środa, 2 października 2019

PIĘKNE CIAŁO Christi Daugherty

HARPER McCLAIN tom 2

"Do większości morderstw dochodzi w cieniu. To wstydliwe czyny ukryte przed wścibskimi oczyma."

Propozycja na wieczór, który chcemy spędzić rozwikłując zagadkę detektywistyczną, nie złożoną i zapętloną, a luźną i przystępną, sympatycznie wciągającą. Christi Daugherty przygotowała przeżycia bazujące na thrillerowskim klimacie, kryminalnych nutach, efektownej sensacji i romantycznym wątku. Atrakcyjnie wytworzone napięcie, dozowane w zgrabnym stylu, jednak wiele zdarzeń jesteśmy w stanie przewidzieć i wcześniej niż bohaterowie wyłapać, o co w nich chodzi.

Czarny charakter szybko wyłania się ze stron powieści, zatem nie ma wielkiego zaskoczenia, ale przyjemnie snuje się uszczegóławiające domysły. Intryga barwnie rozpisana na kilka postaci, każda wnosi coś ciekawego do przybliżanej historii. Autorka starała się jak najbardziej urozmaicić opowieść, kilka incydentów w szczególny sposób przykuwa uwagę. I tak jak z zainteresowaniem śledziłam postępy dochodzenia, tak wątek romantyczny wydawał się zaburzać dobrą rozrywkę, niepotrzebnie wplotły się mało dojrzałe zachowania bohaterów. Miłość zaślepia, a czasem ogłupia, a jeśli dołożyć do tego brak umiejętności porozumiewania się, to powstaje wielka niewiadoma. Odpowiadało mi się pozostawienie kilku aspektów do rozwiązania w kontynuacji serii, choćby, kto stoi za morderstwem matki dziennikarki, dlaczego Harper jest obserwowana, kiedy ucichnie rozszalała na dobre burza w jej życiu prywatnym.

Harper McClain zatrudniona "Savannah Daily News" jako reporterkę kryminalną. Ceniona jest w dziennikarskim środowisku za ambicję, determinację, bezpośredniość i odwagę. Seria artykułów ujawniająca, kto tak naprawdę stoi za morderstwem młodej dziewczyny, przysporzyła jej wielu wrogów wśród członków policji. Nie jest jej łatwo zdobywać informacje i docierać do tajemnic, na wszystko musi zapracować sama, bo dotychczasowe kontakty uległy spaleniu. I tym razem, Harper niebezpiecznie angażuje się w prywatne śledztwo, wyjaśnienie zuchwałego morderstwa studentki prawa, zastrzelonej w reprezentacyjnym centrum dzielnicy turystycznej Savannah. Idąc pod prąd oficjalnych doniesień, popadając w konflikt z funkcjonariuszami prawa, kobieta stopniowo dociera do prawdy, a trzeba przyznać, że jest ona wstrząsająca i makabryczna, wyłamująca się z utartych szlaków przestępczych. Zerknij na wrażenia po pierwszym tomie "Echo morderstwa".

4/6 - warto przeczytać
thriller kryminalny, 398 stron, premiera 04.09.2019 (2018)
tłumaczenie Anna Krochmal i Robert Kędzierski
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca.

49 komentarzy:

  1. Może być niezłe. Wpisuję sobie na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Średnio mnie zainteresowała ta książka...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie się zapowiada, zapisuję na liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za kolejny dobry kryminał, idealny na te długie, jesienne wieczory!

    OdpowiedzUsuń
  5. zbliża się ponura część roku, więc warto zanurzyć się w czytanie, kryminały szczególnie się przydadzą:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie to coś dla mojej koleżanki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kryminały, więc z pewnością po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  8. To kolejna książka, która dzięki Tobie trafia na listę do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ambitna dziennikarka brzmi nieźle. Może sięgnę. Zbliżają się długie wieczory...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie takie ambitne lubię najbardziej.

      Usuń
    2. Czekałam.na te wieczory całe lato ;) teraz córki chodzą wczesnie spać więc dla mnie czas na książki idealny

      Usuń
  10. Lubie książki w których czytelnik ma szansę rozwiązać zagadkę, fajnie.w ten sposób zmobilizować szare komórki do pracy

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa recenzja. Zachecajaco napisana

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie poznam recenzję pierwszego tomu, bo ta brzmi kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zerknę przez ciekawość na pierwszy tom, brzmi naprawdę interesująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez takie rekomendacje nigdy nie zmniejszy nam się lista książek do czytania :D

      Usuń
    2. Mam dokładnie takie same wrażenie :)

      Usuń
    3. Ja już dawno zginęłam w tej liście, rolek papieru t. mi nie wystarczy, żeby je spisywać. :D

      Usuń
  14. Pierwszy tom był dla mnie bardziej interesujqcy, ale temu tez dużo nie brakuje 😉

    OdpowiedzUsuń
  15. Skoro luźna i przystępna to może nawet ja bym ogarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajna recenzja. Książka wygląda interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobra książka żeby czytać to co się lubi w raczej mrocznej odsłonie, ale się przy tym nie namęczyć, a zrelaksować.

    OdpowiedzUsuń
  18. Raczej taka książka jest do przeczytania dla mnie w świetle dnia....

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam " Echo morderstwa" to chyba też jest książka tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tytuł ciekawy. Może się zainteresuję.

    OdpowiedzUsuń
  21. Znowu kryminał czyli coś czego znowu nie przeczytam , ale co mogę komuś polecić.

    OdpowiedzUsuń
  22. Czasem lubię takie lekkie kryminały/thrillery, ale to mnie jednak nie przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Gdzieś już widziałam ten tytuł, ale nie spodziewałam się po nim tej zawartości.

    OdpowiedzUsuń
  24. Piszesz ciekawie o tej książce, ale na razie ją sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Brzmi ciekawie, thriller romantycznym wątkiem to dobre połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobra lektura na jesienną podróż!

    OdpowiedzUsuń
  27. Szkoda, że fabula wydaje sie byc malo zaskakująca, a w takich kryminałach o to przecież chodzi...

    OdpowiedzUsuń
  28. Brzmi mega ciekawie, ale pierw pierwszy tom. ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja się tak boję kryminałów, boję się tego, że nie będę mogła spać w nocy i ciężko mi się przekonać, by sięgnąć po taka książkę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Brzmi intrygująco, z chęcią przeczytam, bo uwielbiam takie kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Zapisuję sobie tytul. Zaintrygowałaś mnie swoją recenzją tego thrillera. Z wielką ciekawością po niego sięgnę i przeczytam w któryś z jesiennych wieczorów.

    OdpowiedzUsuń
  32. Lubię ten gatunek literacki i możliwe, że sięgnę po tę książkę, jak już moja kupka zaległości nieco zmaleje ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Zaciekawiło mnie, ale chyba jednak nie na tyle bym po nią sięgnęła

    OdpowiedzUsuń
  34. Moją uwagę przyciągnęła okładka. Podoba mi się kolorystyka i perspektywa. Gatunek jednak nie mój, więc podziękuję

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam ten gatunek za to, że z jednej strony może być związany z licznymi komplikacjami, od których kręci się w głowie, a z drugiej często oferuje coś lekkiego, a zarazem zajmującego myśli, zmuszającego do szukania rozwiązania zagadki. Dzięki temu aż chce się go poznawać.

    OdpowiedzUsuń
  36. Chyba czytałabym dla samej postaci reporterki kryminalnej, ale obawiam się, że zmęczyłabym tę książkę :/

    OdpowiedzUsuń
  37. A ja lubię element zaskoczenia. Serio. Choć nie raz.miałoby się ochotę rzucić książka. Nie czuję tej historii ma tyle by po nią sięgnąć. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo lubię, gdy bohaterką jest dziennikarka - zwłaszcza ambitna, która chce odkryć prawdę ponad wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wprawdzie bardziej wolę te zagmatwane powieści detektywistyczne, ale zainteresowała mnie fabuła, więc pewnie sięgnę po tę książkę, jak ją gdzieś przypadkiem spotkam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Zaczęłam czytywac thrillery ale bardziej ciągnie mnie do psychologicznych niż do kryminalnych

    OdpowiedzUsuń