piątek, 7 września 2018

WIRUS JUDASZA James Rollins

SIGMA FORCE tom 4

"Pozostaje zagadką, dlaczego w średniowieczu na pustyni Gobi wybuchła nagle zaraza morowa, która wybiła jedną trzecią ludności świata... dlaczego tyle epidemii i gryp minionego wieku pojawiło się najpierw w Azji... Następna pandemia także pojawi się najpierw na Wschodzie." Centrum Zapobiegania i Kontroli Chorób USA

Autor płynnie i wciągająco prowadzi czytelnika po sporej dawce przygód, umiejętnie podkręca atmosferę niepokoju, sprytnie napręża nić napięcia, przykuwa uwagę od pierwszej do ostatniej strony powieści, kusi dynamicznymi zwrotami akcji. Wiele incydentów składających się na możliwy do przewidzenia scenariusz zdarzeń, uniwersalny schemat walki dobra ze złem, jednak na taki właśnie liczymy sięgając po tak skonstruowaną sensację. Zastrzeżenia można mieć do lekko przerysowanych portretów postaci, ale rekompensuje ich różnorodność charakterów, wiedzy, umiejętności, płci, czy przydzielonych funkcji. Każdy bohater wnosi coś ciekawego do fabuły, urozmaica ją, wywołuje sympatię, uśmiech, albo wyzwala negatywne odczucia. Wielowiekowe bazyliki, pradawne świątynie, zapomniane ruiny, również brutalne sekty, mroczne gildie, stowarzyszenia dążące do przejęcia władzy nad światem, oraz trzynastowieczne rękopisy, zapiski podróżnicze i labirynty zagadek. Chętnie poddajemy się sensacyjnym klimatom, spektakularnym wyczynom, opisom akcji bazującym na autentycznych wydarzeniach historycznych i osiągnięciach współczesnej nauki.

W czwartym tomie wkraczamy w niebezpieczny świat biotoksyn, katastrofę ekologiczną zdolną zmienić biosferę Ziemi, zdradliwe zatrucie indonezyjskich wód nieznaną substancją, zbierające żniwo ponad czterystu ofiar śmiertelnych i kilku tysięcy ciężko rannych. To nie tylko groźba zagłady gatunku ludzkiego, gdyż w zakażeniach wtórnych pojawiają się genetyczne zmiany, ale też zagrożenie nieodwracalnej biologicznej degradacji środowiska naturalnego. Jak to zwykle bywa, wszystko rozpoczyna się od niemal niezauważalnego incydentu, następnie podstępnie rozwija się, przybiera na intensywności i zatacza coraz szersze kręgi. Ratunkiem dla ludzkości wydaje się być działalność terenowych agentów tajnej organizacji Sigma, wysyłanych w różne miejsca świata dla ochrony lub neutralizacji technologii mających istotne znaczenie dla bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych. W tej odsłonie serii tajemnice wymagające szybkiego odkrycia wiodą bohaterów ku Watykanowi, Wenecji, Indonezji, Turcji i Kambodży. Zerknij: "Burza piaskowa" (tom pierwszy), "Mapa trzech mędrców" (drugi), "Czarny Zakon" (trzeci), "Ostatnia wyrocznia" (piąty), "Siódma plaga" (dwunasty), a także "Amazonia" i "Wyłącznik awaryjny".

4.5/6 - warto przeczytać
sensacja, 480 stron, premiera 22.03.2017 (2007), tłumaczenie Paweł Wieczorek
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

45 komentarzy:

  1. kiedyś zaczytywałam się w książkach tego typu :) o starych cywilizacjach, wielkich epidemiach czy tajnych organizacjach - teraz już mniej, chociaż Twój opis mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, jak ja lubię takie klimaty. Kiedyś zaczytywałam się w artykułach o biotoksynach, roślinach transgenicznych i nadal mnie ciągnie do takiej literatury: czy to fikcji czy nauki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa tematyka. Chyba sobie ją zażyczę np. od Mikołaja. Tak, już robię listę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wydaje się traktować o dość istotnych problemach. Aczkolwiek ocena nie wysoka.

    OdpowiedzUsuń
  5. O zainteresowałaś mnie, idę właśnie do biblioteki to zapytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie - chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. CHętnie przeczytam całą serię ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rozumiem, że historia rozgrywa się w przeszłości, a nie w czasach współczesnych tak? Nie znałam tej serii wcześniej, ale wydaje się być w moim klimacie. Poszukam w bibliotece, gdyż akurat nie mam co czytać:) A raczej mam, ale muszę odpocząć od reportażu:) Ostatnio nieco z nim przesadziłam:) Poza tym bardzo treściwa i intrygująca recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnego tomu i książka raczej nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę nadrobić poprzednie, lubię znać serie w całości, nie na wyrywki.

    OdpowiedzUsuń
  11. 4,5 na 6 to całkiem dobry wynik! może akurat się na nią skuszę, ale najpierw poprzednie części wypada przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ha co ciekawego jest do.czytana to ma kilka tomów

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię książki tego autora, są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Katastroficzne książki i filmy znajdują się na półce mojego męża, a i ja lubię czytać w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio nie mam czasu na tego typu książki, ale kiedyś nadrobię serię :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawa książka. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała fabuła, coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Tematyka zagłady biologicznej zawsze mocno mnie frapowała - i sądząc z opisu, ta książka moglaby mi się naprawdę spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Książki katastroficzne nie należą do moich ulubionych, ale tej nie mówię 'nie' ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kolejny raz książka, która bardzo mnie zainteresowała! Szkoda, że czasu tak mało! :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Spora dawka czytania, ale to nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  22. Taki typ tez lubie aczkolwiek filmy o tej tematyce wole bardziej niz ksiazki. Bardziej do mnie przemawiaja. Czekam u Ciebie na jakis kryminal ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety nie moje klimaty, ale recenzja świetna!

    OdpowiedzUsuń
  24. przekonałaś mnie do sięgnięcia po tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Książki, w których fabuła rozgrywa się w średniowieczu to mój klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  26. To tematyka, która zawsze będzie wzbudzać emocje i skrajne stanowiska. Mnie zaciekawiła bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawa recenzja , ciekawa tematyka, ksiązka warta przeczytania jak widać :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przede mną teraz Ostatnia wyrocznia tego autora :D

    OdpowiedzUsuń
  29. O kurcze jaka długa seria! :o Czy można te książki czytać nie po kolei?

    OdpowiedzUsuń
  30. To jakoś nie brzmi jak książka dla mnie, ale recenzja jak zwykle świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  31. takie książki już mnie nie pociągają bo potem jak panuje jakaś ptasia grypa czy coś to od razu histeryzyje i podudza się moja wyobraźnia :P haha

    OdpowiedzUsuń
  32. Oj tym razem totalnie nie moje klimaty, ale dziękuję za fajną recenzję Izu :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Oj wydaje się być bardzo ciekawą pozycją, Chętnie kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  34. O, coś dla mnie :) Jestem spaczona, takie z lekka makabryczne tematy bardzo mnie interesują. Czy te tomy można czytać oddzielnie, czy jest to ciągła seria?

    OdpowiedzUsuń
  35. Zupełnie nie mój gatunek, więc raczej po niego nie sięgnę 😉 dosyć wysoko oceniłaś, więc musi być godna uwagi ☺️ Angelika F

    OdpowiedzUsuń
  36. Brzmi ciekawie, jednak jest wiele innych pozycji, które brzmią dla mnie ciekawiej, więc ta niestety odpada :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Książka zupełnie nie w moim typie, ale recenzja bardzo fajnie napisana :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Idealna książka na zapomnienie o utrapieniach codzienności :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Chcę nadrobić cały cykl Sigma Force :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Uuu zapowiada się kawałek ciekawej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Rollins to mój ulubiony pisarz! Te jego zagadki i pełne akcji działania naprawdę wciągają. Zostało mi jeszcze kilka tomów z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  42. myślałam, ze to zupełnie inny autor, ale to chyba po prostu to samo wydawnictwo ;-)

    OdpowiedzUsuń