sobota, 5 października 2019

JUTRA NIE MA Luke Jennings

OBSESJA EVE tom 2

"...kanarek w kopalni węgla..."

Drugi tom serii wywarł na mnie ciut mniejsze wrażenie niż pierwszy "Kryptonim Villanelle", jednak i tak dobrze się przy nim bawiłam, na tyle wciągnął i zaangażował, że wieczór czytelniczy zaliczyłam do udanych. Autor kontynuował trzymanie czytelnika w niepewności, zgrabnie dozował napięcie, odwoływał się do nagłych zwrotów akcji, zwłaszcza koniec powieści wypełniony był niespodziankami. Ale finalna odsłona wprowadziła w lekką konsternację. Z jednej strony kapitalny pomysł na niemal całkowite odwrócenie fabuły, ostry przewrót, który fantastycznie dodał pazura przybliżanej historii, z drugiej płaskie potraktowanie relacji między kluczowymi postaciami. Część z tych odczuć zrzucam na karb przyjętego surowego stylu narracji, tworzącego charakterystyczny i intrygujący nastrój, choć momentami nieco osobliwy. Natomiast miłośnicy krótkich i wyrazistych opisów powinni być zadowoleni. Nie dziwię się, że na podstawie książek powstał serial, bo pole do popisu dla aktorów jest przeogromne, doskonałe okazje do udanych interpretacji osobowości, niejednoznaczności motywów i postaw. Z tego, co czytam, potencjał ekranizacji został w pełni wykorzystany.

Narcystyczna rosyjska socjopatka, zabijająca dla przyjemności, perfekcyjnie wyszkolona, ze zdolnościami lingwistycznymi i fotograficzną pamięcią, biegła w sztukach walki, inwigilacji i ucieczki, dysponująca poważnymi środkami finansowymi, prowokacyjnie zabawia się z pracownicą brytyjskiej służby bezpieczeństwa i kryminologiem, zastawia gęstą sieć pułapek i podprowadza do niebezpiecznego rozwiązania. Przeciwniczka nie pozostaje dłużna, składa ze szczątków ciężko zdobytych informacji profil seryjnej morderczyni, zgłębia prawdziwą tożsamość. Gra toczy się o najwyższą stawkę, przemienia się w zaczepną i agresywną, wszelkie chwyty dozwolone, każdy blef na wagę złota, jednocześnie wkracza na zmysłowy i intymny poziom. Co wyniknie z przerażającej konfrontacji, która z kobiet zdobędzie przewagę i jak ją wykorzysta?

4/6 - warto przeczytać
sensacja, 260 stron, premiera 27.08.2019 (2018), tłumaczenie Maciej Szymański
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Rebis.

41 komentarzy:

  1. Nawet nie wiedziałam że jest 2 tom, dobrze wiedzieć przyda się przy okazji większych zakupów książkowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A serial chętnie obejrzę z mężem, na książki jakoś go nie mogę namówić, ale wieczór serialowy to dobry pomysł

      Usuń
  2. To zdecydowanie pozycja dla mojego męża, on lubi te klimaty

    OdpowiedzUsuń
  3. Serial jest fenomenalny! Nie miałam pojęcia, że w Polsce są również książki, na podstawie których został zekranizowany - muszę je dorwać w swoje łapki!/Dizzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zaciekawiona wiec i serialem, bo książka wydaje się przeciekawa.

      Usuń
    2. Może zanim sięgnę po książkę spróbuję obejrzeć przynajmniej jeden odcinek? Tak dla pewności bo nie do końca wiem, czy to moje klimaty.😉

      Usuń
  4. W takim razie jestem ciekawa całej serii!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopiero co czytałam o pierwszym tomie! Szybka jesteś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, i to bardzo szybka! Czasami zastanawiam się, kiedy ona to wszystko pochłania. 😅

      Usuń
  6. Uwielbiam takie psychologiczne rozgrywki. Nie słyszałam nawet o serialu, ale chyba czas to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem do końca przekonana do tej książki. Jeszcze się zastanowię. Nie słyszałam o serialu.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja z chęcią zapiszę tytuł i przeczytam od pierwszego tomu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Po Twojej recenzji koniecznie muszę przeczytać tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bez wątpienia, jak tylko pojawi się ona w bibliotece, nie zamierzam zbyt długo czekać. Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  11. O to Cos na jesienny wieczór by się zapomnieć!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiedziałam,że w Polsce mamy już drugi tom tej serii ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że drugi tom jest odrobinę słabszy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam książki, o serialu też nie słyszałam... Najpierw w kolejności książka oczywiście.:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka rywalizacja pomiędzy głównymi bohaterkami, w moim odczuciu, może ciekawie wypadać! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, nie spodziewałam się, że będzie kontynuacja tamtej książki. Tylko szkoda, że wypadła nieco słabiej w Twoich oczach, ale jak widzę i tak się dobrze przy niej bawiłaś, mile spędzając przy niej czas. Chociaż tyle dobrego.
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem zaciekawiona i ksiazką i serialem. Zacznę jednak od książki. Ostatnio zrobiłam odwiritnie i byłam rozczarowana.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mysle, ze pozycja dla mnie, kusi! Chetnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Chociaż drugi tom obniżył nieco loty, to i tak chętnie przeczytam te książki. A potem obejrzę serial z ogromną ciekawością. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Widze dziewczyne z chirurgów i juz jestem zaciekawiona okładka!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaciekawiłaś mnie tą recenzją - tytuł(y) zapisuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam serii, ale może kiedyś poznam, bo recenzja zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  23. widziałam gdzieś trailer serialu, ale mnie nie zainteresował, teraz musze zobaczyć jeszcze raz, może się przekonam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle, ze ma pare ciekawych wątków, Które moglby mnie zainteresować 😊

      Usuń
  24. Dziewczyno u Ciebie zawsze mozna coś fajnego znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  25. I gdzie te kruche i delikatne kobiety, też poszły na wojnę służb...

    OdpowiedzUsuń
  26. Brzmi ciekawie, ale też trochę przerażająco.

    OdpowiedzUsuń
  27. Widziałam okładkę tego tytułu i sama w sobie mnie zaintrygowała, twoja recenzja potwierdza że warto po nią sięgnąć

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawa opinia oraz tematyka książki! Przyznam, że bardzo się zainteresowałam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubie czasem obejrzeć taki film, jednak ksiażek takich nie czytam

    OdpowiedzUsuń
  30. Jestem zaintrygowana mam wrażenie że przeleciało grozą. Długie opisy tworzące klimat są OK ale czasami autorzy naprawdę potrafią popłynąć i człowiek się przy nich nudzi i w tych przypadkach Wolę już krótkie opisy. Nie wiem jak z książkami ale na serial może się z mężem zgłosimy gdy znajdziemy kilka wolniejszych wieczorów

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie wiem czemu, ale skojarzyło mi się to z "Kill Bill". Może przez okładkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ocho kontynuacja! Nie spodziewałam się. Liczyłam raczej na jednotomówkę, ale nie będę marudzić. Mimo, że drugi tom wydawał ci się słabszy to ja i tak nadal mam ochotę sięgnąć po te książki. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajnie, że jest druga część. Szkoda tylko, że nie zrobiła na tobie takiego wrażenia, jak pierwsza.

    OdpowiedzUsuń
  34. To chyba fatum drugiego tomu. Zazwyczaj się okazuje, że druga część jest nieco gorsza, ale później już trzecia wraca na właściwe tory. Często się z czymś takim spotykam przy trylogiach czy seriach.

    OdpowiedzUsuń