piątek, 6 lipca 2018

CHŁOPIEC, KTÓRY WIDZIAŁ Simon Toyne

SALOMON CREED tom 2

"Milczenie nigdy nie pokona słów nienawiści. Mogą to zrobić tylko inne - liczniejsze słowa. Słowa smutku. Słowa pamięci. Słowa ostrzeżenia."

Powieść warta niecierpliwego rocznego wyczekiwania. Fantastycznie wciąga oferując bardzo dobrą rozrywkę czytelniczą. Podobnie jak pierwszy tom serii "Salomon Creed", drugi również roztacza przed odbiorcą aurę mroczności, tajemniczości i delikatnej metafizyczności. Mocno zagadkowy główny bohater, z niezwykle trudną do ustalenia tożsamością, pochodzeniem, zamysłami i planami. Nie tylko jego przeszłość stawia wiele pytań i wątpliwości, ale również teraźniejszość zawiera mnóstwo niewiadomych. Co więcej, na razie nie jesteśmy w stanie uchwycić także i piętna jego przyszłości. A to wspaniale podkręca mroczną atmosferę, buduje wyjątkowy klimat świadomych niedomówień i dezinformacji. Chętnie angażujemy się w pomysłowy i intrygujący scenariusz zdarzeń, w wartkim tempie przechodzimy od rozdziału do rozdziału, z jednej strony pragniemy szybko poznać zakończenie powieści, ale z drugiej długo cieszyć się odkrywaniem elementów fabuły.

Odpowiada mi przyjazny styl narracji, dynamiczne rytmy przybliżanej opowieści, nawiązania do prawdziwej dramatycznej historii, w tym odwołania do dawnych bolesnych zdarzeń mających miejsce w moim rodzimym mieście Łodzi. Wiele się dzieje, sporo nagłych zwrotów akcji, sensacyjnych incydentów, zbrodni, pościgów i starć. Walka dobra ze złem, ale oparta na zagmatwanych i niejednoznacznych warunkach. Nie jest to mocno podnoszący poziom adrenaliny thriller, ale bez wątpienia dostarcza porywającej rozrywki czytelniczej z umiejętnie podsycanym płomieniem dreszczyku i niepokoju. W finalnej odsłonie powieści czekają na czytelnika zaskakujące epizody, niespodzianki pozostawiające z uczuciem miło spędzonego czasu z książką w ręku i chęcią sięgnięcia po kolejny tom serii.

Wraz z Salomonem Creedem podążamy tropem nietuzinkowego posłannictwa, niebezpiecznej misji, głosu intuicji i pradawnej mądrości. Docieramy do malowniczego turystycznego francuskiego miasteczka Cordes-sur-Ciel, które zszokowane jest brutalnym morderstwem dokonanym na starszym mężczyźnie, lubianym i szanowanym krawcu. Tragedia ta uruchamia lawinę niecodziennych i zatrważających wydarzeń, zmuszających matkę i syna, bliskich ofiary, do ryzykownej ucieczki, poszukiwania odpowiedzi na niewygodne pytania, dotarcia do świadectw prawdy sięgających czasów drugiej wojny światowej. Co takiego szczególnego ma w sobie siedmioletni chłopiec, że trzeba go ochronić przed członkami groźnej organizacji? Komu mogą zaszkodzić pilnie strzeżone informacje jeśli ujrzą światło dzienne? Jaką rolę w zakrojonym na szeroką skalę spisku odgrywa mężczyzna określany jako blady człowiek?

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller, 544 strony, premiera 04.07.2018, tłumaczenie Janusz Ochab
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

36 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa tego tytułu, ale muszę nadrobić jeszcze poprzednią część. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny jest pierwszy cytat a więc trzeba zabrać się za pierwszy tom

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy tytuł, chyba trzeba będzie dopisać do listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja recenzja bardzo mnie zaciekawiła jak skończę tylko obecna książkę, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam ale przyznam, że się zainteresowałam. Muszę się rozejrzeć za książką. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam ani 1 ani 2 tomu, ale jeśli będę miała okazję to z chęcią sięgnę po obie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale czeka w kolejce więc mam nadzieję, że spodoba mi się na tyle bardzo, że sięgnę po kolejny :)
    Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Po przeczytaniu twojej recenzji koniecznie muszę zajrzeć do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No no no... zaciekawiłaś mnie nieziemsko! Fantastycznie się zapowiada. Dopisuję na listę wakacyjnych lektur :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem zachwycona recenzją. Z przyjemnością przeczytam i mam nadzieję, że jak najszybciej. Uwielbiam takie klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aura mroczności, atmosfera tajemniczości i delikatna, nie przesadzone metafizyczność i nietuzinkowy bohater zawsze mnie intryguje w książkach po które sięgam. :)

      Usuń
  11. Po takiej recenzji trzena przeczytać tę książkę. W 100% mnie zaintrygowałś i przekonałes do tej pozycji. Świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie sobie uzmysłowilam, jak dawno nie czytałam książek, które ukazały się nakładem wydawnictwa Albatros, a przecież kiedyś to było jedno z moich ulubionych Wydawnictw. Nigdy nie zawiodłam się na żadnej z ich książek. Czas powrócić do starych nawyków - a ta powieść wydaje się ku temu najlepszym pretekstem 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Mocno zaciekawiła mnie ta książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ok...ok nie wiem czy życia mi starczy na te wszystkie pozycje!
    Ale tak serio, serio- to bardzo mnie zaciekawiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi bardzo zachęcająco, trochę mi się kojarzy z moimi ukochanymi książkami Koontza :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niezwykle ciekawa ta tajemnicza postać. Nie znalam autorki ani poprzedniej części i teraz zamierzam to naprawić 😊 Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam pierwszego tomu. Będę musiała nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam tą książkę w planach od kiedy o niej usłyszałam. Nie widziałam tylko,że to drugi tom.
    Musze nadrobić pierwszy.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwsze słyszę o tym autorze i serii, ale chyba to nie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo podoba mi się okładka tej powieści, ale chyba sama fabuła mnie aż tak nie przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kusząca propozycja. Dynamizm, starcia, nagłe zwroty akcji - to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam ja w planach od momentu jak przeczytałam recenzje

    OdpowiedzUsuń
  23. Super, na pewno sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  24. Akcja i zbrodnie to coś co lubię. Na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale mnie zainteresowałaś. Z jednej strony boję soe,a aż drugiej chce tą historię przeżyć!

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak zawsze intrygująca recenzja, zapiszę sobie tytuł, do przeczytania na później

    OdpowiedzUsuń
  27. Najpierw musze sięgnać po tom 1 a potem po nią

    OdpowiedzUsuń
  28. Zaintrygowało mnie wszystko - Twoja recenzja, okładka, tytuł, niesamowity cytat wykorzystany we wstępie. To musi być coś naprawdę dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  29. Niesamowicie wciagajaca fabula <3 Musze koniecznie ja przeczytac :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zapowiada się ciekawa lektura, ale najpierw musiałabym nadrobić I tom :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Koniecznie muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  32. Tytuł sugeruje zupełnie inną zawartość!

    OdpowiedzUsuń
  33. Koniecznie muszę po tą pozycję sięgnąć. Juz od wielu osób słyszałam pozytywne komentarze na jej temat.

    OdpowiedzUsuń