środa, 7 czerwca 2017

ŚWIATŁO NIE MOŻE ZGASNĄĆ Diane Chamberlain

KISS RIVER tom 1

[PRZEDPREMIEROWO]

"Co się stało z jej mężem, z człowiekiem, który kiedyś napisał dla niej cały tomik wierszy, pomógł jej zapomnieć o przeszłości i sprawił, że po raz pierwszy w życiu poczuła się bezpieczna?"

Przyjemne zaczytanie, na relaksacyjny wieczór, poprawę nastroju i odskocznię od mrocznych tematów panujących w ostatnio wybieranych przeze mnie książkach. Autorka lekko i sympatycznie wprowadza w romantyczny klimat, intensywnymi emocjami wypełnia serca głównych bohaterów, konstruuje ciekawe sploty okoliczności wpływające na ich losy. Wiele zachowań powieściowych postaci zostało celowo przerysowanych, aby podkreślić niecodzienny dramatyzm, zbudować silne napięcie, wywołać sporą dawkę niepewności, i na tym tle umniejszyć, choć na czas spotkania z książką, problemy czytelników, oddalić je od nich.

Powieść o trudnej miłości, skomplikowanych relacjach rodzinnych, tajemnicach wyrywających się na powierzchnię, bolesnych zdradach, wyniszczającej zemście i oczyszczającym wybaczaniu. Jakże często wikłamy się w pogmatwane zależności, idealizujemy ukochane osoby, jakby wbrew sobie podporządkowujemy życie tym, dla których niewiele znaczymy, dajemy się traktować w bezduszny sposób w imię dawnych pragnień i wciąż wyczekujących na spełnienie marzeń. To także spojrzenie na rodzinę, która musi poradzić sobie z dotkliwą stratą bliskiej osoby, będącej dotąd filarem tego mikroświata, bez której życie traci wszelki smak i kolor. Jak odnaleźć się w tym bólu i cierpieniu, niemocy zawrócenia zdarzeń, przywołać radość w szarej codzienności?

Olivia Simon, zdolna i ambitna lekarka pracująca w pogotowiu ratunkowym, traci w dramatycznych okolicznościach pacjentkę Annie O’Neill. Zdarzenia mające miejsce tego dnia na zawsze odmienią jej życie. Olivia i jej mąż Paul Macelli, dziennikarz, przechodzą kryzys małżeński, usilne starania o dziecko kończą się niepowodzeniami, dawna fascynacja miłosna jednego małżonka przygasła, a mająca odmienić złe przeznaczenie przeprowadzka do uroczej nadmorskiej miejscowości okazuje się pułapką. Poświęcając się pracy kobieta stara się znaleźć antidotum na oschłe zachowanie i wyjątkowo krytyczną ocenę jej osoby w oczach męża. Dlaczego właśnie śmierć Anny odbije się tak szerokim echem wśród wielu mieszkańców Kiss River? Co przywołała w ludzkiej pamięci?

Zajrzyjcie do moich wrażeń z poprzednich spotkań z książkami Diane Chamberlain "Jak gdybyś tańczyła", "W cieniu", "Chcę cię usłyszeć", "Dar morza". Z różnym stopniem zainteresowania i satysfakcji odbierałam te przygody czytelnicze, nie da się jednak ukryć, że z miłą chęcią sięgam po barwne powieści tej autorki. Fantastycznie wypełniają wolny czas, wywołują uśmiech na twarzy, skłaniają do przemyśleń. Posiadają magnes przyciągania burzliwymi losami bohaterów, nieugiętą walką o to, co najcenniejsze w życiu każdego człowieka, udowadnianiem, że nawet z najbardziej mrocznych i ponurych okoliczności można wyjść zwycięsko. Wiele podobnych scenariuszy życia napotkamy w prawdziwym świecie i to intrygująco nas do nich zbliża.

3.5/6 - w wolnym czasie
literatura współczesna, 464 strony, premiera 08.06.2017 (1992), tłumaczenie Michał Juszkiewicz
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka. :)

72 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy to coś dla mnie, ale akurat szukam czegoś lżejszego od kryminałów, bo ostatnio tylko po takie książki sięgam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi obiecująco, choć niby rzadko sięgam po tego typu książki, to może jako odskocznia od bałkańskich lub kryminalnych tematów przypadła by mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wczoraj czytałam o tej książce i zastanawiałam się, czy po nią sięgnąć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba poszukam tej książki

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tę książke na liście, ale wciąż nie mogę się zabrać za tę autorkę :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się obiecująco. Lubię nadmorskie klimaty i akcję tam osadzoną. Jeśli tylko znajdę czas, na pewno skorzystam z Twojej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealna dla mnie, bardzo w moich klimatach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I znowu nie trafiłam :) nie mój target, ale polecę ją koleżance.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za rzadko do mnie zaglądasz, bo różnorodność propozycji czytelniczych duża. :)

      Usuń
  10. Recenzja super, ale książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się być ciekawa, ale przygodę z twórczością tej autorki z pewnością rozpoczne od innej książki.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym tak proponowała, choć ja z pewnością sięgnę teraz po drugi tom serii. :)

      Usuń
  12. Mnie już sam tytuł urzekł <3 Aż chce się czytać ;]

    OdpowiedzUsuń
  13. Po książki autorki sięgam bez zastanowienia, chociaż zdarzają się wśród nich trochę słabsze tytuły. Widzę, że ta nie należy do najciekawszych, mimo to i tak pewnie ją przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten właśnie należy do tych nieco słabszych, książka nie jest zła, ale zabrakło mi w niej tej charakterystycznej dla autorki głębszej perspektywy. :)

      Usuń
  14. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę, ponieważ historia w niej opisana wydaje się być bardzo realna i poruszająca wiele kwestii na które warto zwrócić uwagę. Nie warto podporządkowywać naszego życia tym, dla których znaczymy niewiele - warto o tym pamiętać i nie ładować się w tego typu relacje, bo prędzej czy później będą z tego same problemy. Znam przypadek osoby, której przydarzyła się podobna historia, dlatego bardzo chętnie przeczytam tę książkę, bo myślę, że może być naprawdę wartościowa. Już sam tytuł daje nadzieję, że będzie lepiej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wszystko trzeba dbać, pielęgnować, czy marzenia, czy relacje z innymi ludźmi, czy choćby o światło drzemiące w naszych sercach. :)

      Usuń
  15. Zapowiada się dosyć ciekawie, z chęcią przeczytam. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czyli książka w sam raz na długie letnie wieczory. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jeden wieczór, przynajmniej jak dla mnie, lekko i przyjemnie. :)

      Usuń
  17. Tytuł zachęca, by sięgnąć po tę książkę! Jeszcze tylko cichy wieczór, kubek herbaty różanej i może być bardzo relaksacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie tematy, więc na pewno zajrzę.

    Jest opcja, abyś przy recenzji podawała również link do e-ksiązki? Myślę, że ne tylko ja, ale i inny uzytkownicy byliby zainteresowani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koncentruję się na wrażeniach z przeczytanej książki, po więcej informacji odsyłam do wydawnictwa. :)

      Usuń
  19. Do tej pory czytałam tylko "Milczącą siostrę" tej autorki i była to bardzo przyjemna książkowa podróż.
    Obecnie jakoś nie po drodze mi z książkami Diane. Koniecznie muszę to zmienić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie po nie sięgam, wielkie zaczytanie, kiedy tematyka powieści trafi w moje zainteresowania. :)

      Usuń
  20. Zaskoczyłaś mnie tak - w sumie niską, jak na Chamberlain - oceną. Pozostaje mi sprawdzić tę książkę osobiście, bo prozę autorki lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie książki autorki przemawiają do mnie, może to kwestia doświadczenia życiowego, tym niemniej z zainteresowaniem po nie sięgam. :)

      Usuń
  21. Jeszcze nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kolejny raz mnie zainteresowałaś 🙂 Nadskakiwanie tym, którzy nas nie chcą, idealizowanie osób, niby oklepany temat, ale za to jaki aktualny! Zrobiłam fotkę, dołączam do listy książek, które chciałabym przeczytać❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnego zaczytania, czekać będę na wrażenia po lekturze, ciekawa jestem, na ile będą zbieżne. :)

      Usuń
  23. Po opisie książki spodziewalam się bardziej czegoś właśnie mrocznego, skomplikowanego, a nie lekkiego, na wieczor ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Właściwie coś takiego dla mnie, lubię tego typu książki na lekki wieczór. Szybko i przyjemnie się je czyta ;)
    Pozdrawiam,
    Ola z pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. ojej tak słabo? ! Uwielbiam tę autorkę :)Musze się sama przekonać czy mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie zdziwiła niska ocena, ale i tam mam ten tytuł na liście.

      Usuń
    2. Agnieszka, taka właśnie jest moja ocena dla tej książki, inne propozycje czytelnicze tej autorki zrobiły na mnie większe wrażenie. :)

      Usuń
    3. Monalisap, być może książka na Tobie wywrze większe wrażenie, jestem bardzo ciekawa Twojej opinii. :)

      Usuń
  26. Podoba mi się okładka i tytuł, ale jeszcze zastanowię się czy po nią sięgnąć.
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję, zainteresowałaś mnie tą książką :)
    Ja polecam książkę "Zatrzymać dzień" - to jest książka, która wypełnia nasze serca naprawdę intensywnymi emocjami! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawa książka, w przyjemnym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Planuję przeczytać coś tej autorki we wakacje. Może sięgnę po tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Chyb szkoda mi na nią czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Czytałam już kiedyś książki tej autorki. Ale widzę, że ta nie powaliła Cię z nóg. Myślę, że nie będę na siłę jej szukać, ale jeżeli gdzieś natrafię na nią po drodze, może dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  32. I właśnie trafiła u mnie na listę oczekujących na przeczytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Hmm, książka mnie juz zainteresowała wcześniej. I co prawda od jakiegoś czasu zamierzam zapoznać się z twórczością autorki i sądziłam, że zacznę od tej najnowszej. Jednak mam wrażenie, że powinnam zacząć od innej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie polecam. :) Ja z kolei wyczekiwać będę drugiego tomu, spodziewam się intensywniejszych emocji. :)

      Usuń
  34. Polecam książkę "Zatrzymać dzień" (innej autorki) - mega pozytywna opowieść, naprawdę przywraca wiarę w ludzi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to już czwarte polecenie tej książki dla mnie. ;)

      Usuń