wtorek, 1 października 2019

PROŚ O WYBACZENIE Melinda Leigh

MORGAN DANE tom 1

"Ciemność nie była jej przyjaciółką. Nie uratuje jej. Była przepaścią, z której już nigdy nie miała się wydostać."

Szybko uporałam się z książką, zaangażowała od pierwszych stron, podkręciła ciekawość, co kryje się za kryminalnym wątkiem, sprawą wyjątkowo brutalnej zbrodni. Już mocne uderzenie na początku zapowiadało, że ekscytujących scen będzie więcej, intensywnie oddziałujących na wyobraźnię i rozwijających skrzydła fantazji. Dobrze bawiłam się w odgadywanie, kto stoi za morderstwem, jakie powody kierowały oprawcą, dlaczego ofierze nie udało się wymsknąć ponuremu przeznaczeniu.

Melinda Leigh zgrabnie ułożyła złożoną intrygę, nadała ciekawych barw z różnych perspektyw, zadbała o detale i logikę. Nie było miejsc, sytuacji i osób, które nie mogłyby pojawić się w rzeczywistym życiu. Duża realność scen powodowała, że intensywniej stawiałam się w roli głównych bohaterów. Towarzyszyłam im na każdym kroku niełatwego śledztwa, podziwiając determinację i odwagę w stawianiu czoła złu i niesprawiedliwości. Kilka zaskakujących zwrotów akcji podkręcało atmosferę niepewności i zagrożenia. Smaczku powieści dodawał subtelnie, acz wyraziście, poprowadzony wątek romantyczny, przesłodzony w wydźwięku, ale stanowiący ciekawy kontrast do ponurej i mrocznej melodii ludzkich słabości i deformacji dusz. Zakończenie satysfakcjonujące, dopiero zbliżając się do finału historii połączyłam wskazówki prowadzące do tożsamości mordercy. Frapująca przygoda czytelnicza, potrafiła wciągnąć w scenariusz zdarzeń, oddawała klimat małomiasteczkowej społeczności, podsuwała materiał do refleksji odnośnie winy i kary, sprawności systemu oskarżenia i obrony, zasadności umieszczania dopiero co podejrzanych o zbrodnię we wspólnej przestrzeni więziennej z zatwardziałymi oprychami.

W pobliżu jeziora Scarlet Lake odnaleziono ciało młodziutkiej Tessy Palmer. Dziewczynę zgwałcono i zasztyletowano. Podejrzenie natychmiast pada na jej chłopaka Nicka Zabrowskiego, właściciela firmy zajmującej się aranżacją ogrodów. Jednak Morgan Dane, matka trzech dziewczynek, którymi często opiekowała się Tessa, nie wierzy, aby jej sąsiad, serdeczny dwudziestolatek, zdolny był do popełnienia takiego przestępstwa. Wbrew burmistrzowi Scarlett Falls, komendantowi policji, prokuratorowi okręgowemu, dziennikarzom i mieszkańcom, Morgan decyduje się na bronienie Nicka. Wraz z prywatnym detektywem Lancem Krugerem i jego szefem Lincolnem Sharpem prowadzą we trójkę śledztwo, co tak naprawdę miało miejsce w czwartkowy wieczór. Stopniowo na światło dzienne wychodzą dziwne tajemnice i osobliwe fakty, trudno je ułożyć w spójny obraz, ale jedno wiadomo z całą pewnością, jest siła, której zależy, aby prawda nigdy nie została odkryta. Czy zemsta dopadnie tych, którzy faktycznie na nią zasługują?

4.5/6 - warto przeczytać
kryminał, 312 stron, premiera 31.07.2019 (2017), tłumaczenie Olga Kwiecień
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Editio Black.

49 komentarzy:

  1. Motto niesamowite... strach się bać i o to chyba chodzi...
    Pewnie to niektórych zachęci do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to właśnie będzie z tą zemsta... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że ogromnie lubujesz się w kryminałach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dopiero teraz to zauważyłam :-))
      Refleks szachisty :-)
      Po prostu jest specjalistką od takich książek...

      Usuń
  4. Ja ostatnio też częściej sięgam po kryminały. Aktualnie czytam "Wyrok" wciąga od pierwszych stron.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie, że książkę warto przeczytać. Tym bardziej, że sama już wkrótce zamierzam się za nią zabrać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już tyle dobrego o tej książce i w końcu muszę ją sobie kupić i przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Proś o wybaczenie" to świetnie napisana i bardzo wciągająca historia, w której nie ma miejsca na przypadek. Intryga jest skomplikowana, ale wszystko doskonale się ze sobą łączy, więc lektura to prawdziwa przyjemność. Polecamy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejny ciekawy kryminał warty zapamiętania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi bardzo interesująco i ciekawie. Pozycja wprost idealna na jesień

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się niezwykle ciekawa książka z dreszczykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie, że książkę warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie słyszałam o tym tytule, ale wygląda na ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Polecę osobie, którą znam a która lubi kryminały.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oooo chętnie ją przeczytam, zachęciłaś mmie

    OdpowiedzUsuń
  15. O, interesujące. Lubię takie powieści, które trzymają w napięciu od początku do końca. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z kryminałami cały czas mi nie po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zwrócę uwagę Na te książkę :) w końcu idzie zima 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie czytanie zimową porą jest najlepsze, pod kocykiem, z ciepłą herbatką <3

      Usuń
  18. Świetnie zapowiadający się początek serii, sprawdzi się na nadchodzące długie wieczory

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę chyba wziąć urlop na czytanie. Polecasz bardzo fajne książki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa intryga się zapowiada. Takie niedopowiedzenia lubię w kryminałach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. To kolejna książka, która dzięki Tobie trafia na listę do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam kryminały w takim stylu. Nie znam autorki ale zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Coś mi mówi, że matka dziewczynek ukrywa coś więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czasami taki niespójny obraz dobrze gra z fabuła 😊

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię, gdy nic nie jest takie, na jakie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  26. Też ją czytałam! Trzyma w napięciu! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakoś nie lubię powieści w tomach, wydaje mi się, że postacie i akcja znudzą mi się, zanim dojdę do końca.

    OdpowiedzUsuń
  28. Już się wkręciłam. Muszę to przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ty to umiesz zaciekawić, ja mam spory stos fantazy ale jesienią ciągnie mnie do takiej grozy.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ogólnie to nie jest gatunek, który czytam choć opis brzmi ciekawie. Gdybyś oceniła tę książkę 6/6 to może faktycznie bym sięgnęła, ale jeżeli sama masz jakieś wątpliwości, to chyba nie jest dobra książka na próbowanie się w tym gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Już sam tytuł jest intrygujący, może być bardzo ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak już pewnie wiesz, brutalne gwałty i morderstwa nie trafiają w mój gust literacki...

    OdpowiedzUsuń
  33. Aktualnie mam dosyć kryminałów, a one wyłaniają się z każdego zakamarku internetu. Jakby na moją złość...

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ciekawie się zapowiada, chętnie sięgnę w jesienne wieczory

    OdpowiedzUsuń
  35. Początkowo nie miałam tego tytułu w planach, ale coraz bardziej się do niego przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jeżeli już na samym początku jest mocne uderzenie, to zawsze oczekuję, że w dalszej części będzie ich znacznie więcej, w dodatku znacznie silniejszych. Także cieszę się, że ta książka nie zawodzi pod tym względem, także będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  37. Chyba nigdy nie zrozumiem fenomenu kryminałów, albo jeszcze nie napisali takiego, który by do mnie przemówił. Jeszcze trochę życia przed sobą mam i wierzę, że kiedyś jakiś mnie przekona :P

    OdpowiedzUsuń
  38. Ostatnio czytałam dwoje dochowa tajemnicy, która była w podobnym klimacie i bardzo mi się spodobała więc może kiedyś spróbuje i ta

    OdpowiedzUsuń
  39. Czuję się mocno zaintrygowana. Tym bardziej, że w wątku jest winny i totalnie wszystko działa na jegoto niekorzyść a i wszyscy są przeciwko niemu. Sama jestem ciekawa co tam wyszło. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciekawi mnie, co tak naprawdę zdarzyło się w tej książce :) dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  41. Lubię kryminały i thrillery, a fabuła mnie zaciekawiła, więc myślę, że ta książka idealnie nada się na długie jesienne wieczory. Sprawdzę w mojej bibliotece, czy ją dostanę.

    OdpowiedzUsuń