wtorek, 18 lipca 2023

PODHALE ORAZ ORAWA, SPISZ I PIENINY. PRZEWODNIK DLA DUŻYCH I MAŁYCH

BARBARA GAWRYLUK, PAWEŁ SKAWIŃSKI

„A teraz proponujemy wam niezwykłą przygodę. Niewiele jest w Polsce miejsc, gdzie czas się zatrzymał i można zobaczyć....”

Dwa lata temu zachwycałam się „Tatrami”, szczegółowo przybliżyłam je na Bookendorfinie, zatem warto zajrzeć do moich wrażeń czytelniczych. Teraz sięgnęłam po kolejny tytuł z wyjątkowej serii przewodników. „Podhale oraz Orawa, Spisz i Pieniny” kontynuowały wysoki poziom poprzednika, zarówno od strony znakomicie przygotowanego pakietu informacji, mnóstwa ciekawostek, ale też przyjaznej kolorowej oprawy graficznej. 

Uczestnicy klubu młodych pasjonatów książek, ale również ja sama, daliśmy się zauroczyć niezwykłej podróży w południowe regiony Polski. Publikacja inspirowała do zorganizowania rodzinnych wypadów uwzględniających powszechnie znane fakty, lecz przede wszystkim mocno zachęcała do poznania rzadko odwiedzanych a interesujących i uroczych miejsc. W przejrzystej i zachęcającej formie dostarczała wiedzy o krajobrazie, parkach narodowych, rezerwatach, skansenach, reprezentantów przyrody, a nawet wygasłym wulkanie. Przybliżała klimat rzecznych spływów, mokradłowych wycieczek, bagnistej scenerii, torfowiskowych magazynów wody. Zaglądała do jaskiń, odwiedzała zamki, zerkała na góry i doliny. Nie pomijała szlaków i tras rowerowych. Wyjaśniała bogate góralskie tradycje. Na końcu, proponowała rozwiązanie quizu sprawdzającego zapamiętanie ciekawych informacji. Mapy zamieszczone na wewnętrznych stronach okładkowych pomagały poruszać się po omawianych regionach. Książki z tej serii są sprawdzonym pomysłem na prezent, łączą elementy poznawania pięknych i ciekawych miejsc na mapie Polski, ale także inspirują do zorganizowania wspaniałych wakacji w rodzimym kraju. Im bardziej doceniamy to, co proponują poszczególne regiony Polski, tym bardziej jesteśmy przygotowani do wędrówek po nich, odpoczynku w szczególnym krajobrazie, dostrzegania wyjątkowych przedstawicieli fauny i flory.

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura podróżnicza, literatura dziecięca, ilustracje Ola Krzanowska
88 stron, premiera 28.06.2023, twarda okładka, format 26x31cm
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu.

12 komentarzy:

  1. coś czuję że ta propozycja spodoba się wielu dzieciakom, wygląda na na prawdę fajne, ciekawe wydanie
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  2. Przed wyjazdem zwykle zaparuję się w tego typu publikacje, by dzieci miały co czytać podczas jazdy. Uwielbiam takie książki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla dzieci to świetna propozycja. Jeszcze nie kupowałam takich książek mojemu dziecku

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem jej bardzo ciekawa I chętnie bym ją dorwała i obejrzała dokładnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszy mnie to, że powstała taka lektura. Chętnie się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam okazję kilkukrotnie zwiedzać tamte okolice, ale z tego co widzę, do nadal jest sporo do odkrycia. Taki przewodnik na pewno nam się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przed wyjazdem często przeglądam przewodniki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zarówno ta książka, jak i dwie pozostałe z tej serii są genialne i polecam je każdemu miłośnikowi dobrych książek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie byłam na Podhalu i ta ksiażka wydaje się dla mnie bardzo ciekawe. Mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszy mnie to, że powstała taka lektura. Chętnie się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podobają mi się takie wydania dla każdego i dużego i małego :) Mogłabym mieć taki przewodnik.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie książki, a jeszcze bardziej uwielbiam to ja dzięki nim rodzą się chęci do zwiedzania opisanych w książce miejsc.

    OdpowiedzUsuń