piątek, 3 czerwca 2016

ZNIECZULENIE Robin Cook 151/2016

"Medycyna to biznes, wielki biznes, w dodatku, z punktu widzenia pacjenta, nie bardzo uczciwy."

Ilekroć wezmę do ręki thriller medyczny Robina Cooka, to zawsze po lekturze pozostaję z uczuciem silnej satysfakcji czytelniczej. "Znieczulenie" także wpisuje się w ten schemat, niezwykle wciągająca fabuła, doskonale budowane napięcie, wyjątkowo dynamiczna akcja, dbałość o najdrobniejsze niuanse i szczegóły pobudzające wyobraźnię czytelnika, oraz pełne i wyraziste charakterystyki bohaterów, także tych drugoplanowych i pojawiających się incydentalnie. Książka mocno przyciąga uwagę, intryguje zaskakującym obrotem spraw, daje niemal namacalne poczucie niepewności i niebezpieczeństwa grożącego głównym postaciom. Bardzo lubię taki mocno sugestywny opis zdarzeń i emocji. Medyczny żargon podany w przystępnej formie, nawet laik jest w stanie go zrozumieć i uchwycić kontekst zaistniałych sytuacji. Jak zwykle, zakończenie powieści ciekawe i przekonywujące. Śledzenie scenariusza zdarzeń tak napisanej książki to wielka przyjemność i radość z literackiej przygody z dreszczykiem.

Podczas operacji młodego mężczyzny Carla Vandermeera niespodziewanie dochodzi do dramatycznych komplikacji. Jego dziewczyna, Lynn Peirce, studentka czwartego roku medycyny, stara się wspólnie z przyjacielem Michaelem Penderem wyjaśnić okoliczności zaistniałej tragedii. Początkowo zainteresowani są głównie medycznym aspektem sprawy, jednak z czasem docierają do tych najbardziej niewygodnych dla szpitala zatrważających danych i faktów. Od tej chwili, ich życiu zagraża wielkie niebezpieczeństwo, wysyłane są groźby pod ich adresem, zamyka się im dostęp do informacji. Stopniowo w sprawę zamieszanych jest coraz więcej osób ze środowiska medycznego i personelu administracyjnego tej instytucji. Kształtuje się ponura wizja szpitala, gdzie zło przejmuje stery, a ludzkie słabości nabierają mocnej intensyfikacji, na pierwszy plan wysuwa się pogoń za władzą i bogactwem. I jak w tym wszystkim ma odnaleźć się przeciętny obywatel podlegający systemowi służby zdrowia? Jak bardzo rozwój technologii i nauki wpływa na organizację szpitali i instytucji medycznych? Jakie zagrożenia wiążą się z powiązaniem medycyny z szeroko rozumianym biznesem? Kolejny raz, Robin Cook kreuje fragment świata charakteryzujący się dużym prawdopodobieństwem realności, bardzo chętnie sięgamy po jego twórczość w poszukiwaniu silnych emocji czytelniczych.

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller medyczny

Data premiery: 26.04.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Rebis. :)

26 komentarzy:

  1. Sporadycznie sięgam po thrillery medyczne, ale czasami robię wyjątek. Powyższej pozycji nie znam, lecz skoro ją polecasz, to będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię od czasu do czasu sięgnąć po taki dobry thriller medyczny, świetna forma relaksu, a i zawsze coś tam człowiek się dowie z tej medycyny. :)

      Usuń
  2. Z tego, co wiem Cook pisze thrillery medyczne, a nie psychologiczne, ale nieważne :)
    Jest to autor, który naprawdę świetnie pisze i warto sięgnąć po każdą książkę, tylko nie bardzo lubię te wydania ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W stopce podałam thriller medyczny, a w tekście psychologiczny, być może dlatego, że wiele w nim wątków psychologicznych i natychmiast znajduje to przełożenie w odbiorze. Dziękuję za korektę, już poprawiłam. :) Co do wydań nie mam zastrzeżeń, odpowiada mi ich forma, odpowiedni skład, czcionka, grafika, korekta, wspólna wizualizacja. A przede wszystkim ogniskuję się na treści, która dostarczyła mi świetnego zaczytania. :)

      Usuń
  3. Nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z żadnym thirllerem medycznym, więc może być to dla mnie dobry początek :)
    Będę miała ten tytuł na uwadze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obojętnie, po który thriller medyczny tego autora sięgniesz, satysfakcja czytelnicza gwarantowana. Dla mnie jest on niekwestionowanym mistrzem tego gatunku. :) Mnie jeszcze m.in. cała seria "Pia Grazdani" została do uzupełnienia, mam nadzieję, że niedługo będę mogła się z nią zapoznać. :)

      Usuń
  4. ja raczej nei czytam tych gatunkow ale zstalam totalnie zachecona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest zajrzeć dla odmiany w inny gatunek, tym bardziej jeśli książka wyszła z ręki mistrza. :)

      Usuń
  5. Bardzo mnie tą recenzją zachęciłaś, chętnie sięgnę po tą książkę :)
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam thrillery medyczne! Robin Cook to jeden z moich ulubionych autorów tego gatunku. "Znieczulenia" jeszcze nie przeczytałam, ale zdecydowanie mam je w planach!
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem przed Tobą bardzo dobra thrillerowska rozrywka, ciekawa jestem Twoich wrażeń po jej przeczytaniu. :)

      Usuń
  7. uwielbiam thrillery medyczne :) musze koniecznie przeczytać tę książkę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam książki tego autora, tej jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że autor wykazuje się wielką pomysłowością w tworzeniu tych opowieści, bardzo lubię taki sposób narracji. :)

      Usuń
    2. Ja z kolei nie czytałam jeszcze nic tego pisarza.

      Usuń
  9. Treść bardzo interesująca więc będę miała ten tytuł na oku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sympatycznego zaczytania z dreszczykiem. :) Również pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  10. Mojej mamie podrzucę:) Z racji tego, że jest pielęgniarką może ją zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem wrażeń osób związanych z medycyną po przeczytaniu tej książki, jaki jest ich odbiór. :)

      Usuń
  11. Kiedyś zaczytywałam się w jego książkach - co w bibliotece pojawił się jakiś tytuł jego autorstwa, to myk znikał u mnie ;) Muszę do niego powrócić, bo jego powieści naprawdę wciągają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie też tak działają, dlatego z zainteresowaniem natychmiast siegnęłam po ten tytuł. :)

      Usuń
  12. myślę, że ta książka jest dość blisko prawdy, dlatego jest tak wciągająca

    OdpowiedzUsuń