piątek, 22 marca 2019

CZŁOWIEK Z LASU Phoebe Locke

"Człowiek z Lasu zabiera córki, ale co zostawia w zamian?"

Ciekawa propozycja czytelnicza, zwłaszcza w psychologicznym ujęciu wzbogaconym pobrzmiewającymi nutami pozazmysłowej wrażliwości. Zagłębiając się w intrygującą fabułę widzimy, że za głównym nurtem biegu zdarzeń kryje się coś strasznego, tajemniczego i osobliwego, co nie da się jednoznacznie określić i zdefiniować. Wnikamy w klimat miejscowej legendy, której echa wymknęły się spod kontroli, zasiały ziarno złowieszczych obrazów i zatrważających wyobrażeń. Wydaje się, że przeszłość została solidnie zakopana w otchłani mrocznego lasu, a jednak jej długie cienie znalazły drogę na światło dzienne. Z jednej strony wiemy, że to co nierealne nie ma prawa zaistnieć, a z drugiej płynnie dajemy się złapać w sidła zastawiane przez autorkę, niecierpliwie zastanawiamy się, co też tak naprawdę ma miejsce w życiu bohaterów powieści.

Poprzez różne głosy i perspektywy stopniowo przybliżamy się do prawdy, odkrywamy niewygodne fakty, dotykamy bolesnych ran, wysuwamy przypuszczenia i snujemy interpretacje. Logicznie poskładane elementy historii, scementowane ponurymi wizjami, zagadkowym proroctwem, szaloną przepowiednią. Podobało mi podsuwanie mylnych tropów i krążenie wokół incydentów. Powieść dobrze się odbiera, przebija atmosfera grozy i niebezpieczeństwa, lecz przydałoby się więcej zaskakujących akcji, dłuższego trzymania w niepewności, silniejszego podsycania napięcia. Zabrakło iskry zapalającej w pełni wyobraźnię czytelnika, odwołań do intensywnych emocji, sprawienia, że za nic nie chce się odłożyć książki zanim nie pozna się jej finalnej odsłony.

Jedno z wielu ascetycznych angielskich miasteczek, gdzie czas wydaje się płynąć spokojnym rytmem, prostota wnika w codzienność mieszkańców. Ale w rodzinie Bannerów nie wszystko jest tak jak powinno. Dziesięć dni po porodzie Sadie Banner porzuca nagle męża i dziecko, nikt nie wie, co kierowało kobietą i co stało się z nią stało. Po szesnastu latach Sadie wraca i jak gdyby nigdy nic zaczyna asymilować się z rodziną. Wszystko wskazuje na to, że klątwa ciążąca na dziecku, mająca źródło w przeszłości, została zdjęta, jednak w życiu młodziutkiej Amber wiele się dzieje. Z powodu dramatycznych zdarzeń wokół niej i podszyte sensacją zainteresowanie opinii publicznej, dziewczyna wpada w pułapkę bezwzględnych mediów, staje się najbardziej niesławną twarzą. Kto tak naprawdę dyktuje warunki w sprytnej grze pozorów, wyszukiwania słabych stron, manipulowania emocjami i przejmowania kontroli? Dociekliwi dziennikarze, nieszczęśliwa matka, obarczona przekleństwem córka, czy Człowiek z Lasu?

4/6 - warto przeczytać
thriller psychologiczny, 320 stron, premiera 30.01.2019 (2018), tłumaczenie Aleksandra Wolnicka
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca.

47 komentarzy:

  1. Wydaje sie ze będzie napięcie, strach i dynamika. Super recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie klimaty w książkach! Dzięki za recenzję 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Media to potrafią człowieka zniszczyć... Obserwujemy wielu przykładowo aktorów z depresją. Niestety. Książka nawet ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawie się zapowiada, wyczuwalne napięcie - zdecydowanie to lubię w thrillerach psychologicznych

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię thrillery i kryminały :) Zachęciłaś mnie recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobra recenzja. Niby cos zdradza, bardzo zaciekawia ale właściwie dalej nie wiadomo o co chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę opuścić Twojego bloga, bo mam wyrzuty sumienia, że tak wolno czytam. A Ty jeszcze polecasz ciekawe tytuły.
    Ps.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, ale nie opuszczam tylko ciągle zwiększam swoją listę przez te wpisy!

      Usuń
  8. Dobre pytanie:kto tak naprawdę dyktuje warunki? Intrygująco i psychologicznie ciekawa propozycja. Z przyjemnością po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaintrygował mnie zarys fabuły, myślę, że to może być książka, która mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. thriller psychologiczny,to zdecydowanie nie dla mnie, ale mogę ją polecić mojej znajomej na pewno jej się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnimi czasy coraz częściej sięgam po thrillery psychologiczne. Skusiłaś mnie swoją recenzją. Chcę przeczytać tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  12. ksiażka wydaje się całkiem ciekawa ^^ trapped-in-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zupełnie nie czuję tego rodzaju książek, filmów zresztą też. Ale to normalne, że każdy lubi coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba się przemogę i jednak przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię książki, które można pochłaniać w psychologicznym ujęciu! Zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czarna Owca to już właściwie specjalizuje się w wydawaniu ciekawych kryminałów i thrillerów. Gdybym miała sięgnąć po ten gatunek, to zapewne po książkę właśnie z ich oferty.

    OdpowiedzUsuń
  17. podoba mi się recenzja, ostatnio byłam w bibliotece i żadnej z 3 książek nie jestem w stanie doczytać do końca

    OdpowiedzUsuń
  18. Zachęciłaś mnie, by poszerzyć biblioteczkę córki. Ale chyba sama przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kolejna pozycja do przeczytania. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. I to jest to ide zamówić. Jest moć bedzie nieprzespana noc.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zabrzmiało to intrygująco, sensacyjne. Poszukam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka wydaje się mega ciekawa - ma w sobie coś intrygującego!

    OdpowiedzUsuń
  23. Chętnie poznam Człowieka z lasu tym bardziej, ze to bezpieczna znajomość z drugiej strony otwartej książki. Dziękuję za świetna recenzję, ciekawą propozycję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Izo chociaż dawno nie komentowałam to Twój blog jest dla mnie zawsze inspiracją, gdy robię czytelnicze zakupy w bibliotece, w której pracuje.
    Nie przepadam za mrocznymi klimatami, więc sama nie przetestuje ale zdaje się na Ciebie i biorę w ciemno ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Brzmi dosyć interesująco, a w ostatnim czasie sporo czytam książek z tego gatunku. Kto wie, może kiedyś wpadnie mi w ręce, nie omieszkam zapoznać się wtedy z tą historią.
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
  26. Ty to zawsze potrafisz zachęcić do czytania,lubię Twoje recenzje i ciekawa jestem jakbyś opisała książkę pt RUNA Very Buck,czytałaś już?

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam wydawnictwa, ani wydanych przez nie książek. Ten tytuł mnie zaintrygował. Koniecznie muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  28. Miałam ją w planach, ale jakoś wypadła mi z głowy! Dzięki za przypomnienie, rozejrzę się w biblio! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam tą książkę na półce, czeka na swoją kolej 😉

    OdpowiedzUsuń
  30. Takie mroczne klimaty najbardziej mnie pociągają.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeden z dłuższych Twoich tekstów chyba ;) fajnie się rozpisałaś i zdecydowanie mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Książka zapowiada się bardzo ciekawie, a recenzja świetna 😁

    OdpowiedzUsuń
  33. Tą książkę również planuję przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  34. Mój chłopak to taki trochę człowiek lasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetna recenzja. Z pewnością przeczytam. Lubię takie mroczne klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  36. Musze podać ten tytuł w bibliotece, może zakupią dla mojej dzielnicy

    OdpowiedzUsuń
  37. Kolejna polecana przez Ciebie książka, którą muszę przeczytać ;) zaintrygowałaś mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Podoba mi się recenzja książki :) mocno mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Lubie ksiazki psychologiczne, wymagaja nieco wiecej od czytelnika i angazuja go. Mysle, ze moglaby mi sie spodobać...

    OdpowiedzUsuń
  40. Dodam na swoją listę, ale nie mam pojęcia kiedy przeczytam :(

    OdpowiedzUsuń
  41. Już wiem komu podaruję tą książkę na prezent!

    OdpowiedzUsuń
  42. Jestem naprawdę ciekawa tej książki. Mam nadzieje, że uda mi się ją w niedługim czasie przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Myślę, że mogłaby mi się spodobać to tego stopnia, że byłaby na jeden zaczytany wieczór :)

    OdpowiedzUsuń