wtorek, 31 stycznia 2017

REGUŁY GRY James Frey, Nils Johnson-Shelton 31/2017

ENDGAME tom 3

"Patrzą na diagramy starożytnych budowli, alfabet z linii i kropek, rzędy matematycznych formuł, konstelacje, spirale i siatki złożonych systemów... długie linijki niemożliwych do odszyfrowania glifów... nakreślone przez czas i przestrzeń."

Podoba mi się rozplanowanie intrygujących przygód, równoległe prowadzenie wielu sensacyjnych wątków, trzymanie czytelnika w napięciu, włączanie zaskakujących zdarzeń w niemal każdy mini rozdział powieści. Przy tej książce nie sposób się nudzić, bardzo dynamiczna akcja, ciekawie przeplatające się losy bohaterów, mnóstwo mitologicznych nawiązań, tajemnic, sekretów, zagadek, szyfrów i kodów do rozwiązania. Specyficzna forma narracji mocno podsyca zainteresowanie przedstawianym światem stojącym w obliczu przerażającej katastrofy i nieuchronnej zagłady. Naznaczone niebezpieczeństwem i ryzykiem losy uczestników walki toczonej o ogromną stawkę. Przewidywanie charakteru nowej ery ludzkiej egzystencji na planecie Ziemia. Powieść zapewnia przyjemną podróż czytelniczą, z łatwością dajemy wciągnąć się w zmieniające się zasady sensacyjnej gry. Co prawda liczyłam na bardziej rozbudowane zakończenie trylogii, więcej wyjaśniające i porządkujące wiedzę o Stwórcach, ale i tak jestem mocno usatysfakcjonowana wrażeniami z lektury. Czasem trzeba pozostać w lekkim niedosycie, bo fantastyka lubi dawać wiele swobody dla kreatywności czytelnika, tym bardziej, kiedy pokaźna finansowa nagroda za rozwiązanie łamigłówki czeka w realnym świecie.

W trzecim tomie ludzie starają przygotować się do upadku gigantycznego asteroida. Zamknięto elektrownie atomowe i zakłady chemiczne, zabezpieczane są systemy informatyczne, wojsko opracowuje strategie walki, służby medyczne szykują się do podjęcia nadzwyczajnych zadań, ogarnięci przerażeniem mieszkańcy miast uciekają w poszukiwaniu schronienia, siły porządkowe próbują zapanować nad ogólnym chaosem. Na tym tle równolegle rozgrywa się brutalna i bezwzględna batalia o losy świata w ramach Endgame, kolosalnego wyzwania, którego zwycięzca uratuje od zagłady swój lud, a przegrany zostanie szybko zapomniany. Po odnalezieniu Klucza Ziemi i Klucza Niebios, najsprytniejsi i najwytrwalsi biorący udział w grze stają do wyścigu o zdobycie Klucza Słońca. Podróżują po Ameryce Północnej, Indiach, Chinach, Japonii i Tajlandii. Obserwujemy nawiązanie się swoistego sojuszu, którego podwaliny wydają się zbyt kruche i trwałe, aby zdołał on przetrwać, podtrzymać pomosty zaufania, pomocy i przyjaźni. Dlaczego ktoś dokonuje zniszczenia starożytnych budowli, pomników dawnych ziemskich cywilizacji? Co zawiera tajemnicza stara księga chroniona z narażeniem życia? Jakie umiejętności posiadła pradawna rasa Ea? Czym tak naprawdę okazuje się być Bractwo Węża? I najbardziej nurtujące pytanie, kto wygra w rywalizacji Endgame, zagadce życia i powodzie śmierci?

"Wezwanie" tom 1, "Klucz Niebios" tom 2

4.5/6 - warto przeczytać
science fiction
data premiery: 11.01.2017

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu SQN. :)

42 komentarze:

  1. Byłam zainteresowana pierwszą częścią, kiedy pojawiła się w ofercie wydawniczej, ale z czasem jakoś straciłam chęć na czytanie tej trylogii. Może jeszcze kiedyś zmienię zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje spotkanie z pierwszym tomem było dość przypadkowe, jednak z łatwością dałam się wciągnąć w ten świat pełen szyfrów, łamigłówek i intrygujących zdarzeń. :)

      Usuń
  2. Nie słyszałam o tej trylogii, ale z chęcią poczytam o niej więcej - być może recenzje zachęcą mnie do przeczytania. Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko lubisz sporo przygód i tajemnic w książkach, to jak najbardziej odpowiednia propozycja czytelnicza dla Ciebie. :)

      Usuń
  3. Czekam na ten tom z niecierpliwością. Tylko okładka mi nie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie okładka komponuje się z poprzednimi, może kolor wywołuje negatywne skojarzenia u Ciebie. :)

      Usuń
  4. Jakoś zupełnie odpuściłam sobie tę historię i chyba nie mam parcia, żeby poznać jej zakończenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę, może kiedyś nadejdzie odpowiedni czas. :)

      Usuń
  5. Kiedyś na pewno przeczytam ten cykl. Ciągle odkładam lekturę pierwszego tomu, ale wiem, że prędzej czy później się za to zabiorę. Czytałam już wiele recenzji - pozytywnych i mocno krytycznych głosów - warto więc przekonać się na własnej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybko wciągnęłam się w tę trylogię, to było ciekawe przeżycie czytelnicze, nieco inne od dotychczasowych. :)

      Usuń
  6. Nie czytałam jeszcze drugiego tomu, pierwszy natomiast bardzo mi się podobał, więc niebawem nadrobię zaległości i również "Reguły gry" przeczytam :)
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Satysfakcjonującego zaczytania i oczywiście czekam na wrażenia. :)

      Usuń
  7. Miałam kiedyś w ręce pierwszy tom, ale jakoś nie miałam okazji zapoznać się z tą historią. Muszę nadrobić zaległości, bo słyszę o Endgame same pozytywy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej podobał mi się drugi tom, mocno trzymał w napięciu. :)

      Usuń
  8. Pierwszą część czytałam, pozostałe też muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tyle razy widywałam już tę serię! Może czas wreszcie się za nią wziąć? Fantastyka to coś, co lubię, a tematyka gry: tym bardziej :)
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe. A ile części ma ta seria?

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam tej serii i jej nie planuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo całkiem ciekawe przeZycie czytelnicze. :)

      Usuń
  12. Serię planuję już od dawna. Niby nie mój gatunek, a jednak jestem jej ogromnie ciekawa. Chętnie poszukałabym odpowiedzi na pytania, które tutaj zadałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz czytają moje dzieci i też im się bardzo podoba. :)

      Usuń
  13. Nie znam niestety tej serii, ale może w wolnej chwili nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie części przed mną.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznam, że ta trylogia mnie intryguje. Sięgnęłam również po recenzje pozostałych tomów i przyznaję, że to ciekawa koncepcja. Nie wiem, czy jestem teraz gotowa na trylogię fantasy, ale na pewnie będę miała książki Frey'a w pogotowiu, kiedy przyjdzie mi ochota na tego typu lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki coś w sobie mają, trochę brakło mi szerszego zakończenia, ale może autorzy planują jeszcze coś. :)

      Usuń
  16. Muszę się temu uważniej przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zastanawiałam się nad nią, musiałabym jednak wcześniejsze tomy przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba zacząć od pierwszego, w tej serii jest to bardzo ważne. :)

      Usuń
  18. Zdecydowanie nie dla mnie - nie moja bajka :D Tym bardziej, że to już tom 3 :D

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po pierwszy.

      Usuń
  19. Jestem bardzo ciekawa tej książki - już na mnie czeka, choć trafiła na koniec kolejki. Po Twojej recenzji zmienię jednak priorytety:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle książek, a wciąż mało czasu na wszystkie, po które chciałoby się sięgnąć. :)

      Usuń
  20. Mam wielką chęć nadrobić tę serię, bo już kilka razy na nią trafiam na blogach i zawsze mnie kusi. :) Może w końcu się uda. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tak, bo to intrygująca przygoda czytelnicza. :)

      Usuń
  21. Kreacje bohaterów są według mnie niesamowite, okładka przechodzi samą siebie, ale co do treści, muszę przyznać, że zawiodłam się i to dosyć mocno... Liczyłam na coś wstrząsającego i zaskakującego, a wydawało mi się, że czytam niedopracowany szkic, który musi zostać opublikowany w tym momencie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również liczyłam na bardziej spektakularne zakończenie, tak jakby coś jeszcze miało powstać, jakby nie było domknięcia, chyba poprzednie tomy zbyt rozbudziły moje oczekiwania. Tym niemniej i tak bardzo dobrze się odnalazłam w tej przygodzie czytelniczej. :)

      Usuń