieg ewolucji. Dociekamy źródeł zatrważającej epidemii w himalajskim klasztorze, dziwnych incydentów w górskiej dziczy w pobliżu chińskiej granicy. Zaciekawia niezwykłe zainteresowanie książkami wiktoriańskich uczonych i zagadka tajemniczych znaków umieszczonych w darwinowskim egzemplarzu biblii. Jednocześnie staramy się ujść cało z serii pułapek zastawionych przez prześladowców i zamachowców. Aby przetrwać i dotrzeć do prawdy trzeba zawierać zaskakujące sojusze. I choć nie wszystko wydaje się oparte na realności, niektóre rozwiązania wydają się mało prawdopodobne, to jednak powieść wciąga i relaksuje. Inne książki Jamesa Rollinsa przybliżone na blogu to "Burza piaskowa" (tom pierwszy), "Mapa trzech mędrców" (drugi), "Ostatnia wyrocznia" (piąty), "Siódma plaga" (dwunasty), a także "Amazonia" i "Wyłącznik awaryjny".

4.5/6 - warto przeczytać
sensacja, 512 stron, premiera 22.02.2018 (2006), tłumaczenie Lech Z. Żołędziowski
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

42 komentarze:

  1. Chętnie zapoznam się z całą serią. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji czytać poprzednich części, ale czytając Twoją recenzję trzeciej części jestem mocno zaciekawiona ta serią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam poprzednich, dzięki za apodpowiedż. Niebawem będę chyba robiła jakieś zamówienie więc możę sie skuszę. Choć nie bardzo mój klimat jestem jej ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czegos takiego wlasnie suzkalam. Chetnie zapoznam sie wiec z seria. Dzieki za recenzje

    OdpowiedzUsuń
  5. Burze piaskową czytała, pozostałych części niestety nie. Ale może warto sięgnąć po książki tego autora? Zaintrygowalaś mnie recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że mogłaby mnie ta książka zaciekawić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje się być fajnana jesienne wieczory

    OdpowiedzUsuń
  8. mogłabym ją przeczytać, aby sprawdzić, czy mi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Rollins - wielbię gościa :) Łączy zawsze to, co lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda na szybkie i miłe czytadło. Pozycja, na którą pewnie rzucą się filmowcy dając historii drugie życie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam tej serii,ale brzmi bardzo intrygująco! Koniecznie muszę sięgając po tą pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przyjrzeć się bliżej twórczości autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wprawdzie na liście mam już sporo poleconych także przez Ciebie książek, ale tą także dopisuję, bo widzę, że polubię.

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi ciekawie. Koniecznie muszę zainteresować się całą serią! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. brzmi ciekawie

    https://www.youtube.com/watch?v=hezuXHBuXN8&t=1s

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam tej serii, ale wydaje się ciekawa :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale z chęcią bym się z nimi zapoznała. Twoja recenzja mnie zaintrygowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie nam poprzednich tomów ale ta część brzmi super!

    OdpowiedzUsuń
  19. Już sama okładka mnie przyciąga i intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. muszę po nią siegnąć no muszę

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem wzrkowcem i często pierwszy wzrokowy odbiór u mnie robi robotę.Tu okładka wręcz hipnotyzuje, więc pewnie niebawem ją kupię.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety nie znam poprzednich części, jednak lubię dzieła trzymające w napięciu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam o tej serii ale zdecydowanie czytam za wolno żeby przeczytać wszystko to na co mam ochotę :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie znam tej ksiażki może dlatego że to nie jest mój ulubiony gatunek

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie jestem pewna czy ta książka by mnie zainteresowała... chyba tym razem odpuszczę. :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawe pytanie, daje do myślenia. Zastanawiam się czy reszta serii na podobnym poziomie?

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawa recenzja. Szkoda, że tak mało czasu na czytanie :( ale może kiedyś uda się sięgnąć po tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie znam tej serii, ale to dobrze, bo dzieki Tobie wpadła mi w oko. Ja ostatnio zakochana jestem w tworczosci Elzbiety Cherezinskiej i obiecalam sobie, ze przeczytam wszystkie jej dziela - i calkiem dobrze mi to idzie 😉

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie znam tej serii, ale to dobrze, bo dzieki Tobie wpadła mi w oko. Ja ostatnio zakochana jestem w tworczosci Elzbiety Cherezinskiej i obiecalam sobie, ze przeczytam wszystkie jej dziela - i calkiem dobrze mi to idzie 😉

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie mialam okazji czytac ale po przeczytanej recenzji z checia bym sie na nia skusila :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Co prawda nie moja bajka, ale wydaje się dość ciekawa... może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  32. SF , ale za to bardzo ciekawa recenzja i zachęcająca do przeczytania :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Recenzja baaardzo zachęca do zagłębienia się w książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ta seria ma fenomenalne okładki :)

    OdpowiedzUsuń
  35. dałabym szansę tej książce, jest w moich klimatach

    OdpowiedzUsuń