niedziela, 22 lipca 2018

OSTATNIA WYROCZNIA James Rollins

[PRZEDPREMIEROWO]

SIGMA FORCE tom 5

"Człowieku, poznaj siebie, a poznasz prawdę o wszechświecie i tajemnice bogów." napis na murach świątyni w Delfach

Właśnie taki typ sensacji lubię najbardziej, mnóstwo zagadek do rozwiązania, tajemnic do rozszyfrowania, niewiadomych do poznania. Wiele odwołań do bliskiej i dalekiej przeszłości, bazujących na mniej lub bardziej prawdopodobnych legendach, wywołujących niepokój i lęk, ale też intensywnie oddziałujących na wyobraźnię czytelnika. Podoba mi się zgrabne połączenie kilku równoległych wątków, umiejętne rozgrywanie zajmującej intrygi, elastyczne balansowanie na krawędzi prawdy i fałszu. Kolorytu scenariuszowi zdarzeń dodają fikcyjne incydenty zawierające wiele odniesień do faktów, mamy wrażenie, że przybliżana opowieść osadzona jest na sporej realności i wyrazistości.

Wciągający styl narracji, od początku stawiający na plastyczność obrazu, nieprzesadzone uszczegółowienie, dynamiczne rytmy, elastyczne przenoszenie się między miejscami akcji. Powieść wypełniona niezwykłymi podróżami, frapującymi przygodami, niebezpiecznymi wyzwaniami, ryzykownymi próbami sił, spektakularnymi epizodami. I świadomość, że od sprytu, umiejętności, osiągnięć i operatywności głównych bohaterów zależą losy świata, zwłaszcza pod presją czasu i konieczności przeciwstawienia się złu. Odwieczna walka dobra z ludzkimi słabościami, wygórowanymi ambicjami i wybujałymi aspiracjami. Książkę czyta się płynnie, absorbuje uwagę, angażuje zmysły, utrzymuje wysoki poziom od pierwszej do ostatniej strony.

Agenci Sigmy Force, byli elitarni żołnierze sił specjalnych i wysokiej klasy specjaliści z różnych dyscyplin naukowych, kolejni raz zmuszeni są walczyć na różnych frontach o wolność dla świata od politycznych szaleńców i dewiantów. Muszą też zdefiniować i zapobiec globalnej katastrofie, która na zawsze odmieniłaby środowisko naturalne, wyznaczyła nowy niepożądany porządek społeczny, polityczny i gospodarczy. Historia zaczyna się od zamachu na znakomitego profesora neurologii badającego biologiczne podstawy instynktów i intuicji. W krótkim czasie schronienie w Sigmie znajduje autystyczna dziewczynka o niezwykłych zdolnościach pozazmysłowych, której istnienie potwierdza działalność tajnego projektu badawczego. Tropy prowadzą do żądnego władzy rosyjskiego senatora. Wraz z bohaterami podążamy szlakiem indyjskich dzielnic biedoty, cieniami czarnobylskiej katastrofy, zdradliwymi korytarzami podziemnego uralskiego miasta, niegościnnym skażonym środowiskiem. Nad wszystkim unosi się niemal zapomniana grecka przepowiednia.

Zerknij na moje wrażenia po przeczytaniu dwunastego tomu serii "Siódma plaga", zaś "Wyłącznik awaryjny" to pierwszy innej serii ("Tucker Wayne"), również wyśmienita przygoda czytelnicza, która wyszła spod pióra Jamesa Rollinsa i Granta Blackwooda.

5/6 - koniecznie przeczytaj
sensacja, 480 stron, premiera 25.07.2018 (2008), tłumaczenie Bogusław Stawski
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

50 komentarzy:

  1. Książek i szklanek w domu nigdy dość, post ciekawie opisuje tę publikację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawi mnie bardzo :) Fajna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowała mnie ta seria :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ochotę sięgnąć po pierwszy tom :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie tego typu literatury z wtrącaniem różnych wątków nie lubię czytać, zresztą podobnie jest z filmami :) Bardzo ciekawy opis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Autora biorę w ciemno w każdej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. moje klimaty, zachęciłaś mnie ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś przeczytam. Na razie w kolejce czekają już dwie inne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sensacja to raczej nie moja bajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie klimaty, ale póki co niekwestionowanym liderem takich książek w moim zestawieniu jest Clive Cussler :) Ciekawa jestem, czy Rollins go przebije :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi na książkę w moim stylu! Zapisze tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, ta książka może na prawdę wciągnąć. Przeczytam, jak będę mieć pewność, że nie mam nic innego do zrobienia zanim nie skończę czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię wartką akcję, to coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię książki tego autora, tę również przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tej autorki jeszcze nie znam

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawa propozycja :) Czuję, że można ją przeczytać w jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  17. "Człowieku, poznaj siebie, a poznasz prawdę o wszechświecie i tajemnice bogów." napis na murach świątyni w Delfach
    - ciekawe....

    OdpowiedzUsuń
  18. James Rollins jest dla mnie zawsze gwarancją wyśmienitej rozrywki podążającej za przygoda i tajemnicą. Jak widzę i tutaj nie jest inaczej :) Oczywiście przeczytam! Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdecydowanie wolę literaturę faktu i biografie, ale ta pozycja wydaje się całkiem całkiem :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapowiada się ciekawie, chętnie sięgnę po pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię symultaniczność narracji, która rozprasza się w różne strony. Praktycznie nie jestem w stanie przeczytać powieści linearnej, chyba że jest to fabularyzowana biografia, ale nawet wtedy retardacje ocalają ją od nudy...Jak piszesz o podróżach, przygodach i różnych miejscach akcji...to dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam chyba jeszcze nic Rollinsa. Jeśli znajdę godną uwagi literaturę sensacyjną to mogę się skusić.Twoja recenzja tak intryguje że chętnie bym przeczytała.Akcja wydaje sję naprawdę wciągająca i na poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Tematy sensacyjne to coś niekoniecznie dla mnie, ale skoro tak dobrze oceniasz to z pewnością pozycja godna uwagi :) Dzięki za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię powieści osadzone wśród realnych wydarzeń dodaje im to pikanterii. Sensacja, kryminał- to lubię😉

    OdpowiedzUsuń
  26. Sensacjcje i kryminały zdecydowanie nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Książka brzmi bardzo ciekawie, trzeba ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  28. Niestety nie dla mnie... Ale skoro jest taka dobra to na pewno polecę mamie...:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię tego autora i kiedyś pewnie jeszcze sięgnę po coś jego autorstwa :) bardzo podobał mi się jego Ołtarz Edenu

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja tez uwielbiam wielowatkowe historie. Pochlaniaja mnie bez reszty. Z ta czuje, ze bedzie podobnie...;-)

    OdpowiedzUsuń
  31. bardzo wciągający opis:) mam nadzieję, ze zagości na mojej półce:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Po książki tego autora sięgam w ciemno :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Chyba wstyd przyznać, ale jeszcze nie słyszałam ani o autorze, ani o tej serii... Koniecznie muszę nadrobić

    http://zanimdorosne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Chcę zacząć od pierwszego tomu. Jak mi się spodoba, na pewno przeczytam również ten :)
    Pozdrawiam, Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Gdzieś tam leży na stosie do poczytania, może nareszcie się do niej dogrzebie 😀😜

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie słyszałam o niej, ale sięgnę 😁😁

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie słyszałam o tej książce ale brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  38. Choć zapowiada się świetnie, to obawiam, że nagromadzenie elementów z różnych kultur mogłoby mnie zniechęcić. Co za dużo, to niezdrowo. :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Czuję, że mogłoby mi się spodobać:)


    Dominika z http://zatraceniwkartkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Również lubię takie elementy w sensacjach, dlatego też muszę się zapoznać z całą serią!

    OdpowiedzUsuń
  41. Brzmi bardzo interesująco, choć raczej nie przepadam za sensacją...

    OdpowiedzUsuń
  42. Skoro tom piąty, to jednak musiałabym zacząć od początku, nie lubię serii zaczynać od środka.

    OdpowiedzUsuń
  43. Brzmi przyjemnie intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Jak jest kilka wątków, które się ze sobą przeplatają, by była świetna całość to na pewno jest to dobra pozycja :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Ciekawa recenzja. Zachęciłaś mnie do jej przeczytania. Lubię takie klimaty

    OdpowiedzUsuń
  46. Czuję się zaintrygowana, muszę nadrobić wcześniejsze tomy :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Zwykły tata czyta chyba tego autora :) Musze powiedzieć, by tu zerknął :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Brzmi naprawdę ciekawie, może uda mi się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń