sobota, 12 sierpnia 2017

PODRÓŻ W TRZECH SMAKACH Layne Mosler


"...pod rozrywkową warstwą mojego projektu kryło się coś, co działo się ze mną. Z jakiegoś powodu w taksówce było mnie stać na całkowitą otwartość... zaczynałam się czuć jak tancerka tanga, którą nigdy nie miałam zostać."

Lekka i sympatyczna przygoda czytelnicza, nie jest może mocno wciągająca i frapująca, jednak ciepło i wdzięcznie zapoznajemy się z nią. Książka o oryginalnym pomyśle podróżowania taksówką, jedzeniu, tangu i miłości. Ale również o oddaniu pasji, pragnieniu realizacji marzeń, jakkolwiek osobliwe i zdumiewające wydawałyby się w oczach innych. Obserwujemy jak trzydziestoletnia kobieta próbuje znaleźć własny sposób na życie, nadać monotonii dnia codziennego blasku, kolorów, zapachów i smaków. Z determinacją i oddaniem przemierza ulice, puby i restauracje Buenos Aires, Nowego Jorku i Berlina. Jako pasażerka i jako kierowca taksówki. W każdym z miast przeżywa rozmaite przygody, napotyka interesujących ludzi, smakuje różnorodne potrawy. Jedno ją zachwyca, dając więcej niż ciepłe wyobrażenia, drugie zawodzi, oddalając się od wyidealizowanego obrazu.

Entuzjastycznie napisana opowieść o życiowych niepowodzeniach, nietrafionych decyzjach, nieudanych inwestycjach, przeplatających się z radością życia, szczęśliwymi uśmiechami, chwytaniu dobrych chwil, wsłuchiwaniu się w zwykłe i niezwykłe losy rozmówców. Zaspokajanie głodu poznawania poznawania świata, ludzi i samego siebie. Przemierzając strony książki dostajemy potwierdzenie, że w dzisiejszych czasach, naznaczonych niecierpliwością, pośpiechem, gorączkowością, zabieganiem, pogonią za sukcesem, młodym ludziom często ciężko jest wybrać właściwy kierunek i styl życia. Nie chcą podążać za tłumem, wmieszać się w jego codzienność, ulegać szablonowości, zniknąć w szarości. Pragną wyróżnienia się, podkreślenia indywidualności, umocnienia własnych zainteresowań, potwierdzenia mocnych stron osobowości. I właśnie młodym czytelnikom powinna spodobać się ta historia, zwłaszcza, że przedstawiona w oparciu o prawdziwe wydarzenia i emocje.

3.5/6 - w wolnym czasie
literatura współczesna, 488 stron, premiera 20.07.2017, tłumaczenie Kinga Markiewicz
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu. :)

72 komentarze:

  1. Bardzo fajnie zapowiadająca się podróż :) Dziękuję za recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna na wakacje! Teraz tylko trzeba rozejrzeć się w poszukiwaniu jakiegoś zacisznego miejsca, do tego hamak, kubek mrożonej kawy i przepis na cudowny weekend gotowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale się umówiłyśmy - i dziś u mnie ta powieść ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale ten motyw taksówki mnie tutaj ciekawi, więc kto wie. Muszę sobie zrobić osobną listę czytelniczą na te pozycje, co to których się waham. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie taka lista już działa, sprawdza się, kiedy potrzebuję czegoś nowego do czytania, niekoniecznie w moich stałych klimatach. :)

      Usuń
  5. Ten tytuł czeka już na mnie w kolejce do przeczytania:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam, ale zapowiada się naprawdę dobrze. Podoba mi się motyw okładki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czemu nie. Chociaż to nie do końca moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się Twoja recenzja, aż grzech nie sięgnąć po tę pozycję!

    OdpowiedzUsuń
  9. To chyba dobry prezent dla mamy :) muszę przeczytać fragment w księgarni :) dzięki za recenzję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się bardzo ciekawie.;)
    Milego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam tę książkę w zapowiedziach. Jestem jej bardzo ciekawa. Teraz uświadomiłaś mnie, że koniecznie muszę ją dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama nie wiem. Nie jestem pewna nie czuje tego. Moze gdybym mlodsza byla :D Aktualnie podziekuje :) Mysle ze to przez to jakie np kraje wymienilas/miasta. Nie ciagnie mnei do nich. pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy koncept, ale obecnie potrzebuję nieco innego typu lektury. ;/ Chyba na razie podziękuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że nie zajrzę do tej książki. Temat wydaje się ciekawy, ale raczej nie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czyli doskonała pozycja, jeśli chcemy odetchnąć :) Moją uwagę zwróciła okładka. Oryginalny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiedziałam, że taka książka jest. Zapisałam sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Po tytule książki spodziewałam się nieco innej tematyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że ja również, ale miło spędziłam z nią czas. :)

      Usuń
  18. Nie znam tej książki, ale widzę po Twojej recenzji, że szału nie ma, więc bez żalu ją sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekkie i przyjemne zaczytanie, idealnie wpasowuje się w wakacyjny klimat. :)

      Usuń
  19. Czytałam, bardzo mi się spodobała ta książka :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Szukanie własnego miejsca.... twoja tecenzja bardzo interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  21. Długo wyczekiwałam tej książki i... chyba nie ma czego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Tobie bardziej się spodoba, ja miałam inne oczekiwania. :)

      Usuń
  22. Już drugi raz trafiam dziś na recenzję tej książki - i opinie w sumie się pokrywają :) Lekka kobieca literatura jest idealna na lato - zawsze zabieram ze sobą tego typu książki na wakacyjne wojaże :)

    OdpowiedzUsuń
  23. już sama okładka zachęca do bliższego poznania

    OdpowiedzUsuń
  24. Coś lekkiego, może warto skorzystać z Twojej propozycji. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy, kto i co lubi, przyjemne wakacyjne zaczytanie, ale w lekkim tonie. :)

      Usuń
  25. Dlaczego akurat "w trzech smakach"?
    Przy okazji - zawsze, kiedy widzę frazę typu "do przeczytania w wolnym czasie", mam wyrzuty sumienia, że nie mam czegoś takiego jak "wolny czas dla siebie" :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzy smaki trzech miast. :) U mnie też wolnego czasu mało, a w zasadzie to sporo go, tylko sprytnie wykorzystany na rozwijanie pasji. :)

      Usuń
  26. Przydałoby mi się coś lekkiego do poczytania ☺ ta książka wydaje się być idealna ☺

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię takie lekkie powieści (raz na jakiś czas), a poza tym okładka bardzo mi się spodobała. Wiem, że nie po tym ocenia się książki, ale jakoś zwróciłam na nią uwagę :).

    OdpowiedzUsuń
  28. Podróżowanie, jedzenie, taniec i miłość - czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  29. To coś w moim stylu, lekko, smacznie ;) i przyjemnie. Miło jest czytać Ciekawą opowieść o kimś kto szuka własnej drogi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że ludzie mają nieco zwariowane pomysły na swój styl życia, ciekawie jest o nich poczytać. :)

      Usuń
  30. Pasja, marzenia i poszukiwanie sposobu na życie - coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Brzmi nieźle, jako książka na letnie popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda na to, że to super książka, idealna by zabrać ją na urlop 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przejrzałam kilka stron, ale na nic takiego nie trafiłam... Możesz może polecić jakąś świetną komedię romantyczną?:)

      Usuń
    2. Rzadko sięgam po tego typu książki, jeśli już to kryminał z uśmiechem.

      Usuń