czwartek, 25 stycznia 2018

DOWIESZ SIĘ OSTATNIA Melissa Hill

LAKEVIEW tom 4

"Nigdy, nawet w najśmielszych marzeniach nie przypuszczała, że tak wspaniały los może spotkać ją, zwykłą dziewczynę z Dublina, która przyjechała do Londynu, by pracować jako dziennikarka."

To moje trzecie spotkanie z twórczością autorki ("Ile kosztują marzenia" i "W poszukiwaniu szczęścia"), równie przyjemne i sympatyczne jak poprzednie. Ciepła, życzliwa, dająca nadzieję i pozytywną dawkę energii rozbudowana przygoda czytelnicza. Dobry pomysł na lekki, przystępny i niewyczerpujący relaks po ciężkim dniu pracy, mile i optymistycznie nastrajający. Czyta się szybko, przyciąga frapujący pomysł na fabułę, obrazy słodkiej i gorzkiej odsłony życia, różnorodne barwy przeznaczenia, które odkrywane i zestawiane ze sobą tworzą ciekawe kolaże ludzkich żyć.

Autorka zadała sobie sporo trudu, aby stworzyć złożoną i zaskakującą fabułę, i choć okazała się ona wielokierunkowa, to jednak jej niecodzienne i osobliwe nuty spowodowały, że trudno uwierzyć w prawdopodobieństwo historii. Lekkie przekombinowanie w scenariuszu zdarzeń, przerysowanie kreacji bohaterów, zwłaszcza czarnych, przyczyniają się do mniej entuzjastycznego odbioru powieści, ale czasem tego właśnie oczekujemy po przygodzie czytelniczej, żeby zabrała nasze myśli w mniej realny świat. Jeżeli nie mamy nic przeciwko przewidywalności i uogólnieniom, to spotkanie z książką powinno wywołać zainteresowanie i sprawić radość, tym bardziej, że styl narracji przyjazny, utrzymany wartki rytm, wiele się dzieje, a co za tym idzie, sporo emocji.

Przyglądamy się życiu trzech par, każdy związek tylko pozornie wygląda na szczęśliwy i radosny, pod powierzchnią pozorów i fasad kryją się złożone problemy i tajemnice. Stopniowo ujawniają się niepokojące fakty, intryga obfituje w trzymające w napięciu incydenty, zaś liczne zwroty akcji nakręcają spiralę niepewności. Sporo dramatycznych nut, zwłaszcza kiedy zamianie podlegają role sióstr, zaś ich obowiązki, kłopoty, troski i wątpliwości ukazują się w innym niż ideał świetle. I jeszcze interesujący pomysł na podążanie szlakiem teraźniejszości w towarzystwie przeszłości. Czytamy zagadkową powieść ukrytą na łamach stron innej powieści, staramy się właściwe przypasowywać elementy układanki rodzinnych więzów, relacji i zależności.

3.5/6 - w wolnym czasie
literatura obyczajowa, 480 stron, premiera 20.06.2017 (2008)
tłumaczenie Agnieszka Barbara Ciepłowska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

35 komentarzy:

  1. Czytałam tą książkę. SPodziewałam się zupełnie czegś innego, zakończenie bardzo mnie zdziwiło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też oczekiwania były inne, ale książka sprawdziła się jako antidotum na męczące kilkugodzinne siedzenie w literaturze naukowej. :)

      Usuń
  2. Nie przepadam za takimi książkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie dla mnie, ale jako oderwanie myśli pewnie może być...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "ile kosztują marzenia " jakos mnie nie wciagnela za bardzi o tej nie slyszalalam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Boje się, ze by mnie zanudziła. Nie lubię przewidywalności. Uwielbiam zaskoczenie, napięcie budowane od początku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaje mi się ciekawa. Jestem na tak.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba to dla mojej narzeczonej, lepiej się odnajdzie w tej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz, kiedy jestem na zwolnieniu lekarskim, mam więcej czasu na czytanie. Z chęcią sięgnę po tę książkę. Nazwisko autorki nie jest mi obce ("Lista gości", "Prezent od Tiffany'ego" - polecam :) )

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba nie jest to książka w moim guście, więc ją sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za takimi książkami. Moim zdaniem większość z nich jest niezwykle wtórna, ale wiadomo - kwestia gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje mi się zbyt mało dynamiczna, jak na moje upodobania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak natrafię to czemu nie- chociaż przekombinowanie mnie odstrasza.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba każda para i każda rodzina ma jakieś swoje skrywane tajemnice i "drugie dno". To prawda, że rzeczywistość często wyglada inaczej, niż to się postronnym osobom wydaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często nawet członkowie jednej rodziny nie znają wszystkich swoich tajemnic. :)

      Usuń
  14. Nie często sięgam po tego typu książki. Ale jak znajdę wolną chwilę to z pewnością zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się ciekawie.
    Sięgnę po ten tytuł.
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy opis, ksiazka seniorka sadzac po dacie pierwszego wydania.

    OdpowiedzUsuń
  17. Okładka przyciąga uwagę, w wolnym czasie chętnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń