niedziela, 29 września 2019

POLOWANIE NA MORDERCĘ Rachel Caine

STILLHOUSE LAKE tom 3

"Niektóre rzeczy pozostawiają po sobie smród, niezależnie od tego, jak intensywnie czyści się świat."

Pierwszy tom serii ("Żona mordercy") zrobił na mnie oszałamiające wrażenie, zapewnił mi wszystko to, czego oczekuję po tym gatunku literackim. Rewelacyjnie zapleciona intryga, kilka silnie zawiązanych węzłów fabuły do rozsupłania, atrakcyjne incydenty, wyraziście skonstruowane postaci. I mega silne napięcie. Żałuję, że nie miałam okazji zapoznać się z drugim tomem, wyobrażam sobie, jak wiele musiało się tam dziać, jak zajmująco byłoby poznać w szczegółach wydarzenia i sytuacje, w których znaleźli się główni bohaterowie.

Może właśnie nieznajomość "Mój ojciec jest mordercą" spowodowała, że mniej intensywnie odbierałam trzecią odsłonę cyklu zatytułowaną "Polowanie na mordercę". Niektóre incydenty wydawały mi się zbyt naciągane i obdarzone małym wskaźnikiem prawdopodobieństwa. Jednak trzeba przyznać, że i one miały dynamikę i moc przykuwania uwagi, poza tym thriller rządzi się swoimi prawami. Rachel Caine doskonale wie, jak podkręcić tempo, budować napięcie, dokonać zwrotów akcji, podnieść czytelnikowi adrenalinę, odwołać się do mrocznej natury ludzkiej i głęboko zakorzenionych matczynych instynktów. Prowadzi przyjemną narrację, zwraca uwagę na detale, sugestywnie opisuje bieg zdarzeń i przekonująco odwołuje się do emocji. Mniej snucia domysłów i przypuszczeń na wysokim poziomie, za to więcej sensacji, spektakularnych akcji i efektownych twistów. Przygoda zapewnia dreszczyk emocji, sprawia, że szybko mknie się po jej stronach, pozwala na atrakcyjny mroczny relaks, ale wskazanym jest poznać wcześniejsze tomy.

Gwen Proctor wciąż ucieka od ekstremalnie krytycznej opinii publicznej, stara się za wszelką cenę odżegnać się od negatywnej łatki przyszytej do jej rodziny przez organy ścigania i rodziny ofiar jej męża mordercy. Chociaż udowodniono w sądzie jej niewinność, odsunięto oskarżenia o współudział w makabrycznych zbrodniach, to jednak ludzie wydają się wiedzieć swoje, zaś media podgrzewają atmosferę zemsty i nienawiści. Gwen i jej dzieci, piętnastolatka i jedenastolatek, mieszkają w spokojnym małym miasteczku z Południa Stanów, ale i tam znajdują wrogów i prześladowców. Ponadto, osobliwy telefon kobiety z Wolfhunter ponownie wprowadza rodzinę w nurt strachu, paniki, ucieczki i walki o życie. Co więcej, przypadkowe potrząśnięcie gniazdem ludzkich szerszeni wywołuje wzburzenie i wściekłość tych, których lepiej omijać szerokim łukiem. Czy uda się uniknąć zastawionych pułapek, nie dostać w sidła bestialskich myśliwych, ocalić przed gniewem mścicieli? I jeszcze, jak skończy się sprawa zaginięcia dziewczynki, córki milionera, której poszukuje cała Ameryka? Wiele wątków do rozwikłania, aby dotrzeć do prawdy.

4.5/6 - warto przeczytać
thriller psychologiczny, 424 stron, premiera 03.07.2019, tłumaczenie Adrian Napieralski
Książkę "Polowanie na mordercę" zgarnęłam z półki "nowości".

39 komentarzy:

  1. wow, kolejna nowość dla mnie warta przeczytania... kiedy ja to wszystko nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki z tego gatunku są moimi ulubionymi, więc muszę koniecznie przeczytać wszystkie części. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Już okładka z miejsca zwraca uwagę. Widząc ją na półce w księgarni, od razu bym do niej podeszła. Z chęcią sięgnę po ten tytuł i Zagłębie się w lekturę. Przeczytam także poprzednie tomy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć nazwisko autorki jest mi znane, to jeszcze nic nie czytałam spod jej pióra.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się ten cykl podoba! Nie sądziłam, że Caine tak dobrze sobie poradzi w innym gatunku niż fantastyka, ale jest świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również cieszy mnie, kiedy pisarz okazuje się wielogatunkowy :)

      Usuń
  6. W takim razie kiedyś na pewno poznam pierwszy tom, póki co wrzucam na listę prezentów gwiazdkowych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybym zobaczyła tą książkę na półce w bibliotece, to na pewno bym ją wzięła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może być dobra książka. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Seria którą mam na uwadze, ale zgodnie ze swoim zwyczajem czytać będę hurtem by zachować ciągłość historii

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki i filmy psychologiczne, to zdecydowanie mój ulubiony gatunek ;)
    Z pewnością kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam na razie 1 tom i mi się podobał ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo intrygująca historia, może i ja się skuszę? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tej autorki, ale chętnie poznam - zachęciłaś mnie :) Szykuję właśnie stosik lektur na jesienną szarugę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam Mój ojciec jest mordercą. Jestem ciekawa kolejnej ksiązki z serii

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że lubisz serie. To kolejna, którą przedstawiasz na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja ostatnio stronię od kryminałów. Taki okres :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Późna esień - to będzie idealny czas na taką książkę..

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam ją do przeczyania, ale aktualnie czytam "Wtrok R. Mroza Kocham jesień za większe możliwości przebywania z książką w ręku.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie slyszałam o tym tytule a przyznam zs bardzo lubię kryminały, thrillery i te straszniejsze odsłony literatury.

    OdpowiedzUsuń
  20. Kilka aspektów przyciąga mnie do niej, zapowiada się interesująca przygoda czytelnicza. Chętnie zajrzę do książki.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie lubię kryminałów, ale znalazłam już u Ciebie dużo propozycji na jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wydaje mi się, że często kolejne tomy serii tracą na jakości.

    OdpowiedzUsuń
  23. To chyba poszukam pierwszego tomu, brzmi bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam thrillery więc książkę zapisuję na listę do przeczytania na później.

    OdpowiedzUsuń
  25. Omijają mnie takie książki, ale coraz częściej ciekawią, wiec w końcu się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  26. Przeczytałam! Podobała mi się ta książka i zgadzam się z Twoją oceną w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale fajna! Mam ochotę na całą serię.

    OdpowiedzUsuń
  28. Na tą serię na pewno będę chciała zwrócić uwagę bo teraz tak krążek koło tych thrillerów psychologicznych :)

    OdpowiedzUsuń
  29. To jest fikcja literacka, czy autor wzorował się na jakiejś rzeczywistej historii?

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajnie opisana historia. Przyznam, że nie znam autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. A u Ciebie jak zwykle seria :) Ja nie wiem kiedy znajdę czas na książki, które polecasz :) Po tę chętnie bym sięgnęła - zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Też tak przypuszczam, że te drobne komplikacje były spowodowane takim przeskokiem między tomami. Kto wie, co takiego działo się na kartach poprzedniej części, dzięki czemu akcja toczy się tak, a nie inaczej. Chyba będziesz musiała nadrobić tę zaległość. ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dlatego ja już tak nie robie. Czytam po kolei, bo inaczej totalnie nie łapie fabuły i tego co tam się dzieje. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  34. Moje klimaty. Seria idealna na długie jesienne wieczory. Poszukam pierwszego tomu w mojej bibliotece.

    OdpowiedzUsuń