niedziela, 14 sierpnia 2016

MÓW DO MNIE Lisa Scottoline 221/2016

"Nie jestem złą osobą, to tylko myśli. Nie muszę ich realizować."

Świetny thriller psychologiczny, doskonale skonstruowany, fantastycznie zaprezentowany, nie tylko dostarcza znakomitej rozrywki, ale również skłania do przemyśleń. Nietuzinkowe postaci, intrygująca fabuła z dreszczykiem, mnogość prawdopodobnych kierunków zmierzania akcji, ciekawa zabawa w ich przypuszczanie i budowanie kolejnych domysłów. Atrakcyjny styl narracji, przykuwający uwagę czytelnika, rozbudzający emocje, coraz silniej wciągający w zaskakujące wydarzenia i niespodziewane zwroty akcji. Powieść czyta się wyśmienicie, początkowo spokojna akcja nieco nas zwodzi, jednak w miarę pojawiania się kolejnych niewiadomych i tajemnic, spirala zdarzeń i okoliczności silnie nakręca się. Udało mi się przewidzieć tylko niektóre wyjaśnienia i powiązania wątków. Bardzo interesująca historia, z morderstwem w tle oraz potęgującym się uczuciem osaczenia i prześladowania.

Eric Parrish, ordynator psychiatrii filadelfijskiej kliniki, cieszy się dużym szacunkiem wśród pacjentów i podległych mu pracowników. Udało mu się stworzyć prężnie działający oddział pomagający ludziom z zaburzeniami osobowości. Doświadczenia Erica z depresją lękową wzmocniły jego empatię w stosunku do chorych. Pewnego dnia poznaje umierającą na raka starszą panią Virginię Teichner, usilnie proszącą go, aby objął leczeniem psychiatrycznym jej siedemnastoletniego wnuka Maxa Jakubowskiego. Chłopak jest niezwykle związany emocjonalnie z babcią, podczas gdy jego relacje z matką można określić jako patologiczne. Niezwykle inteligentny, cierpi na nerwicę natręctw, ma obsesyjno-kompulsywne zaburzenia, dręczą go koszmarne lęki. Dlaczego Max wywoła wielkie zamieszanie w życiu Parrisha? Z jakimi niebezpiecznymi wyzwaniami przyjdzie zmierzyć się Ericowi prywatnie i zawodowo? Skąd nagle spotyka go tak wiele zaskakujących i nieprzyjemnych sytuacji? Autorka niesamowicie szczegółowo przygotowała się do osadzenia fabuły na socjopatycznych zachowaniach, dylematach i problemach związanych z ich diagnozowaniem i leczeniem, etyką zawodową psychiatrów i prawem do zachowania informacji uzyskanych podczas rozmów z pacjentami, odpowiedzialności za swoje decyzje i czyny. To wzmacnia intensywność odbierania książki i pozostawia z uczuciem przeżycia satysfakcjonującej przygody czytelniczej.

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller psychologiczny

Data premiery: 02.06.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka. :)

22 komentarze:

  1. Bardzo lubię książki tego typu :) Może, gdy już przeczytam choć połowe swojej biblioteczki to po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała książka, wciągam ja na moją tajemnicza listę. Już kończę to co zaczęłam więc pewnie niebawem się za nią rozglądnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sympatycznego zaczytania i czekam na wrażenia po jej przeczytaniu. :)

      Usuń
  3. Po takiej recenzji ciężko po tę książkę nie sięgnąć. Gdy tylko będę miała okazję to z chęcią przeczytam.
    Pozdrawiam, Denim!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spora dawka fascynującej fabuły, nie można się przy niej nudzić. :) Miłego zaczytania. :)

      Usuń
  4. Czytałam już tę książkę i faktycznie warto po nią sięgnąć ;)

    Nominowałam cię również do Liebster Blog Award, zapraszam ;)
    http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo się spodobała, bardzo lubię takie właśnie klimaty. :)

      Usuń
  5. Intrygująca fabuła. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej książce w ogóle - przyznaję. Może dlatego, że nieczęsto sięgam po ten gatunek literacki, ale myślę, że dzięki Tobie wreszcie znalazłam coś wyjątkowego i ciekawego :)
    Dziękuję <3

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mona Te [Blog]

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam dobre thrillery psychologiczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Trochę boję się takich klimatów :( Bo w chodzimy w temat psychiki ludzi. Ale jak ją znajdę w bibliotece to chętnie sprawdzę czy dań radę zagłębić się w historię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie bardzo do nich ciągnie, bardzo dobrze się w nich odnajduję. :) Sympatycznego czytania. :)

      Usuń
  9. Wpisuję na listę, bo to coś zdecydowanie dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł jak najbardziej popieram i czekam na wrażenia po zapoznaniu się z nią. :)

      Usuń
  10. Chyba nie moje klimaty, chociaż ta psychologiczna część jest bardzo intrygująca. Zastanowię się jeszcze nad lekturą. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ten psychologiczny wątek jest w niej niezmiernie ciekawy. :)

      Usuń
  11. Czytałam ją już jakiś czas temu i jestem w niej do tej pory zauroczona :) Uwielbiam powieści, które mają w sobie nieco z psychologii, a ta właśnie taka była i zaspokoiła mój głód czytelniczy. Była świetna.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń