sobota, 21 października 2017

AMERYKAŃSKI ZABÓJCA Vince Flynn

MITCH RAPP tom 1

"Miał zostać wyszkolony, przekuty i przemodelowany w niezwykle precyzyjną broń, żeby potem wyruszyć na łowy. Zwierzyną będą ci wszyscy anonimowi ludzie, którzy odpowiadają za śmierć niewinnych cywilów..."

Wciągające, ekspresyjne i dynamiczne zaczytanie, lekkim piórem napisana sensacja. Wiele się dzieje, nagłe zwroty akcji, spore dreszcze emocji, super tajne i wyjątkowo niebezpieczne misje. Megabohater, antyterrorysta, zabójca, odpowiednio przeszkolony, o wyjątkowych umiejętnościach i niezwykle przydatnych dla amerykańskiego rządu talentach. Genialny specjalista w realizacji zleceń bez pozostawiania jakichkolwiek śladów na papierze i w przestrzeni informatycznej. Mordercza broń skierowana przeciwko bezwzględnym fanatykom, ale czy można ją właściwie naciskać i w pełni sterować?

Ponieważ Mitch Rapp, to postać obdarzona nadzwyczajnymi siłami fizycznymi i psychicznymi, niebywale inteligentna, bystra i sprytna, a przy tym posiadająca duże zdolności aktorskie. Przeżyta tragedia powoduje, że usilnie szuka zemsty i możliwości wymierzenia kary zabójcom swojej dziewczyny. Po intensywnym i wyczerpującym treningu skierowano go do prac w tajnej agencji wywiadowczej, zaś jego szefem zostaje legenda wśród zakonspirowanych agentów, z równie perfekcyjnie doprecyzowanym profilem. Wspólnie opracowują plan odbicia torturowanych amerykańskich zakładników z rąk libańskich nieprzyjaciół. Jednak nie wszystko toczy się po ich myśli, tym bardziej że w sprawę wmieszani są również bezwzględni i zatwardziali Rosjanie.

Z zainteresowaniem zagłębiamy się w wypełnioną po brzegi akcją przygodę czytelniczą, przez rozdziały przepływamy wartkim rytmem, ułatwia to przyjaźnie prowadzona narracja, opisy zdarzeń pozwalające wszystko sobie wyobrazić w szczegółach, a także krótkie i treściwe dialogi. Nie ma w powieści specjalnie frapującej głębi, ale nie o to chodzi w tego typu rozrywce z książką w ręku. Jest zapętlona intryga, nieprzeciętny bohater, silne odwołanie do współczesnych społecznych zagrożeń, mocne uderzenia akcji, spektakularne operacje, ciekawie poprowadzony wątek kryminalny, atrakcyjne zderzenie starych i nowych metod pracy tajnych agentów. A to wystarczy, aby dobrze bawić się w śledzeniu opowiadanej historii, chętnie sięgnę po kolejne tomy serii.

4.5/6 - warto przeczytać
sensacja, 414 stron, premiera 13.09.2017 (2010), tłumaczenie Arkadiusz Nakoniecznik
Książkę "Amerykański zabójca" zgarnęłam z półki "nowości".

46 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie napisana recencja! Naprawdę zacheciłaś mnie do sięgnięcia po nią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może w końcu tą książką przekonam męża aby od przeczytał przeczytał te jesienne wieczory

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie. Gdy skończę książki, które właśnie czytam chyba sięgnę po te sensację 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam jakiś czas temu zwiastun filmu o tym samym tytule, ale wolałabym przeczytać książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę na taki porządny dreszczyk emocji :) Z przyjemnością poczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytalabym i książkę i obejrzałabym film. Zawsze tak robię kiedy pojawi się ekranizacja jakiejś ksiażki. Nie za czesto sięgam po tego typu książki ale gdy przeczytam dobrą rekomendację-lecę do biblioteki. W tym wypadku chyba wlaśnie tak zrobię. Może męża namówię do lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie lepsza książka, choć film też miał swój urok. :)

      Usuń
  7. Szykuje się niezwykle emocjonująca lektura!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mocne. Na pewno sięgnę, jeśli będę miała ochotę na dawkę emocji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Typowo męska literatura. Ciekawe, kiedy ją zekranizują. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio czytałam recenzję innej książki o podobnym temacie i nie była tak ciekawa jak przedstawiona akcja tej. Bardziej do mnie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna książka na długie, jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lektura bardzo na czasie, biorąc pod uwagę aktualną sytuację społeczno-polityczną na świecie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam jakąś powieść tego autora. Cóż powiedzieć: książka nastawiona na akcję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałem film i był bardzo dobry, dlatego książka musi być jeszcze lepsza!

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię takie książki, gdzie akcja, goni akcję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie moja bajka, ale moj maż pewnie by chapnął w dwa wieczorki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ładna recenzja ale... jakoś nie czuję tej ksiażki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdemu może odpowiadać, trzeba lubić te klimaty, a ja za nimi przepadam. :)

      Usuń
  18. Oglądałam film i był ŚWIETNY! Książkę muszę kiedyś przeczytać :) pozdrawiam!

    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj, to chyba zdecydowanie nie dla mnie. :D Wszelkie przejawy szpiegostwa czy innych jemu podobnych zjawisk strasznie szybko mnie nudzą. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Po tę Twoją propozycję myślę, że mógłbym siegnąć bez wahania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kojarzy mi sie tak bardziej z filmem niż z książką :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak szpiedzy i agenci, to dla mojego Taty!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tata również chętnie sięga po tego typu książki. :)

      Usuń