piątek, 23 listopada 2018

BEZ WYJŚCIA Lidia Tasarz

[PRZEDPREMIEROWO] [PATRONAT]

NIĆ ARIADNY tom 2

"Czułam jedynie, że od tej chwili nic już nie będzie takie samo. Że właśnie teraz stało się coś, co zmieni całe moje dotychczasowe życie. I jak się okazało, miałam rację."

Druga odsłona serii nie zrobiła na mnie już tak dobrego wrażenia jak pierwsza ("Nić Ariadny"), która zachwyciła mnie wieloma aspektami, przykładowo intrygująco skonstruowaną fabułą, wnikliwą analizą osobowości kluczowej postaci, zajmującym odkrywaniem tajemnic przeszłości. Tym niemniej i "Bez wyjścia" jest ciekawym pomysłem na spędzenie wieczoru czytelniczego w odsłonie z dreszczykiem. Poprzednio nacisk położono na elementy thrillera psychologicznego, teraz zaś na dynamiczną akcję i efektowne wydarzenia. Mam wrażenie, że obie powieści uzupełniają się, zaś pełny obraz ich wymowy możliwy jest do poznania dopiero po zaznajomieniu się z oboma tomami serii, zwłaszcza drugi straciłby dużo bez znajomości pierwszego.

Już w pierwszym rozdziale książki autorka stawia na mocne uderzenia, natychmiast wciągnięci jesteśmy w wir podstępu i manipulacji, zaś kolejne strony upewniają nas, że trafiliśmy do świata, w którym kłamstwa i pozory są na porządku dziennym. Sporo niebezpiecznych sytuacji, zagadkowych śledztw, zaskakujących uprowadzeń, wszystko podszyte terrorystycznym klimatem i nielegalnymi działaniami. Ponownie udało się umiejętnie rozłożyć napięcie w powieści, lecz tym razem zabrakło mi głębi, która tak oczarowała mnie poprzednio. Natomiast wszystkie wątki zgrabnie połączono prowadząc ku atrakcyjnemu zakończeniu.

Liczyłam na kontynuację frapującego zagłębiania się w osobowość kluczowej postaci, ale przeznaczono na to mało miejsca. Za to sympatycznie wpleciono romantyczne nuty, będące potwierdzeniem, że w każdy momencie życia miłość potrafi uskrzydlać, dodawać odwagi, prowadzić ku zrozumieniu. Narracja prowadzona z dwóch perspektyw, Agaty i Konrada, przy czym kobiece wydanie bardziej mnie do siebie przekonało, zaś męskie pełniło rolę uzupełniającą. Książka może okazać się przyjemną propozycją na reset po ciężkim dniu pracy, chwilowym oderwaniem myśli od nękających problemów, czy zwykłym wypełnieniem czasu w towarzystwie dających się lubić postaci, agentów zaangażowanych w niełatwą misję.

sensacja, 190 stron, premiera 23.11.2018
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Psychoskok.

39 komentarzy:

  1. Sama nie wiem, czy dla mnie, czy nie, chyba wszystko zależałoby od stylu powieści, bo póki co, nie umiem sobie wyrobić zdania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stron niewiele - wiec to dobra książka "na próbę"; by przekonać się, czy taki gatunek komuś odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie przekonała, ale najpierw muszę wyszukać gdzieś pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że interesująca. Chyba trzeba poszukać 1 tomu

    OdpowiedzUsuń
  5. Może w przyszłości, ale nie teraz :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię książki, które nie są zbyt objętościowe. Jakoś przyjemniej mi się czyta :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest to tomiszcze, to chyba się zabiorę na przetestowanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej serii. Moze i bym przeczytala, ale mam zbyt doużo na liście do przeczytania..

    OdpowiedzUsuń
  9. Sequele zawsze mają pod górę, bo są oczekiwania po pierwszej części ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziś akurat premiera :) Aktualnie nie sięgam po nic co jest którymkolwiek z tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam, że jakoś niespecjalnie czuję się zaciekawiona tą książką jak i jej poprzedniczką. Niestety nie przekonują mnie te dobre strony, które tutaj wynalazłaś. Jednakże gratuluję objęcia patronatu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przykro mi, ale nie ma takiej siły, bym sięgnęła po książki tego wydawcy. Serdeczności i przepraszam, że taka ze mnie maruda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo dlaczego, co sprawiło, że jesteś tak zniechęcona ?

      Usuń
  13. Widać, że w książce dużo się dzieje i dużo jest emocji :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie znam tej serii, ale nie lubię gdy nie ma nawiązania do poprzedniej serii. z kolei podoba mi się gdy akcja jest od pierwszych stron, nie lubię nudy

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię takie opowieści z perspektywy kobiety, chętnie przeczytałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka wydaje się ciekawa. Z chęcią bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  17. O to coś dla mnie. Muszę najpierw sięgnąć po pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam tej serii ale to chyba nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciężko mi stwierdzić czy podpasowałaby mi fabuła, aczkolwiek chwilowo nie mam czasu na czytanie książek, które jeszcze niedawno tak bardzo chciałam :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja sobie nakupowalam teraz książek... :) w grudniu je przywiozę

    OdpowiedzUsuń
  21. Najpierw musiałabym przeczytać tom I ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jednym słowem drugi tom to gotowy scenariusz na film akcji.

    OdpowiedzUsuń
  23. Już wiem co kupię mamie pod choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawie napisana recenzja, którą się dobrze czyta, niestety mam wrażenie że niewiele mówi o tym o czym jest książka (nawet ogólnie) i ciężko byłoby podjąć decyzję czy to wartościowy tytuł czy jednak niebardzo.

    OdpowiedzUsuń
  25. Szkoda. Pierwsza cześć była extra!

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie czytałam pierwszego tomu więc jest co nadrabiać

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak zawsze rzetelna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę najpierw przeczytać pierwszą część :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ksiazki! Tylko gdzie ten czas na nie..

    OdpowiedzUsuń
  30. Myślę, że doskonała propozycja na wolny wieczór. Swoją drogą najpierw sięgnę po wcześniejszą odsłonę serii.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że dość mocno sugeruję się Twoimi recenzjami, bo są one rzetelne i obiektywne. I zawsze znajdzie się pośród nich coś dla siebie.

      Usuń
  31. Nie mam czegoś takiego ostatnio jak wolny wieczór. Książka niestety raczej nie dla mnie, nie ufam temu wydawnictwu

    OdpowiedzUsuń
  32. Patronat? Gratulacje! Szkoda, że druga część nie podołała pierwszej.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak dla mnie pierwsza część była lepsza, choć druga jest równie wciągająca.

    OdpowiedzUsuń
  34. strasznie krótka ta książka, chyba nawet nie zdążyła się dobrze rozpędzić ;-)

    OdpowiedzUsuń