czwartek, 13 października 2016

ŁAŃCUCH PROROKA Luis Montero Manglano 278/2016

POSZUKIWACZE tom 2

"Mędrcem wcale nie jest ten, kto zna najwięcej odpowiedzi, lecz ten, co stawia sobie najwięcej pytań..."

Spora dawka niebezpiecznych przygód, wciągającej sensacji, nawiązań do starożytnej historii, biblijnych relikwii, interpretacji potężnych mitów i legend. Wszystko owiane wyjątkowym klimatem wielowiekowych tajemnic, współczesnych sekretów, intrygujących szyfrów. Bardzo dynamicznie, z rozmachem, akcja goni akcję, nie sposób się nudzić. Łatwo dajemy się wkręcić w wir fascynujących wydarzeń, czujemy smak trudnych wyzwań, groźbę śmiertelnych pułapek, nieoczekiwanej zdrady, ale również trwałej przyjaźni i braterstwa. Zanurzamy się w poszukiwaniach, w których daleka przeszłość wabi zagadkami, łamigłówkami, zaklętymi przedmiotami, boginie i bogowie przekazują coś ważnego, a starszyzna afrykańskiego plemienia raczy mądrością i przestrogami. Wraz z bohaterami poznajemy piratów przemierzających morskie przestrzenie, bezwzględnych agentów Interpolu, fundamentalistów islamskich, agresywnie nastawionych pigmejów, o których właściwie nic nie wiadomo, strażników i kapłanów broniących dostępu do cennej wiedzy o skrywanych artefaktach, biznesmenów rządnych władzy i bogactwa, którzy w imię zwycięstwa nie cofają się przed niczym, odwołują do brutalnych działań i szpiegostwa na międzynarodową skalę. Wszystkie wątki płynnie się zazębiają, coraz więcej prawd wychodzi na światło dzienne, a jednak wciąż pozostaje mnóstwo do odkrycia, przebicia się przez zafałszowane informacje i obłudne pozory. Zapowiada się, że w trzecim tomie również czeka na nas wiele wspaniałej czytelniczej przygody, chciałoby się niezwłocznie w nią wyruszyć.

W "Łańcuchu Proroka" znaleźć można wszystko to, co powoduje, że książkę czyta się z ogromnym zainteresowaniem, przeżywa wspólnie z bohaterami ich przygody, dąży do jak najszybszego wypełnienia niebezpiecznych misji, ocalenia dziedzictwa kulturowego. Podoba mi się taki styl pisania, zwracający uwagę na szczegóły, odwołujący się do historycznej wiedzy, sprytnie wplatający ją w fabułę powieści, dzięki czemu otrzymujemy ciekawy klimat, w którym natychmiast się odnajdujemy. Atrakcyjne sploty okoliczności, wartkie tempo, dobry humor, ciekawe postaci, multum tajemnic, to niewątpliwie plusy książki, którymi na wiele godzin przyciąga ona uwagę czytelnika. I choć główny bohater momentami wydaje się nam jeszcze mało dojrzały i odpowiedzialny, to jednak i tak nie sposób go nie polubić, cenimy, że nie jest doskonały, czasem irytuje, ale jednocześnie swoimi działaniami podnosi poziom czytelniczej adrenaliny, a o to właśnie chodzi w sensacyjnych historiach. Mam wrażenie, że powieść idealnie sprawdziłaby się jako baza do nakręcenia pasjonującego i wciągającego filmu, zapewniającego silny dreszcz emocji, spektakularne wydarzenia, zaskakujące zwroty akcji, nietuzinkową atmosferę, piękne krajobrazy, bogactwo strojów i broni. Kto ułożył misterny plan, aby ukraść jedno z Czarnych Dzieł, niezwykle cenny kodeks przechowywany w Centrum Kultury Islamskiej w Madrycie? O jakim niezwykłym skarbie mówi księga? Dlaczego wszystkie wskazówki zdają się prowadzić do Mali? Czym tak naprawdę jest poszukiwany Łańcuch Proroka? Czy uda się Tirsie Alfaro, wraz z innymi członkami Tajnego Korpusu Poszukiwaczy, dotrzeć do najbardziej strzeżonych tajemnic, pokonać licznych wrogów, a jednocześnie uporać się z własnymi problemami, lękami i obawami?

"Stół króla Salomona" tom 1

5/6 - koniecznie przeczytaj
sensacja
data premiery: 13.09.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Rebis. :)

40 komentarzy:

  1. Uwielbiam oglądać tego typu ekranizacje. Dobre kino to kino akcji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak zawsze najpierw trzeba zapoznać się z książką. :) Może kiedyś powstanie film, z pewnością chętnie go obejrzę. :)

      Usuń
  2. Zupełnie nie moje klimaty. Za to moja mama była by zachwycona. Polecę jej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo już komu podsunąć pomysł na fascynującą przygodę czytelniczą. :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tego typu klimaty! Koniecznie muszę przeczytać ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również bardzo chętnie sięgam po tego typu książki, mają swój niezaprzeczalny magnetyzm przygodowy. :)

      Usuń
  4. Endorfino, wpędzasz mnie w kompleksy...znów przeczytałaś ciekawą książkę i jeszcze ciekawie ją zrecenzowałaś. Jak znajdujesz na to czas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym na szczęście nie mam już problemu. :) Uwielbiam czytać, spotkanie z książką zawsze człowieka wzbogaca. :)

      Usuń
  5. Brzmi bardzo ciężko:) Ale jeżeli napisane jest przyjaznym językiem, to może faktycznie warto?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma tu absolutnie żadnej ciężkości, spore nagromadzenie przygód, wartka akcji, wciągający styl, wszystko co powoduje, że nie możemy się od powieści oderwać. :)

      Usuń
  6. Nie jestem przekonana, czy to typ literatury akurat dla mnie - ale za to samo motto bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem zdecydowanie warto się przekonać, ta książka potrafi wciągnąć, przyjemne zaczytanie. :)

      Usuń
  7. Nie do końca moje klimaty, nie przepadam za takimi książkami, ale mimo wszystko wydaje się być ciekawa, myślę, że mój chłopak byłby zainteresowany, tym bardziej filmem - tak jak piszesz byłaby to fajna baza do nakręcenia go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść, w którą każdy może intrygująco się zagłębić, to było bardzo ciekawe spotkanie z książką. :)

      Usuń
  8. Moje klimaty! Uwielbiam Twoje recenzje :) Mam ochotę od razu biec do ksiągarni po książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja uwielbiam te książkowe spotkania, mnóstwo możliwości, które nam oferują, dopasowanie do każdego nastroju. :) Ślicznie dziękuję za miłe słowa. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  9. Akcja trzymająca w napięciu i przygoda za przygodą - brzmi jak książka od której nie można się oderwać :)
    Plus te wszystkie mitologie, które są fascynujące - zapowiada się ciekawie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa mieszanka różnych gatunków, klimatów, mnóstwo się dzieje, intrygujące zdarzenia, wszystko to, co powoduje, że chętnie się oddajemy tej przygodzie. :)

      Usuń
  10. Książka pęka od nadmiaru akcji i wydarzeń! Koniecznie muszę poznać część pierwszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku, faktycznie warto zacząć od pierwszego tomu, pewna kontynuacja jak najbardziej potrzebna. :) A ja będę z niecierpliwością wyczekiwać na trzeci tom. :)

      Usuń
  11. Te zalety o ktorych piszesz brzmią jak stworzone do przeczytania i to szybko ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem czy odnalazłabym się w tej książce.
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mity i legendy ale żeś mi teraz narobiła ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo intrygująca sceneria przygód, fascynujący klimat, tak właśnie lubię. :)

      Usuń
  14. Uwielbiam wielowiekowe tajemnice. Taki klimat w stu procentach mi odpowiada. Dawno nie zabrałam się jednak za książkę o takiej tematyce. Czas nadrobić braki. Z wielką przyjemnością przeczytam tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że książka Cię zainteresowała, to naprawdę ciekawa przygoda czytelnicza. :) Sympatycznego zaczytania i oczywiście czekam na wrażenia. :)

      Usuń
  15. Nie słyszałam o tej książce! :(
    Myślę, że jak będę miała wolną chwilę to się nią zainteresuje :)

    Pozdrawiam
    www.myfairybookworld.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam o tej książce! :(
    Myślę, że jak będę miała wolną chwilę to się nią zainteresuje :)

    Pozdrawiam
    www.myfairybookworld.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałem o tym autorze, ale to się szybko zmieni :) Zachęciłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam pierwszą część i jestem zachwycona... Druga już czeka na półce. jesli "Łańcuch proroka" jets tak dobry, jak piszesz, to już się nie mogę doczekać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że klimat tych powieści bardzo mi odpowiada, lubię zanurzać się w przygodach. Pozostaje wyczekiwać ostatniego tomu. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń