czwartek, 7 marca 2019

FURIA Sandra Brown

"Mrok sprawiał, że była trudniejszym celem, ale też nie pozwalał widzieć więcej niż na parę kroków przed sobą. Biegła na oślep, potykając się o kamienie, krzaki i nierówny grunt."

Książka, która nie zapewnia ekstra mocnych wrażeń czytelniczych, a jednak intrygująco drażni wyobraźnię. Podobał mi się pomysł na fabułę, kilka warstw kluczowego wątku, pożądana niejednolitość w ocenie zdarzeń i osób. Intensywnie zabrzmiały nuty obyczajowe, choć te spotkały się z moim małym zainteresowaniem, pewnie ze względu na przesłodzenie, płaskość i przewidywalność. Ale podążanie tropem dawnej makabrycznej zbrodni, zamachu bombowego w hotelu w Dallas, w którym zginęło wiele osób, przysłuchiwanie się echom ponuro wybrzmiewających nut w sercach i pamięci ludzi, spoglądanie na to, jak tragedia zmienia życia głównych bohaterów, nienawiść wypełnia rozum, zemsta odgrywa znaczącą rolę, frapująco zajmują uwagę czytelnika. Powieść wzbogacono elementami sensacji, sporo się dzieje, dynamiczne rytmy, zaskakujące zwroty akcji, zwłaszcza w aspekcie ofiar i podejrzanych, ciekawie było redefiniować opinie na ich temat. Zastanawia niecodzienny splot zbiegów okoliczności, skrzyżowanie dróg wielu osób w jednym punkcie, ale ma on uzasadnienie i interesująco wpływa na scenariusz zdarzeń. Thriller nie czyta się na jednym wdechu, jednak w sferze kryminalnej zagadki ma w sobie coś, co sprawia, że zajmująco się w nim przebywa.

Kerra Bailey, ambitna dziennikarka telewizyjna, po miesiącach starań otrzymuje w końcu zgodę na przeprowadzenie wywiadu z Majorem Franklinem Trapperem, bohaterem narodowym, symbolem męstwa i poświęcenia. Mężczyzna od trzech lat, ani nie chciał udzielać się medialnie, ani powracać myślami do aktu heroizmu z jego udziałem sprzed ćwierć wieku. W dniu, w którym nagrywany jest materiał dochodzi do próby zabójstwa Kerry i Franklina, kobieta na szczęście cudem ucieka sprawcom, ale emerytowany żołnierz zostaje w ciężkim stanie przewieziony do szpitala. Jego syn, Trapper John, prywatny detektyw, były pracownik służb federalnych, łączy siły z Kerrą w celu wyjaśnienia okoliczności zamachów, dzisiejszego i sprzed dwudziestu pięciu lat. Przed nimi trudne śledztwo, tajemnice długo pozostają w ukryciu, odkrywanie ich obarczone jest znamionami niepewności i niebezpieczeństwa. Kto tak naprawdę kryje się za źródłem dramatów, na czym mu tak zależy, że zabójstwa stają się wliczone w osiągnięcie celu?

4/6 - warto przeczytać
thriller, 384 strony, premiera 27.02.2019 (2017), tłumaczenie Edyta Jaczewska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Edipresse.

26 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śledztwa, zagadki, intrygujące wątki, dramaty są bardzo ciekawe. W sam raz na wieczorową porę przy herbatce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna powieść, która na pewno trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, czy spodobałaby się mojemu mężowi. Jest w jego typie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis zapowiada się intrygująco. Jestem ciekawa, co wyjdzie autorce, którą do tej pory kojarzyłam z powieści obyczajowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też brzmi interesująco :) Już słyszałam o tej książce i chyba nawet dopisałam ją do swojej listy.

      Usuń
  6. To było moje pierwsze spotkanie z autorką :) I na pewno nie ostatnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie książki zawsze fajnie się sprawdzają po jakiejś ciężkiej lekturze, przynajmniej u mnie. To trochę tak, jakbyś rozstała się z długoletnim partnerem i pójść na kilka niezobowiązujących randek, zanim będziesz gotowa na poważny związek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha! rozbroil mnie komentarz, ale po zastanowieniu, stwierdzam, że coś w tym jest :)

      Usuń
  8. No i teraz mam dylemat. Czytać czy nie czytać...

    OdpowiedzUsuń
  9. Powieść w sam raz dla mnie. Lubię takie opowieści.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejna powieść na mojej liście chciejce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę że powieść trafiłaby w moje czytelnicze gusta. Zapisuję sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że po nią sięgnę. Moje gusta.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka czeka u mnie w kolejce na przeczytanie. Jestem bardzo ciekawa czy przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi ciekawie, ale nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi bardzo interesująco! Recenzja zdecydowanie zachęca do przeczytania:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dużo dobrego słyszałam o tej autorce od moich znajomych, chyba czas w końcu coś przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. "Książka, która nie zapewnia ekstra mocnych wrażeń czytelniczych, a jednak intrygująco drażni wyobraźnię." dopiero teraz wiem... że tego zdania brakowało w moim życiu <3!

    OdpowiedzUsuń
  18. Podziękuję za tą książkę, nie przemawia do mnie ta akcja.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio mam przesyt thrillerów, od dwóch miesięcy mam fazę na fantastykę wszelkiej maści :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Brzmi całkiem ciekawie... jeśli tylko czas pozwoli to na pewno sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  21. Niedługo polecę do Polski. Dużo sobie obiecuję po tej wizycie, również w książkowym wydaniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzmi jak dobry materiał na scenariusz filmu.

    OdpowiedzUsuń
  23. No musze przyznać,że bardzo ciekawie się zapowiada intrygi i tajemnice lubię takie książki od czasu do czasu przeczytać. Muszę sobie zapisać na listę do kupienia.

    OdpowiedzUsuń