niedziela, 26 kwietnia 2020

DETEKTYW ERIK VOGLER I ŚMIERĆ W KURORCIE Beatriz Osés

DETEKTYW ERIK VOGLER tom 2

"Był małym owadem, który wpada w pajęczynę, z której nie ma ucieczki."

Beatriz Osés atrakcyjnie kontynuuje opowieść o niecodziennych przygodach Erika Voglera w roli nastoletniego detektywa. Trudno nie obdarzyć młodej postaci sympatią, a dlaczego opisywałam już podczas wrażeń czytelniczych z pierwszym tomem serii, zerknijcie zatem do "Detektyw Erik Vogler i zbrodnie białego króla". W drugiej odsłonie cyklu Erik wyjeżdża do północnych Włoch, nad jezioro Como, do luksusowego uzdrowiska, elitarnego ośrodka termalnego. Ma poddać się kuracji wypoczynkowej po niedawnych koszmarnych zdarzeniach w Bremio, związanych z postacią seryjnego mordercy o szachowych zamiłowaniach.

Chcąc, nie chcąc, Erik skazany jest na towarzystwo babci Berty, z którą wciąż nie potrafi nawiązać ciepłych relacji, choć z większym szacunkiem do niej podchodzi. Po przybyciu do ośrodka chłopak już na wstępie atakowany jest niezbyt przyjacielską niespodzianką, którą znosić będzie musiał aż do końca wypoczynku. Tylko, czy naprawdę czeka go wypoczynek? A może intensywne zajęcia w charakterze śledczego? W końcu zamiast relaksujących zabiegów jest świadkiem makabrycznego incydentu. Rozwikłanie zagadki wydaje się oscylować wokół drobnego przedmiotu, miniaturki kremowej figurki wyrzeźbionej w onyksie. Co frapujące, konfrontacja ze zbrodnią wymyka się szablonowym rozwiązaniom. Czy Erik, właściciel imponującej kolekcji minerałów, zdoła właściwie zinterpretować drobne wskazówki, aby nie tylko trafić na dające się potwierdzić ślady zabójstwa, ale również ustalić tożsamość czarnego charakteru?

Przyznam, że chociaż powieść skierowana do młodych czytelników, to jednak przyjemnie się w niej poruszałam, z uśmiechem przyglądałam się perypetiom kluczowej postaci, która za punkt honoru miała przyciągać wyjątkowe kłopoty, krzyżując plany swoje i innych. Doceniłam ciepłą dawkę humoru w ciemnych cieniach kryjących się w scenariuszu zdarzeń. Akcja przebiegała w dynamicznych rytmach, co sprawiała, że szybko wczułam się w losy bohaterów, życzliwie im kibicowałam i niecierpliwie czekałam, co dalej przyniesie opowieść. W tym tomie zabrakło mi głębi w konstruowaniu intrygi, ciut za szybko wpadłam na tożsamość złego charakteru, ale nie zepsuło to znacząco spotkania z książką. Zajmująca przygoda, pozwala złapać pozytywne wibracje i wprawia w dobry nastrój, już oglądam się za kolejnymi odsłonami serii. Swoją drogą, przeczytałabym napisaną w podobnym stylu powieść dla starszych miłośników kryminałów.

4.5/6 - warto przeczytać
literatura młodzieżowa (12+), 152 strony, premiera 20.09.2019 (2014), tłumaczenie Joanna Zeler
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Akapit Press.

45 komentarzy:

  1. Z pewnością bardzo ciekawa pozycja! Póki co, mój syn jeszcze trochę za młody, ma dopiero 9 lat i zaczyna swoją przygodę z ksiazkami. Niemniej jednak zapisuję ten tytuł na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, widzę, że jest cały cykl! Dla nastolatków to na pewno fascynująca, zabawna i pełna przygód lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie sięgnąć po ta seria

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że i Tobie lektura umiliła czas, choć adresowana jest do młodszych czytelników. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi sympatycznie, ale okładka nie zachęca...

    OdpowiedzUsuń
  6. Cała seria książek o młodym detektywie jak widzę :-)
    Pewnie się podoba dzieciom:-)
    krystynabozenna

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet jeśli jest dla młodszych czytelników to i tak dobrze można się bawić, więc to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wędrówki po kuchni26 kwietnia 2020 11:53

    Dla nastolatków to z pewnością całkiem sympatyczna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już jestem chyba za stara na tego typu powieści,a nie ma w moim otoczeniu osób w tej grupie wiekowej, więc wątpię, by książka trafiła wmje ręce kiedykolwiek ;)

    Pozdrawiam
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi ciekawie! Może kiedyś się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mega zaciekawiłaś mnie tymi książkami! Będę musiała po nie sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię taką tematykę, a literaturę młodzieżową chętnie czytam,mimo że do młodzieży mi już daleko.

    OdpowiedzUsuń
  13. To chyba ten rodzaj humoru, którego zapowiedź już widać na okładce, sprawa, że taki młodzieżowy kryminał czyta się z wielkim zainteresowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  14. No dobrze, ale co z babcią... Myślę, że przygody detektywa nawet mogłyby mnie zaciekawić.

    OdpowiedzUsuń
  15. interesująca lektura młodzieżowa - na kwarantannę idealna!

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę, że książka trafi w gust niejednego nastolatka:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi jak fajna książka dla nastolatków :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Raczej nie jestem jej targetem wiekowym i wątpię, że po nią sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  19. Czasami tak bywa, że pozycje dla małoletnich są fajnie napisane i tego brakuje w książkach dla dorosłych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo są pisane zazwyczaj nieco lżejszym językiem a przez to przyjemniejsze w odbiorze ;)

      Usuń
  20. Historia detektywistyczna ciekawie się zapowiada, a to że nieco bardziej do młodego czytelnika to już ma nieco mniejsze znaczenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Taką książkę warto od czasu do czasu przeczytać,
    chociażby po to by wiedzieć , co dzieje się w świecie młodzieżowych książek :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Może i ja przeczytam tą książkę kiedyś :) po ilości stron nie jest gruba, więc to mnie zachęca :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Może jak córa podrośnie to się skusimy, póki co nie.

    OdpowiedzUsuń
  24. takie książki mają to do siebie, że chociaż nie są skierowane do nas i tak nas bawią ;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z tego, co widzę to jest to seria. Polecę córce kuzynki, może jej się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo nietypowa okładka która zdecydowanie przykuwa uwagę. Mój brat jest na nią jeszcze trochę za młody, ale myślę że kiedyś mu ją podsunę, bo lubi historie tego rodzaju.

    OdpowiedzUsuń
  27. Sama jej okładka by mnie już zaciekaiwla

    OdpowiedzUsuń
  28. Okładka kradnie moje serce! Świetna jest!

    OdpowiedzUsuń
  29. Pewnie jeszcze kilka lat temu chętnie bym przeczytała, ale teraz czuję się już ciut za stara :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Niby moje klimaty, ale chwilowo mam za dużo tytułów w kolejce. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Książka zapowiada się bardzo ciekawie, lubię od czasu do czasu sięgać po tego typu pozycje, przeznaczone dla młodszego czytelnika. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Tu już drugi tom, a przede mną jeszcze lektura pierwszego :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzieci jeszcze mam za małe, ale gdybym tylko miała czas to sama siegnelabym po tę lekturę, czuję że zostanę fanką serii

    OdpowiedzUsuń
  34. o! Cała seria wydaje sie być ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam siostrzenicę w odpowiednim wieku na tę lekturę!

    OdpowiedzUsuń
  36. Niby literatura młodzieżowa, ale dość ciekawa i dla starszych :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Twoja opinia bardzo mnie zainteresowała, chętnie sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  38. Coś czuję, że chyba kupię dla siostrzeńca :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Zaciekawiłaś mnie tym tytułem, ale i całą serią. Może to być coś nowego dla mnie czytelniczo.

    OdpowiedzUsuń
  40. Fajny tytuł, musi niestety poczekać, az corka dorosnie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Osobiście nie sięgam po literaturę młodzieżową, ale mój syn bardzo lubi w ostatnim czasie czytać takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  42. Młodzi detektywi mają to do siebie, że podchodzą do spraw z zupełnie inną wizją tego, co mogło się przydarzyć. Można śmiało stwierdzić, że działają dla dorosłych tak jakby na opak, ale ich kreatywność i postępowanie niejednokrotnie potrafią zadziwić.
    Wiadomo, ktoś, kto niemal zjada na śniadanie kryminały, prędko odkryje tożsamość kryminalisty, ale młodzi mogą się przy tej książce, jak i jej poprzedniczce, dobrze bawić.

    OdpowiedzUsuń
  43. Tyle dobrego czytałam na temat tej serii. Koniecznie muszę ją sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  44. Muuszę to sprawdzić zanim kwarantanna się skończy

    OdpowiedzUsuń