piątek, 23 lutego 2018

CZEKAM NA CIEBIE Lisa Scottoline

"Jej serce nagle zamarło. Rozpoznała te oczy. Wszędzie rozpoznałaby tę twarz. Seryjny morderca był ich dawcą numer 3319."

Właśnie takich satysfakcjonujących propozycji czytelniczych wyszukuję, gdzie wspaniale łączą się cztery elementy powieści, intrygująca i złożona fabuła, ciekawe portrety postaci, frapujące zagadnienia społeczne i wciągający styl narracji. Wówczas chętnie angażujemy się w śledzenie zajmująco rozwijającego się scenariusza zdarzeń, ulegając umiejętnie wytworzonej atmosferze niepokoju i niepewności, a przy tym poddajemy się frapującej grze wysuwania przypuszczeń i domysłów. Ogólnego pozytywnego wrażenia nie psują nawet pojawiające się mało prawdopodobne epizody czy zadziwiające decyzje bohaterów. Autorka sprytnie przykuwa uwagę czytelnika, odwołując się do szerokiego wachlarzu emocji, dylematów moralnych i zagadnień etycznych. Dynamiczne rytmy, zaskakujące zwroty akcji, tajemnice do odkrycia, to wszystko znajdziemy w książce, która nie tylko dostarcza znakomitej rozrywki, ale również skłania do przemyśleń.

Christine Nilsson, nauczycielkę prowadzącą zajęcia wyrównawcze dla uczniów borykających się z trudnościami w czytaniu, poznajemy podczas szkolnej imprezy pożegnalnej. Kobieta jest w szóstym tygodniu ciąży i decyduje się na zawieszenie kariery zawodowej, poświęcenie ognisku domowemu i wychowaniu dziecka. Snucie przez nią wspaniałych marzeń przerywają podejrzenia, że biologicznym ojcem jej dziecka jest seryjny morderca. Ponieważ firma zarządzająca bankiem spermy, uwarunkowana prawnymi przepisami, nie rozwiewa wątpliwości Christine i jej męża Marcusa, kobieta zaczyna na własną rękę prowadzić śledztwo w sprawie tożsamości zabójcy pielęgniarek, tak aby dotrzeć do prawdy i uzyskać niezbędne dla spokoju ducha informacje.

Małżeństwo, które zamiast cieszyć się szczęściem bliskiego rodzicielstwa, przechodzi bardzo trudne chwile, mąż i żona w różny sposób radzą sobie z nieoczekiwanymi wydarzeniami, ich wzajemna więź miłości i zaufania wystawiona zostaje na ciężką próbę. To także spojrzenie na aspekty bezpłodności, choroby współczesności, jej psychologiczne powiązania i sprzężenia. Biznesowe uwarunkowania leczenia bezpłodności, nadużywanie zaufania dla zysku, a także szczerość w związku, potęga macierzyńskich instynktów, siła przyjaźni, trudne wybory związane z aborcją. Ale przede wszystkim spojrzenie na genetyczne predyspozycje do zaburzeń psychicznych, skłonności do przemocy, agresywnych zachowań, socjopatycznych skłonności, czy wpływu czynników środowiska i wzorców wychowania. Inna pasjonująca i ekscytująca powieść autorki to thriller psychologiczny "Mów do mnie".

4.5/6 - warto przeczytać
thriller kryminalny, 504 strony, premiera 13.07.2017, tłumaczenie Magdalena Rychlik
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

44 komentarze:

  1. Jak zwykle niesamowita prędkość czytania i pozycja książkowa "must-read". Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam inne książki Autorki, tę też mam na liście :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawa propozycja. Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tę autorkę, więc książkę przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna dobra przygoda czytelnicza, która mnie dzięki niej spotkała. :)

      Usuń
  5. Czytałam tę książkę. Bardzo emocjonująca. Takie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też takie właśnie książki świetnie relaksują. :)

      Usuń
  6. Ten cytat z ksiąŻki bardZo mnie zaintrygował

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno sie skusze, ksiazka w moim klimacie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Choć nie przepadam za powieściami obyczajowymi (ale sama takie piszę :p), to fabuła tej jest intrygująca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe, bo jeszcze z takim problemem w książkach się nie zetknęłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem szczerze że nie słyszałam o tej książce wcześniej, jednak Twoja recenzja mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  11. O, czytałabym! Muszę sobie zapisać tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  12. Styl pisania autorki i tematy jakie porusza sprawiły,że jest to jedna z moich ulubionych autorek.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo chciałabym przeczytać, nastawiam się na dylematy i wzruszenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kilka książek tej autorki już przeczytałam - ta też zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i ta dostarczy Ci dobrych wrażeń czytelniczych. :)

      Usuń
  15. Opis fabuły brzmi interesująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. I have not heard about the book, but after this review I want to read it..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  17. Autorki jeszcze nie znam. :) Powieść zaciekawiła mnie ze względu na temat macierzyństwa. Podejrzewać, że biologiczny ojciec dziecka jest mordercą – okropność...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocne przeżycia, próbowałam postawić się w sytuacji głównej bohaterki, mnóstwo rozterek.

      Usuń
  18. Im więcej tytułów tej autorki widze na Twoim blogu tym bardziej się zastanaiwam kiedy w końcu sięgne po jej ksiażki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja na pewno sięgne po tą książkę, bo bardzo podoba mi się temat...

    OdpowiedzUsuń