środa, 11 lipca 2018

ZABÓJCZA ŚPIĄCA KRÓLEWNA Mary Higgins Clark, Alafair Burke

[PRZEDPREMIEROWO]

W CIENIU PODEJRZENIA tom 4

"To, że jesteś paranoikiem, nie znaczy, że ktoś nie próbuje cię dopaść..."

Lekka i łagodna wersja kryminalnej powieści, jednak sympatycznie się ją poznaje. Nie oferuje mocno skomplikowanej fabuły, lecz intryga zręcznie zapleciona. Chętnie wciągamy się w odsłanianie kłamstw, wyłapywanie fałszu, poznawanie sekretów, dociekanie prawdy. Oprócz wątku detektywistycznego mamy też obyczajowe nuty, podszyte niepewnością, niedopowiedzeniami i tajemnicami. Styl narracji ciepły i przyjazny, autorki potrafią przyciągnąć i podtrzymać zaciekawienie czytelnika.

Powieść nie tylko przybliża historię zbrodni, ale również porusza istotne, często kontrowersyjne, tematy społeczne, odnoszące się do niezawodności systemu sprawiedliwości, staranności prowadzonych śledztw czy jakości wątpliwych etycznie materiałów publikowanych przez media. Portretów postaci nie potraktowano wnikliwie, ale stworzyły ciekawą mieszankę różnorodnych osobowości, co nadało kolorytu. Jeśli podejdzie się do książki w kategoriach mniej emocjonującej i wymagającej, choć wartkiej, przyjemnej i relaksującej przygody czytelniczej, to spotka się ona z przychylną opinią. Mnie się spodobała, właśnie czegoś takiego potrzebowałam, dałam się lekko zaskoczyć finalnej odsłonie, moje podejrzenia co do sprawcy zbrodni długo biegły innym tropem.

Katherina Carter, dawniej asystentka w dziale sztuki nowoczesnej renomowanego domu aukcyjnego, odsiedziała piętnaście lat kary za zabójstwo narzeczonego Huntera Raleigha, wywodzącego się z wpływowej, osadzonej na politycznej tradycji, amerykańskiej rodziny. Kobieta wciąż usilnie zapewnia o swojej niewinności, poszukując osób i instytucji, które pomogłyby jej ją dowieść. Zwraca się do Laurie Moran, producentki programu telewizyjnego, w którym na nowo analizuje się morderstwa, rozpatruje nieuwzględnione w procesie sądowym dowody, pominięte oświadczenia świadków. I jak to zwykle bywa w takich przypadkach, coś co miało być proste i oczywiste, zamieniło się w grę zawiłości i niejasności. Zerknij na wrażenia ze spotkania z poprzednim tomem "W świetlistej mgle", oraz "Melodia dalej brzmi" i "Wraz z upływem czas...".

4/6 - warto przeczytać
kryminał, 360 stron, premiera 12.07.2018, tłumaczenie Teresa Komłosz
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

29 komentarzy:

  1. Ja za kryminałami nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ten gatunek. Muszę poczytać o poprzednich tomach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mlze skoro to lekki kryminal to bym sie sprobowala za nia zabrac

    OdpowiedzUsuń
  4. Z moim dzisiejszym humorem to ta pozycja jest trafna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie tą książka - wydaje się być lekka i przyjemna, pomimo poruszonego wątku morderstwa

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa pozycja, chociaż lubuję się w Joe Nesbo,więc nie wiem, czy ta nie będzie zbyt lekka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kryminały całkiem lubię, ale dręczy mnie od kilku dni pytanie: Kochana, kiedy Ty znajdujesz czas na czytanie? Bo ja kompletnie nie mam kiedy i ogromnie nad tym ubolewam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tytuł ma niesamowity !;) Żadko kiedy jakie kolwiek kryminały mi się podobają, ale ten chyba przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kryminały więc myślę, że i ta pozycja przypadnie mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie tomy zapowiadają się na ciekawą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś zaczytywalam się w powieściach tej autorki, może czas do niej wrócić

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi ciekawie, lubię takie klimaty, ale najpierw musiałabym zapoznać się z poprzednimi tomami:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi dla mnie całkiem zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię kryminały, ale ta historia jakoś do mnie nie przemawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj z chęcią przeczytam.Recenzja bardzo mnie zaintrygowała, z resztą jak wszystkie Twoje opisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda na całkiem przyjemną lekturę, ale chyba nie dla mnie tym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa fabuła, ciekawe, jak się skonczyla😉 Umiesz zaciekawić swoimi recenzjami

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że coraz więcej osób zauważa tematy społeczne, odnoszące się do niezawodności systemu sprawiedliwości, staranności prowadzonych śledztw czy jakie materiały przyszło nam oglądać, publikowane przez media. Dobrze, że również autor porusza tak istotne sprawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapowiada sie bardzo ciekawie :).
    Wpisuje na listę "do przeczytania" :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zaintrygoała mnie ta książka. Lubię wątek odkrywania prawdy po wielu latach.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajnie recenzujesz, na pewno przekonałaś mnie co do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Coś lekkiego na lato, to akurat coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że to z cyklu lekkich propozycji na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeśli chodzi o kryminały to jednak wolę mocniejsze :) W sumie nigdy bym tej książki nie skojarzyła z kryimnałem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Lekkie i na lato? Ja nawet latem wolę ciężkie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  26. Kolejny kryminał do przeczytania. dla mnie super

    OdpowiedzUsuń
  27. Kryminały raczej nie są dla mnie, ale bardzo lubię czytać Twoje recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię kryminały, ale na razie mam w planach inne tytuły z tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń