piątek, 4 grudnia 2015

NINA PRAWDZIWA HISTORIA Ewelina Rubinstein 115/2015

"Świat był oszustem. Wielkim kłamcą, dla którego tacy jak ja, nie mieli najmniejszego znaczenia."

Jestem zauroczona książką, w taki sympatyczny i odprężający sposób. Świetny pomysł na fabułę, poprowadzony po mistrzowsku, ze spójnością akcji, ciekawymi wątkami, płynnością narracji, niezwykłą lekkością pióra i plastycznością słowa. A do tego pozazmysłowy wymiar, nadający książce niezwykły klimat, mocno działający na czytelnika. Przeniosłam się do tajemniczego świata, owianego nutką ciepłej magii. Podróżowałam w tej metafizycznej przestrzeni z wielką przyjemnością.

Starałam się zrozumieć zmysłową i ulotną Ninę. Śledziłam historię Daniela Maciejczyka, prawnika, samotnego człowieka, który stracił duszę i wewnętrzną wolność, a który poszukuje swojej tożsamości, mierzy się ze słabościami, lękami i destrukcyjnymi skłonnościami. Angażowałam się w poszukiwanie odpowiedzi. Jaką rolę odgrywa Ernest Schneider w walce Daniela ze swoim sumieniem? Czy tajemniczy wpis w "Nędznikach" Victora Hugo pomoże wyjaśnić zagadkowe wydarzenia w życiu głównego bohatera?

Bardzo podobała mi się ta podróż między różnym odcieniami prawdy i fałszu, wiarygodności i niepewności, realności i fantazji, jawą a snem. Coraz bardziej zaciekawiała mnie i intrygowała zagadkowa atmosfera i niejednoznaczność wydarzeń. Autorka odsyła do kolejnych osób mających pomóc w wyjaśnieniu zagadek, niczym sąsiadujących oczek w łańcuszku życia bohatera, jego przeznaczenia, z jednej strony namacalnego obecnością innych, a z drugiej nieprawdopodobnych wydarzeń. Czy Daniel zapanuje nad swoim życiem i odnajdzie jego sens?
Dodaj napis

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura współczesna

Data premiery: 16.10.2014.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Psychoskok. :)

13 komentarzy:

  1. Książka chyba nie dla mnie:-) Ale okładka wygląda naprawdę fajnie!
    imbirkowy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że okładka i mnie bardzo się spodobała. :)

      Usuń
  2. Może być ciekawa szczególnie ze są tajemnice wymagające wyjaśnienia ☺ ostatnio właśnie takie lżejsze książki chętniej czytam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem ta powinna przypaść Ci do gustu. :) Jest w niej tajemniczość i metafizyczność, bardzo dobrze się czyta. :)

      Usuń
  3. To nie jest książka dla takiego realisty jak ja. Po drugie wydaje mi sie być zbyt lekka. Wątki, lekkie pióro, tajemnica .... Zupełnie nie czuje tego stylu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię zanurzyć się w takim klimacie, przyjemna odmiana od mojego poukładanego życia. :)

      Usuń
    2. podczas czytania taki książek człowiek czuje się nico lżej ;-)

      Usuń
  4. Zdecydowanie nie mój styl. Za to okładka stylowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W literaturze każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. :)

      Usuń
  5. Raczej nie moja tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chętnie sięgnę, ponieważ szukam jakiejś odmiany dla fantastyki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o niej wcześniej, na razie mam w planach inne lektury.

    OdpowiedzUsuń