czwartek, 29 czerwca 2017

WYŁĄCZNIK AWARYJNY James Rollins, Grant Blackwood

TUCKER WAYNE tom 1

"Taka już jest natura wojny, gdzie życie, śmierć czy kalectwo są mierzone w centymetrach i sekundach... Ilu przyjaciół stracił przez kaprysy przeznaczenia?"

Spora dawka pierwszorzędnie napisanej powieści sensacyjnej, mistrzowsko dopracowany pomysł na fabułę, fascynująco poprowadzona narracja, odpowiednio dawkowany poziom zainteresowania i mocno trzymającego napięcia. Otrzymujemy wszystko to, co tak bardzo ekscytuje i przyciąga w sensacji, wypełnienie książki intrygującą treścią, naszpikowanie spiskowymi teoriami, utrzymanie dynamicznego tempa akcji, zaskakiwanie nagłymi zwrotami akcji, nieoczekiwanymi okolicznościami i przypadkowymi zdarzeniami.

Bogaty scenariusz zdarzeń fascynująco wciąga w kolejne części powieści, mnóstwo się dzieje na lądzie, wodzie i w powietrzu, od pierwszej do ostatniej strony trzymani jesteśmy w niepewności, obserwujemy spektakularne akcje głównych bohaterów, wraz z nimi rozwiązujemy zagadki szpiegowskie, a co najważniejsze przeciwstawiamy się złu, które skrywa się wśród członków społeczności politycznej, naukowej i biznesowej, szalonemu pomysłowi zagrażającemu ekosystemowi Ziemi i całej ludzkości.

Autorzy nawiązują do faktycznej wiedzy naukowej, zaczerpniętych z historii faktów, frapujących miejsc, do których tylko nieliczni mają dostęp ze względu na towarzyszące im tajemnice i tajne informacje. To także pokazanie, że natura wciąż skrywa przed nami wiele sekretów, a nie zawsze jesteśmy w pełni przygotowani na właściwą interpretację dokonywanych odkryć, podczas eksploracji dzikich zakątków planety, badania żywych organizmów i dochodzenia fenomenu życia.

Ciekawie sportretowane główne postaci powieści, szybko obdarzamy ich sympatią i chętnie uczestniczymy w ich nietuzinkowych przygodach. Tucker Wayne, były żołnierz elitarnych amerykańskich sił zbrojnych, i Kain, odpowiednio wyszkolony do zadań specjalnych pies rasy malinois, tworzą niezwykły partnerski duet. Ilość wspólnie odbytych misji jest oszałamiająca, zaś ich więź bazuje na niesamowitym porozumieniu, zaufaniu i przyjaźni. Jak przyznaje Tucker, ich zadaniem jest chronić zło przed gorszym, przejąć inicjatywę i wypełnić misję.

Tym razem uczestniczą w prewencji zamachu na rosyjskiego przemysłowca, miliardera i potentata przemysłowego, Bogdana Fiedosiejewa. Podejmują się również realizacji zlecenia dyrektora agencji rządowej Paintera Crowe, muszą wywieźć z Rosji Awrama Bukołowa, właściciela znaczącej firmy farmakologicznej, i przewieźć go na teren Stanów Zjednoczonych, problem w tym, że wiele osób poszukuje tego człowieka. Co ma wspólnego z dawnym radzieckim ośrodkiem badań nad bronią jądrową ten ekscentryczny biolog, geniusz i wizjoner? Z jakim ryzykiem i niebezpieczeństwem przyjdzie Waynowi zmierzyć się? Do jakich supertajnych informacji dotrze? Przed czym będzie starał się uchronić świat? I jaką cenę przyjdzie mu za to zapłacić?

5/6 - koniecznie przeczytaj
sensacja, 480 stron, premiera 14.06.2017, tłumaczenie Maria Gębicka-Frąc
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros. :)

71 komentarzy:

  1. Sama nie jestem szczególną zwolenniczką sensacji, ale takie tytuły lubię znać, żeby móc sprezentować je mamie. Skoro polecasz, z pewnością będę miała tę książkę na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką płynną, dopracowaną i trzymającą w napięciu sensację bardzo lubię. :)

      Usuń
  2. Uwielbiam książki tego autora i mam w swojej kolekcji kilka. Tej jednak nie czytałam, ale widzę, że powinnam to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też kilka tytułów zostało jeszcze do nadrobienia. :)

      Usuń
  3. Jak ja bym chciała wygospodarować trochę więcej czasu na czytanie książek! Tyle mam zaległości a lista się poszerza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocno Ci tego życzę, bo przyjemność zagłębiania się w czytelnicze przygody bezcenna. :)

      Usuń
  4. Nie lubię takich książek, więc pomimo rekomendacji po nią nie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie cena świadczy o zawartości. Zwróć uwagę, że na przecenach nawet te dobre książki z przed lat wcale nie muszą być tanie.

      Usuń
    2. August, nie namawiam, każdy czyta dla siebie. :)

      Usuń
  5. Recenzje jak zwykle fantastyczne i mimo że nie lubię takiej tematyki chętnie sięgnę po tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za sensacją ale może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dla odmiany, zmiany literackich klimatów, na świetną rozrywkę. :)

      Usuń
  7. Świetna recenzja :). Lubię takie książki, więc z chęcią przeczytam, szczególnie, że Ty polecasz :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intrygujące zaczytanie przed Tobą, sporo tajemnic, spektakularnych akcji i nietuzinkowych przygód. :)

      Usuń
  8. Lubię, gdy widać i yeligencję i wiedzę autora w postaciach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyraziste i przekonujące postaci jak najbardziej mile widziane, nawet w powieściach sensacyjnych. :)

      Usuń
  9. Czytałam poprzedni cykl autora i bardzo mi przypadł do gustu. Myśle ze i po te książkę sięgnę .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, a ja poprzedni jakoś ominęłam, do nadrobienia. :)

      Usuń
  10. Świetna recenzja. Książka nie w moim stylu, ale chętnie przeczytam.
    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Kto wie, może po nią sięgnę we wakacje! :)
    Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawie opisana recenzja. Moją uwagę zwróciła okładka.To jest I atom więc wnioskuję że będzie ich więcej? Ile sklada się na serię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pierwszy tom, wiem, że drugi został napisany w zeszłym roku, trzeba wyczekiwać premiery na polskim rynku. :)

      Usuń
  13. Sensacje to nie mój konik, ale nie jest to moja pierwsza przeczytana twoja recenzja i wiem, że mogę Ci w niej zaufać, a skoro piszesz, że "koniecznie przeczytaj", to tak też muszę zrobić! Sesja skończona, czas na przyjemności! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że książka świetnie się sprawdzi jako intrygująca odskocznia od sesji. :)

      Usuń
  14. Nie znam tej książki. Widać zapowiada się ciekawie; )

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie książki w szpiegowskim klimacie, wiec książka napewno trafi na moją listę TBR. ;)

    http://galeria-slow.blogspot.com/2017/06/szumowska-kino-to-szkoa-przetrwania.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam takie klimaty. Jeszcze taka ocena u Ciebie to już koniecznie na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mocna rzecz, bardzo mi się podoba. I nie tylko mi:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Za każdym razem, kiedy tu wchodzę, nie mogę wyjść z podziwu dla Twojego tempa czytania :) A co do książki, lubię, kiedy tematy naukowe czy polityczne nie są podane w formie tylko suchych faktów, ale tworzą część fascynującej historii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie umiejętne malowanie tła, osadzenia go w realiach, też uważam za duży atut powieści. :)

      Usuń
  19. Znam osobę, dla której taka książka będzie idealnym prezentem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam otrzymywać książki w prezencie, podobnie jak obdarowywać nimi znajomych. :)

      Usuń
  20. Brzmi fantastycznie, lubię takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wartka akcja, doskonały pomysł na fabułę i dobrze prowadzona narracja - nie trzeba więcej, żeby zachęcić mnie to tej powieści:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastyczny pomysł na relaksacyjny wieczór z książką. :)

      Usuń
  22. Kiedyś czytałam więcej tego typu książek o tematyce wojennej i szpiegowskiej, bo miłością do nich zarażął mnie tato. Chyba czas do nich wrócić - i odświeżyć wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również takie powieści sensacyjne zgarnęłam od mojego taty, polubiłam, zadomowiłam się w tych klimatach i teraz chętnie po nie sięgam. :)

      Usuń
  23. Książka wydaje się ciekawa - mimo, że początkowo wydawała się zupełnie nie w moim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakoś tak mi Danem Brownem zawiało... ale to pozytywne skojarzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej właściwe i jak najbardziej pozytywne skojarzenia. :)

      Usuń
  25. Super okładka. :) Na żywo pewnie wygląda jeszcze lepiej. Książka zapowiada się ciekawie, więc może kiedyś uda mi się znaleźć dla niej czas. ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak przeczytałam opis, to skojarzyło mi się z kryminałem Nele Nauhaus "Kto sieje wiatr...". Swoją drogą - polecam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Trochę mnie kusi- jak natrafię to czemu nie

    OdpowiedzUsuń
  28. Całkiem przyjemnie się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Z twojej recenzji wynika że to typowa pozycja dla mężczyzn ?
    Kurcze to pytanie trochę dwuznacznie zabrzmiało ;).
    Raczej Książka w klimacie mojego partnera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mężczyźni lubią takie klimaty, ale i mnóstwo kobiet świetnie się w nich odnajduje. :)

      Usuń
  30. Chodzę wokół tej książki od dłuższego czasu i myślę nad zakupem. Ona chyba jednak odbiega od stylu serii SIGMA Rollinsa, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam, więc trudno mi się w tej kwestii wypowiadać, ale główny bohater pojawił się chyba wcześniej właśnie w tamtej serii. :)

      Usuń
  31. to jest kolejna historia, którą chętnie zobaczyłabym na ekranie, szkoda, że wytwórnie filmowe odgrzewają kotlety, a nie zabierają się za ekranizację dobrych książek

    OdpowiedzUsuń
  32. Lubię książki z gatunku sensacji, więc jestem ciekawa też tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  33. Szesnasty tom i tak wysoko oceniasz - czyli autor zrobił dobrą robotę! Przy takiej ilości może być trudno utrzymać poziom i zachwycić czytelnika. Super, że tak Ci się podobalo

    OdpowiedzUsuń