wtorek, 6 czerwca 2017

KRÓLESTWO KANCIARZY Leigh Bardugo

SZÓSTKA WRON tom 2

"Całe jego życie było jednym długim ciągiem unikniętych cudem wpadek i katastrof, ale nigdy przedtem nie był tak absolutnie przeświadczony, że w tej chwili walczy o życie."

Pierwszy tom "Szóstka wron" zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie, również świetnie bawiłam się podczas wędrówek po świecie kolejnej odsłony tej fantastycznej serii. Autorka ma spójny i przyjemny styl narracji, piękny dar opowiadania niezwykłych historii i przyjacielskiego przyciągania czytelnika do ciekawie rozbudowanej wizji fantasy, gdzie dobro i zło przenikają się wzajemnie, a walka między nimi nie jest jednoznaczna i z góry przesądzona. Przez dwa dni powieść mocno pochłaniała moją uwagę, odpowiadał mi jej sympatyczny awanturniczy klimat, cieszył w pełni wykorzystany atrakcyjny pomysł na fabułę. Satysfakcjonujące spotkanie z książką.

Mnóstwo niezwykłych przygód, intrygujących zdarzeń, frapujących zwrotów akcji, zaskakujących obrotów spraw, przewrotnych uśmiechów losu. Wszechobecne spiski, nietrwałe sojusze, ciche pakty, tymczasowe porozumienia, zgubne zdrady, brutalne potyczki, karciane zagrywki, wirtuozerskie złodziejstwo, a przy tym mistrzostwo w przebiegłości, sprycie, chytrości, knowaniu i zdobywaniu informacji. I interesująco sportretowane postaci, wynurzające się z mrocznych dzielnic Ketterdamu, obdarzone osobliwymi mocami, mające wiele na sumieniu, żyjące w kontraście do prawa, ale w zgodzie z przestępczym kodeksem, bezwarunkowym oddaniem dla przyjaciół i poczuciem siły drzemiącej w jedności. Nie sposób ich nie polubić, szczerze im kibicować, życzyć znalezienia się w gronie zwycięzców. I jeszcze delikatnie, z wyczuciem, niespiesznie rozwijające się wątki romantyczne, wywołujące wiele emocji, ale i też niewiadomych.

Powieść utrzymana z dynamicznych rytmach, jednak z uwzględnieniem obrazowego opisu szczegółów, wkrada się w nią wiele dobrego humoru, wywołującego szczery uśmiech i radość z zaczytania. Z zapałem dopingujemy grupie kluczowych bohaterów, tak różnych od siebie, a jednak potrafiących wspólnie stawić czoło niebezpiecznym wyzwaniom. Kiedy już wydaje się, że toczona przez nich walka jest z góry już przesądzona, napiętnowana klęską i niepowodzeniem, jakiś drobny incydent, nieoczekiwany zapis w przeznaczeniu, szczęśliwy zbieg okoliczności czy wyłoniona na powierzchnię tajemnica, sprawiają, że ryzykowna gra rozpoczyna się od nowa, a sekretna misja wciąż ma szansę powodzenia. Piękne kolekcjonerskie wydanie powieści, grafiką i kolorystyką doskonale komponujące się z nietuzinkową fabułą, wzmacniające intensywność emocji towarzyszących przyjemnemu zaczytaniu. Książka nie tylko dla młodzieży, dorośli także dobrze się w niej odnajdą, chętnie przemierzą świat wypełniony przygodami, walkami i magią.

5/6 - koniecznie przeczytaj
fantasy, 588 stron, premiera 29.03.2017, tłumaczenie Wojciech Szypuła
Książkę "Królestwo kanciarzy" zgarnęłam z półki "bestsellery". :)

62 komentarze:

  1. Zapowiada się nieźle! chyba po nią nawet sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często jak chodże po księgarniach i salonach bije po oczach ta okładka ( moim zdaniem bardzo ciekawa i mroczna) i trzeba będzie się zapoznać z tomem I :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto. :) Książki powinny Ci się spodobać, oboje lubimy takie klimaty. :)

      Usuń
  3. Ta seria wyjątkowo mocno przypadła mi do gustu. Niby dość oklepana idea fabularna, ale samo poprowadzenie historii, zwroty akcji i bardzo ładna, regularna rozbudowa bohaterów już od pierwszego tomu zrobiły na mnie duże wrażenie.

    No i książka wygląda przepięknie. Cieszę się, że MAG coraz wyżej stawia sobie poprzeczkę (bo nie ukrywajmy - nikt inny, przynajmniej w zakresie fantastyki, nie jest w stanie mu dorównać).

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pomyśleć, że w zasadzie przypadkowo trafiłam na pierwszy tom, okazało się, że mocno mnie wciągnął, zatem podążałam tropem satysfakcjonującego zaczytania. :)

      Usuń
  4. Bardzo ładna okładka. Co prawda nie czytam zbyt wiele fantasy, ale ten opis brzmi interesująco. Jak gdzieś spotkam, to przeczytam. ;)
    https://cienwiatru.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo to całkiem przyjemna i intrygująca przygoda czytelnicza. :)

      Usuń
  5. Bardzo fajnie, że pojawia się też humor - dzięki temu czytanie jest faktycznie przyjemniejsze ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz moje dzieci się w tych powieściach zaczytują, i już wyrażają pozytywne opinie. :)

      Usuń
  6. Właśnie zaczęłam. Uwielbiam "Szóstkę wron' i mam nadzieję, że 'królestwo kanciarzy" będzie równie dobre! :")

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu przeczytać pierwszy tom :) Bo ta książka mnie prześladuje wszędzie...

    Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. U Ciebie jak zwykle inspirująca pozycja książkowa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się zawsze coś interesującego znaleźć, dziękuję ślicznie. :)

      Usuń
  9. Czasami oprawa książek trochę nas oszukuje, bo oczka przyciąga, ale do zaoferowania wcale nie ma, aż tak wiele. Uwielbiam dobrą fantastykę, również młodzieżową, a może właśnie młodzieżową bardziej, gdy jest na dobrym poziomie. Pozwala się zatracić i liznąć trochę tej magii, za którą tak naprawdę prawie wszyscy tęsknimy na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś uciekałam od młodzieżowej fantastyki, wydawało mi się, że to już nie dla mnie, a jednak przekonałam się, to było błędne założenie, na jak wiele porywających lektur trafiłam. :)

      Usuń
  10. Nie czytuję fantastyki, zatem książka nie dla mnie. Ale recenzja jak zwykle bardzo dobra i zachęcająca do lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantasy nie każdego pociąga, ale ja świetnie się czuję w tych klimatach. :)

      Usuń
  11. "Szóstka wron" jest ciągle jeszcze przede mną, ale po wszystkich zachęcający opisach na temat całego cyklu sięgnę po nią i po "Królestwo kanciarzy" z pewnością. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyka jednak nie jest dla mnie. Wolę kryminały, albo psychologię ❤️

    OdpowiedzUsuń
  13. ZNów zachęca aby otworzyć od razu i czytać. Dodaję na listę, mam nadzieje, że jak najszybciej do niej dojde.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dobrze, że fantastyka ciagle się rozwiną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle interesujących przygód na nas czeka, w klimatach fantasy. <3

      Usuń
  15. Zapowiada się fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę zacząć czytanie od pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba sprawię teściowej na imieniny :). Lubi takie powieści.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się fantastycznie!! Musze kupic ją córce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jak najbardziej, moje dzieci też już wsiąknęły w tę przygodę czytelniczą. :)

      Usuń
  19. O to zdecydowanie "najlepszy seler" (tak zwykle żartuje moja koleżanka :) ), który NIE jest przereklamowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że reklamy nie przeszkadzają mi w odbiorze książek, staram się nie sugerować, a jedynie inspirować, aby chwycić za książkę. :)

      Usuń
  20. Myślę, że to seria dla mnie tym bardziej po tak obiecujących dwóch tomach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy będą kolejne, przynajmniej ja bym bardzo chciała, choć ta przygoda wydaje się już zamknięta. :)

      Usuń
  21. Jedna z moich ukochanych serii :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak ja lubie intrygi owiane humorem 😁 Za chwilę urlop i to będzie pozycją obowiązkową

    OdpowiedzUsuń
  23. I kolejna pozycja nie dla mnie ;) Ach te nasze różne gusta czytelnicze ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mimo masy pozytywnych recenzji, mnie do Szóstki wron nie ciągnie, a tym bardziej do kontynuacji :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy z nas czegoś dla siebie poszukuje, może kiedy indziej nabierzesz ochoty na takie klimaty. :)

      Usuń
  25. Koniecznie muszę zapoznać się z tą serią. Jestem przekonana, że trafi w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak zwykle bardzo dobrze napisana recenzja. Szkoda że nie mam ostatnio czasu na czytanie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też go ostatnio ciut mniej, ale narzekać nie mogę. :)

      Usuń
  27. Kiedyś kochałam fantastykę, ale jakiś ostatnimi czasy nic dobrego nie wpadło mi w rękę. Może jest czas by jej ponownie dać szansę. Dzięki za tip

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo czasem trzeba zmienić klimaty, aby móc potem do nich z entuzjazmem wrócić. :)

      Usuń
  28. Na mnie jeszcze czeka pierwsza część. Dużo osób poleca tę historię, wiec mam nadzieję, że również podzielę ich entuzjazm. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałej podróży czytelniczej, będę czekać na Twoje wrażenia. :)

      Usuń
  29. Zacznijmy od okładki — jest bardzo ładna, odrobinę tajemnicza. Nigdy o tej serii nie słyszałem, więc musiałbym najpierw sięgnąć po pierwszą część. Nie mniej jednak bardzo dobra recenzja jak zawsze zresztą ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zazdroszczę, że masz już za sobą lekturę! Ja nadal jeszcze nie przeczytałam pierwszego tomu, chociaż oba czekają na półce. ;/ Ale może w wakacje będzie więcej czasu na wszystko. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I już wyglądać będę Twoich opinii o tych książkach. :) Intrygującego zaczytania. :)

      Usuń