czwartek, 1 czerwca 2017

WIATRODZIEJ Susan Dennard

CZAROZIEMIE tom 2

"Ale dopiero w śmierci mogli pojąć istotę życia. 
A tylko żyjąc, zmienią świat."

Również w drugim tomie potęga magii przenika scenariusz zdarzeń i determinuje losy bohaterów. Teraz bardziej niż kiedykolwiek, zmuszeni są polegać na własnych nieprzeciętnych mocach, umiejętności przezwyciężania potęgujących się problemów i stawienia czoła niebezpiecznym wyzwaniom. Wciąż nadrzędnym celem okazuje się dobro Czaroziem, ale aby go osiągnąć trzeba wyjść zwycięsko z wielu ryzykownych potyczek i zabójczych walk. Susan Dennard zafundowała postaciom potężny cyklon niezwykłych przygód, ucieczek, pogoni, porwań, konspiracji i demaskacji. Piekielne moce próbują zapanować nad światem, skrytobójcze ataki kryją się na każdym kroku, zaś białe magiczne talenty potrafią ukazać także ciemne i zatrważające oblicze. Jak temu ma przeciwstawić się uzdrowicielskie czarodziejstwo?

Miłośnicy intrygującej i dynamicznej akcji, zaskakujących zwrotów, nietuzinkowych splotów losów bohaterów, nie powinni czuć się zawiedzeni. Szybko mkniemy po stronach książki, zasłuchując się w opowiadaną historię, śledząc potęgę i słabości kluczowych postaci, niepokojąc się o pułapki zastawiane na nich przez wrogów. Może brakowało mi ciut bardziej spektakularnego podkręcania napięcia, zwłaszcza, że pierwszy tom "Prawdodziejka" robił to doskonale i rozbudził nadzieje na kontynuację w podobnym klimacie niecierpliwości i nieustannego trzymania w niepewności. Za to szybkość, z jaką przeskakujemy z wątku na wątek robi duże wrażenie, lubię tak prowadzoną narrację, nawet jeśli momentami nieco gubię się, to jednak nieustanna pogoń za wieloma perspektywami spojrzenia na przebiegający splot wydarzeń ciekawie wzbogaca odbiór powieści.

Podoba mi się styl autorki, lekki, płynny, wciągający, porywający, dbający o detale w kreowaniu świata i profilowaniu bohaterów. Potrafi pozytywnie usposobić do postaci, bo choć nie brak im wad, przywar i niedoskonałości, to chętnie obdarzamy ich sympatią. Wyczekujemy spotkań z Merikiem, Safiyą i Iseult, ich atrakcyjne i frapujące przygody wywołują wiele emocji. Próbujemy zrozumieć niejednoznaczną postawę Vivii, zachowanie Cam niejednokrotnie wywołuje uśmiech, zaś tajemniczość Aeduan wnikliwie przykuwa uwagę. Czy zawarte sojusze i pakty okażą się trwałe i mocne? Komu w tej niebezpiecznej rozgrywce można zaufać i w jakim stopniu? Dlaczego tak ważnym staje się podążanie właściwą drogą, kiedy mnóstwo pokus od niej odciąga? Jak zdobyć przekonanie o słuszności bohaterskich czynów? Interesująca propozycja fantasy, zwłaszcza dla młodzieży, świetnie bawi, wciąga w magiczny świat, czyta się z przyjemnością.

4.5/6 - warto przeczytać
fantasy, 400 stron, premiera 10.05.2017, tłumaczenie Maciej Pawlak
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu SQN. :)

40 komentarzy:

  1. Bardzo zachęcająca recenzja, a jak jeszcze wciąga i czyta się dobrze to tym lepiej :) Zaraz poszukam tomu pierwszego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczna wciągająca fantasy, jak bardzo lubię wnikać w takie klimaty. :) Fascynującej przygody czytelniczej. :)

      Usuń
  2. jakoś nie lubię czytać ksiiążek ale ostatnio coraz częściej wpadam na recenzje książek i zaczynają mi się podobać... czyżby jakaś życiowa zmiana mi się szykowała? haha
    Będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz do mnie :) http://pluukasiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie, abym miała spędzić, choć jeden dzień, bez książki, czytanie weszło mi tak mocno w krew i to od dzieciństwa. :)

      Usuń
  3. Nie bardzo w moim guście ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam fantasy, wiec ksiazka jak najbardziej dla mnie :)
    Dziekuje za recenzje :)

    Pozdrawiam,
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dużo o tej książce słyszałam, zarówno o pierwszej, jak i drugiej części. Uwielbiam fantastykę dlatego bardzo chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam częsci pierwszej i to raczej od tego pwoinnam zacząć, jeśli sięgnę po tę pozycję. Kiedy już stos moich książek stopnieje, zacznę rozgladać się za nowymi do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stosy książek wciąż się powiększają, tyle obiecujących czytelniczych wrażeń. :)

      Usuń
  7. Mysle ze bedzie suer jako ksiazka w torbe dla mnie czy to po miescie czy nad woda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że przyjemnie będzie Ci się czytało. :)

      Usuń
  8. Pierwszy tom był bardzo ciekawy, więc na pewno sięgnę po kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z pierwszą częścią, narazie zabieram się za inną powieść fantasy, więc może innym razem :)
    Pozdrawiam :*
    Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że warto ją przeczytać. Takie popołudnia weekendowe w jej towarzystwie mogą być bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka zapowiadają się interesująco, ale niestety wiem, że nie przypadnie mi do gustu 😞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego mamy całe mnóstwo propozycji czytelniczych, aby każdy wybrał coś dla siebie. :)

      Usuń
  12. Uwielbiam ten gatunek! Będę musiała się wybrać na polowanie książkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja lubię takie polowania książkowe, zawsze wpadnie w łapki coś wyjątkowego. :)

      Usuń
  13. Ja wciąż nie mogę się zabrać za pierwszy tom, a Ty już chwalisz drugi! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zastanawia mnie polski tytuł książki, która w oryginale była chyba napisana po angielsku. Ciekawy neologizm :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajna recenzja książki, choć tematyka same książki już nie w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tym razem nie mój klimat, choć w ostatnim czasie coraz częściej sięgam po fantasy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozkręcisz się w tym gatunku, a może tak jak i ja, nawet rozmiłujesz. ;)

      Usuń
  17. Lubię takie tytuły, muszę sobie obydwa tej autorki zapisać, bo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  18. Obawiam się, że to zupełnie nie moje klimaty... Jakoś nie potrafię się przekonać do większości fantasy ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyka to jednak nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
  20. Tym razem ksiażka bardziej dla mojego Męża :) Klaudia J

    OdpowiedzUsuń