środa, 8 listopada 2023

PIĄTA OFIARA

J.D. BARKER


SAM PORTER tom 2

"Instynkt samozachowawczy i strach to dwa z najsilniejszych ludzkich instynktów. Porter nie był pewny, czy chce poznać człowieka pozbawionego obu z nich."

Bardzo żałuję, że nie zaczęłam znajomości serii od pierwszego tomu, bo to, co się w nim działo, z pewnością wciągnęłoby mnie, podobnie jak wydarzenia w drugiej odsłonie. Choć już wiem, w którym kierunku poszybowała fabuła w "Czwartej małpie" (pierwszym tomie), to i tak z przyjemnością chwycę za książkę. Rewelacyjnie bawiłam się podczas poznawania "Piątej ofiary", przeżywania z wypiekami na twarzy i intensywnym napięciem. Pomysł na intrygę uważałam za mega atrakcyjny, zaś porywające przedstawienie wzmocniło pozytywne wrażenia. Fantastyczne stopniowanie wrzenia ciekawości i niecierpliwości odkrywania, umiejętne wywoływanie dreszczy emocji, sprytne lawirowanie w różnych odcieniach mroczności i ciemnych zakątkach ludzkiej duszy.

Nagłe zwroty akcji i zaskakujące obroty spraw potęgowały czytelnicze wrażenia, uczestniczyłam w przygodzie, w której elementy kryminału i thrillera znakomicie ze sobą współpracowały. Wszystko, aby przyciągać uwagę odbiorcy, oddziaływać na wyobraźnię, nakłaniać do snucia domysłów. Bohaterowie nietuzinkowi i przekonujący. Śledziłam główny wątek sprawy, zarazem intuicyjnie odczuwałam, że coś złowróżbnego i alarmującego czai się pod powierzchnią przybliżanej historii. Naprzemienna narracja i rozmaita perspektywa podnosiły poziom adrenaliny. Wyjątkowo zgrabne trzymanie w niepewności, sprawianie, że za nic nie chciałam odłożyć książki, powtarzałam magiczne zaklęcie - jeszcze tylko jeden rozdział, a potem następny i kolejny. Wyczekuję trzeciego tomu, tym bardziej, że drugi pozostawia w ekscytującym zawieszeniu.

Zimne chicagowskie klimaty nie odpuszczają, woda i lód stają się świadkami makabrycznych zbrodni. Także i seryjny morderca nie rezygnuje, wciąż trwa cykl zaginięć młodych kobiet, porwań z miejsc publicznych, i odnajdywania ciał w osobliwych sceneriach. Detektyw Sam Porter próbuje za wszelką cenę schwytać oprawcę, który wcześniej odsłonił jego słabe strony i przebiegle wyślizgnął mu się z rąk. Nie znajdując zrozumienia u przełożonych, rozpoczyna niebezpieczne śledztwo na własną rękę. Ale zamiast rozwikłania starej zagadki, nowe problemy piętrzą się, wprowadzają chaos i zamęt. Spryt, przewrotność, diaboliczność, dokładność i metodyczność ściganego wskakują na najwyższy poziom. Jak można się z tym mierzyć, zwłaszcza, że morderca nie odczuwa strachu ani skruchy i wciąż tak mało faktów zostało powiązanych?

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał, 560 stron, premiera 25.10.2023 (2018), tłumaczenie Agata Ostrowska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca.

11 komentarzy:

  1. Ja nigdy nie zaczynam czytania serii od drugiego tomu. Zawsze od początku i to tylko wtedy gdy np. wiem, że mam fostęp do kolejnych tomów. Anne 18.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zimne chicagowskie klimaty, elementy kryminału i thrillera, emocje ... Brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po przeczytaniu Twojej recenzji, mam jeszcze większą ochotę sięgnąć po tę książkę. Brzmi, jak naprawdę ekscytujący thriller.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba szalenie skomplikowana fabuła, ale recenzja bardzo dobra, więc na pewno warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam klimat kryminalnych zagadek i akurat brakuje mi takiej lektury. Rozejrzę się za I tomem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba przyznać, że twój sposób pisania jakoś przyciąga do tych książek. Lubię książki lekko kryminalne z dużą dozą zagadkowości. Emocje narastają z każdym zdaniem, a jednak z rozwiązaniem trzeba czekać do samego końca.

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę przyznać że jestem zaintrygowana tą propozycjA1 zdecydowanie wpisuje ją na swoją liste
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda na to, że książka idealnie łączy w sobie elementy kryminału i thrillera, tworząc naprawdę wciągającą i emocjonującą opowieść.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na tak ciekawe wydanie być może uda mi się skusić w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta seria chodzi za mną od bardzo dawna i w końcu muszę się za nią zabrać, bo widzę, że jest tego warta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi naprawdę ciekawie, więc zapisuję tę serię na swoją listę książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń