poniedziałek, 11 grudnia 2017

PUSTKOWIA Arne Dahl

SAM BERGER I MOLLY BLOM tom 1

"Intuicja to nic innego jak skoncentrowane doświadczenie."

Wartościowa propozycja czytelnicza, rewelacyjnie mi się ją czytało, mocno trzymała w napięciu. Czytanie powieści osadzonych w tak fantastycznie wykreowanym klimacie, będących połączeniem kryminału z thrillerem i sensacją, to wielka przyjemność czytelnicza. Nie ma mowy o nudzie czy niepożądanych zastojach, wszystko z niezwykłą pieczołowitością przemyślane, logicznie ułożone i wyjątkowo wciągająco przedstawione. Jestem pod wrażeniem pomysłowości autora, dynamicznego scenariusza zdarzeń, umiejętnego angażowania czytelnika, zaskakiwania wydarzeniami, odwróceniem ról bohaterów, ciekawymi postaciami, detektywistycznymi tropami. Lubię taką zawiłość, pokrętność i zwodniczość. I jeszcze niezwykle obiecujące zapowiedzi kontynuacji rozbudowanych i intrygujących wątków w kolejnych odsłonach serii, mam nadzieję, że będzie utrzymany równie wysoki poziom. Zdecydowanie warto było zarwać noc dla tej przygody czytelniczej.

Trzeba przyznać, że kreacja bohaterów również jest wielkim atutem powieści, wyraziste i przekonujące, a przy tym różnorodne, nic w nich nie zabrzmiało fałszywie czy sztucznie. Dużo krzywd, nikczemności, podłości, ale też moralnych dylematów, wyrzutów sumienia, różnych odcieni dobra i zła. Dla Sama Bergera, ambitnego i dociekliwego sztokholmskiego inspektora kryminalnego, fascynującego się mechanizmami zegarkowymi, nowe śledztwo tak naprawdę okazuje się czymś, co już od dłuższego czasu dopominało się szczególnej uwagi i aktywnej postawy. Zaginięcie przed kilkoma tygodniami piętnastolatki Ellen Savinger uruchamia lawinę niejasności i zawiłości. Dochodzenie nabiera przyspieszenia i intensywności, kiedy inspektor kontaktuje się z tajemniczą Nathalie Freden. Kobieta wydaje się być kluczem do rozwiązania detektywistycznej zagadki, ale czy na pewno? Czy Sam zdoła przeciwstawić się sieci pułapek, prowokacji i manipulacji? Dlaczego incydenty z jego przeszłości okażą się istotne w rozbudzeniu przeczuć i intuicji? Jak najbardziej warto uwzględnić książkę w planach czytelniczych, porywająca i relaksująca rozrywka. Z niecierpliwością wypatrywać będę drugiego tomu serii.

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał, 382 strony, premiera 26.10.2017, tłumaczenie Maciej Muszalski
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca.

72 komentarze:

  1. Cudowna okładka, bardzo zachęca, by sięgnąć po książkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Połączenie thriller psychologicznego i kryminału zapowiada się bardzo emocjonująco. Przyznam szczerze, że nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale zachęciłaś mnie do jej przeczytania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto uwzględnić ją w planach czytelniczych, rewelacyjnie mi się ją poznawało. :)

      Usuń
  3. Skoro 5.5/6, to musi być dobra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocne wrażenia czytelnicze, tak jak lubię, na jakie pluję. :)

      Usuń
  4. Jeżeli jest to połączenie thrillera, kryminału i sensacji to nic piękniejszego dla mnie nie może istnieć :) Chętnie przeczytam i mam nadzieję, że podobnie jak Ty będę zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że obok książki nie przejdziesz obojętnie. :)

      Usuń
  5. No jak kryminał z taką oceną to zamawiam pod choinkę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. To książka od której nie sposób się oderwać :-) zagadki, tajemnice i... nasze bezsenne noce. Pozdrowienia, dziękuję za recenzję :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię taki klimat i z przyjemnością bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  8. Będzie recenzja drugiej części?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko książka się pojawi natychmiast ją przeczytam i podzielę się wrażeniami. :)

      Usuń
  9. Okładka zdecydowanie przyciągnęłaby moją uwagę w księgarni :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobra ocena! Warte przyjrzenia się bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Intuicja to nic innego jak skoncentrowane doświadczenie." - podoba mi się ta definicja! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyłapałam i chwila przemyśleń, dlatego zdecydowałam się na jej przytoczenie. :)

      Usuń
  12. Niby to nie mój gatunek, ale bardzo mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie książki trzymające w napięciu to coś dla mnie. Chętnie przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. A mnie bardzo do siebie przyciągają, lubię takie kryminalne zagadki. :)

      Usuń
  15. Kolejna skandynawska pozycja, która mnie zaintrygowała. Póki co, jeszcze nigdy nie przejechałam sie na twoich rekomendacjach, dlatego książka już jest na liście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło usłyszeć takie słowa, mobilizują do dalszego zagłębiania się w pasję czytania, dziękuję. :)

      Usuń
  16. Ale Ty mnie kusisz juz zaczytuje sie w Dziewczynie bez skory :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz będę częściej sięgać już po nieco inne klimaty, tak aby do thrillerów i kryminałów powrócić z jeszcze większym entuzjazmem. :)

      Usuń
  17. Dahl wciąż przede mną. Widzę, że warto nadrobić jego twórczość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również chętnie sięgnę po inne książki autora, taki styl pisania, taka pomysłowość, bardzo mi odpowiadają. :)

      Usuń
  18. Fabuła zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam wyraziste postaci i przekonującą, trzymającą w napięciu akcję. Książka wydaje się naprawdę dobra. Czuję się zachęcona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocnych wrażeń czytelniczych, chętnie poznam Twoją opinię o niej. :)

      Usuń
  20. Tak chwalisz ze trzeba zobaczyc co to takiego :D Piszesz krotko i treściwie a to lubie! Widze w komentarzach ze jest 2 czesc??? Cos wiesz o tym? :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Przed świętami wolę jednak, jakąś lekką i przyjemną książkę, natomiast tą pozycję zostawię sobie na nowy rok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i tak, ja również powoli zmieniam klimaty, choć i tak pewnie trafi się jeszcze kryminał i thriller. :)

      Usuń
  22. Już nie mogę się doczekać - "idzie" do mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo to naprawdę bardzo wciągająca propozycja czytelnicza. :)

      Usuń
  23. Brzmi kusząco.
    Pozdrawiam gorąco!

    W wolnej chwili zapraszam do mnie rubatosisme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka przekonała mnie do siebie, satysfakcjonujące zaczytanie. :)

      Usuń
  24. Skoro oceniałaś tę książkę na 5,5 to musi być godna polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeśli bohaterowie są prawdziwi, to dla mnie najlepsza recenzja.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam kiedyś książkę o identycznym tytule i podobnym mrocznym klimacie. Po tę też chętnie sięgnę i przekonam się, czy są jeszcze inne podobieństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie klimaty zawsze mocno mnie do siebie w książkach przyciągają. :)

      Usuń
  27. Poczułam się zaintrygowana i muszę się więcej dowiedzieć o Autorze, bo wpadam na niego co jakiś czas, a jeszcze nic jego autorstwa nie czytałam.
    Pisałaś u mnie, że Dwór Skrzydeł i Zguby to pozycja dla Twojej córki i tak sobie myślę, że nie wiem ile ona ma lat, ale rzekłabym, że to zdecydowanie dla 16+ :D


    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zainteresowaniem sięgnę po kolejne książki autora, czuję, że to coś dla mnie, brzmią obiecująco. :)
      A córka to dojrzała nastolatka. :)

      Usuń
  28. Bardzo lubię, kiedy bohaterowie są świetnie przedstawieni. Czasami te ich sylwetki i historie bywają dla mnie ciekawsze niż sama akcja powieści.

    OdpowiedzUsuń
  29. Brzmi obiecująco, bardzo lubię trzymające w napięciu kryminały. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Koniecznie muszę przeczytać po tak ciekawej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się ta książka spodobała, świetnie się w niej odnalazłam. :)

      Usuń
  31. Jak koniecznie trzeba przeczytać, to chyba nie ma innego wyjścia...

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaka wysoka ocena jak na kryminał! I to wystawiona przez takiego wyjadacza gatunku jak Ty - biorę, biorę i się nie zastanawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Brzmi ciekawie i bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  34. zadziwiające ile jest kryminałów, które mogłyby mnie zainteresować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Nazwisko twórcy nie jest mi obce, ale nie miałam okazji czytać żadnej książki.

    OdpowiedzUsuń