czwartek, 6 lipca 2023

JAK ZROBIĆ SZARLOTKĘ OD PODSTAW

W POSZUKIWANIU PRZEPISU NA NASZ WSZECHŚWIAT – OD POWSTANIA ATOMÓW DO WIELKIEGO WYBUCHU

HARRY CLIFF

„Atomy, z których zbudowane są nasze ciała, powstały miliardy lat temu wewnątrz gwiazd.”

Publikacja znakomicie przybliża naukowe aspekty, przejrzyście wyjaśnia pojęcia, entuzjastycznie podsuwa tropy prowadzące ku prawdopodobnej prawdzie i dokonanym odkryciom. A wszystko w przyjaznym tonie, zachęcającym stylu narracji i ciekawym klimacie. Harry Cliff udowodnia, że można spokojnie zanurzyć się w szerokim spektrum fizyki teoretycznej i czerpać ogromną satysfakcję. W skondensowanej formie, z detektywistycznym pazurem, przybliża historię poszukiwań wiedzy przez ludzkie umysły, prób znalezienia odpowiedzi na pytanie, skąd wziął się nasz wszechświat. Pokazuje, wykorzystując do tego znakomicie podane informacje, wsparte licznymi ciekawostkami i anegdotami, oraz elementami z życia uczonych, jak ludzkość, krok po kroku, przybliża się do zrozumienia ostatecznego pochodzenia wszystkiego, odkrywa fundamentalne składowe materii i śledzi ich pochodzenie w kosmosie. Ciekawie jest przebijać się przez intrygujące zagadnienia powiązane z materią, stanowiącą budulec świata, i reagowaniem podstawowych substancji między sobą. Każdy czytelnik swobodnie odnajdzie się w znakomicie opracowanej prezentacji fizyki cząstek elementarnych, subatomowym świecie, antymaterii. Zdecydowanie warto sięgnąć po książkę, jedna z lepszych, jakie miałam okazję poznać. Wiele się dowiedziałam, utrwaliłam materiał, zrozumiałam to, co dotąd było pogmatwane. 13,8 miliardów lat kształtowania przepisu na wszechświat i wciąż smakowe niespodzianki czekają na odkrycie przez ludzkość.

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura popularnonaukowa, 466 stron, premiera 04.05.2023 (2021), tłumaczenie Marek Krośniak
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka.

13 komentarzy:

  1. Oooo coś dla mojej przyjaciółki ona uwielbia piec, no i mnie się przyda

    OdpowiedzUsuń
  2. To świetnie, że jest to ciekawa lektura na temat wszechświata.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z racji że mój syn się interesuje kosmosem to sięgnę po tą ksiązkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny tytuł! Zdecydowanie zachęca do sięgnięcia po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. tytuł od razu kojarzy się z czymś innym :D :D muszę przyznać że to chwytliwe, co do zawartości brzmi ciekawie
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie takich prostych, łopatologicznych książek o fizyce poszukuję. Jestem głodna wiedzy podawanej przystępnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wcześniej juz się nad nią zastanawiałam, ale Twój tekst przekonało mnie do sięgnięcia po ten tytuł

    OdpowiedzUsuń
  8. Na ciekawą lekturę o kosmosie będę mogła chcieć się skusić w wolny dzień.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa i intrygująca pozycja, z którą jak dotąd się nie spotkałam. Będę musiała to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tytuł bardzo mylny, choć zaciekawił mnie. Nie sądziłam że może to być ksiązka w takiej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  11. w sam raz dla miłośników kosmosu!

    OdpowiedzUsuń
  12. W mojej biblioteczce dość sporo tego typu książek, ale przyznam, że dawno po nie nie sięgalam. Tą mnie zaciekawiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzeba przyznać, że tytuł jest chwytliwy. Dzięki temu na pewno wiele osób sięgnie po tą pozycję.

    OdpowiedzUsuń