sobota, 22 października 2016

DROGA DO PIEKŁA Przemysław Piotrowski 285/2016

"Czasem czuł, jakby żył w jakimś matriksie. Patrzył na ludzi jak na masę bezmózgich zombie, karmionych medialną papką, którymi można kierować jak zaprogramowanymi robotami."

Wizja piekła przedstawiona wyraziście, sugestywnie i wstrząsająco. Mroczny i krwawy widok czarcich czeluści, tortury, upokarzanie, wszechobecny ból i cierpienie. Absolutnie nie chcemy trafić do tego miejsca, nawet podczas koszmarów sennych, jednak odbieranie jego ponurego obrazu podczas czytania książki ma swoje uzasadnienie. Autorowi udaje się wstrząsnąć czytelnikiem, wywołać silne emocje, nastraszyć z dobrym dreszczykiem, zmusić do refleksji na temat tego, dokąd zmierza świat, jakie wzorce stają się pożądane i nośne w społeczeństwie, a które wartości umykają bronione przez niewielki procent ludzi. Powieść napisana w bardzo dobrym, wciągającym i ciekawym stylu. Śmiertelne niebezpieczeństwo czyhające na głównych bohaterów, narastające napięcie, czasem tonujące, a za chwilę powracające ze zdwojoną mocą. Przeczytałam w jedno popołudnie, właściwie bez odrywania się. Warta polecenia, pozostawia czytelnika z poczuciem dużej satysfakcji.

W thrillerze sporo się dzieje, sensacyjne zdarzenia, kryminalne wątki, psychologiczna zabawa. Odsłania najbardziej dziką naturę człowieka, kwintesencję zła, niewyobrażalnego bestialstwa, zatrważającej zdolności do przemocy, wymyślnych morderstw. Pokazuje dewastację sumienia, ekstremalne zboczenia i zawirowania psychiczne. Zwraca uwagę na upiorny wpływ miałkich i nijakich programów telewizyjnych, nastawionych wyłącznie na zaspokojenie potrzeb najsłabiej wykształconej części społeczeństwa, na kierowanie masą ludzi akceptujących to, co otrzymują, bez chwili zastanowienia. Dokąd zmierza społeczeństwo? Dlaczego nie potrafi poradzić sobie z narzuconą miernością i bezwartościowością? Czy faktycznie właśnie tego ludzie dziś oczekują i potrzebują? Jak będą prezentować się kolejne pokolenia przy tak zastraszająco niskim poziomie mediów? Czemu zgadzamy się na bierność w tej sprawie, dajemy opanować zniechęceniu, bezsilności i rezygnacji? A może to już ostatni moment na podjęcie działań, walkę z miernością, wszechobecną przemocą, konsumpcją tandetności, pożeraczami czasu, zapychaczami nudy, usypiaczami zainteresowań, zamulaniem osobowości, stagnacją umysłową i porażką intelektu?

W więzieniu Huntsville wykonano wyrok śmierci na Johnie Pilarze, amerykańskim żołnierzu, mordercy żony i trójki dzieci. Lucas, posterunkowy nowojorskiej policji, prywatny detektyw, od początku przekonany jest o niewinności brata, jednak pomimo podejmowanych działań nie jest w stanie jej udowodnić. Przysięga, że za wszelką cenę dowie się, kto jest prawdziwym sprawcą zbrodni. Podczas przygotowań do pogrzebu Johna, zaczynają pojawiać się pewne nieścisłości, fałszywe dokumenty, które wymagają natychmiastowego wyjaśnienia, bliższego przyjrzenia się. Okazuje się jednak, że nie będzie to łatwe, gdyż w centrum wydarzeń za liczne sznurki pociągają potężne siły, zdające się ogarniać każdą sferę życia społeczeństwa. W śledztwie Lucasowi pomaga bardzo znana, ambitna i dociekliwa dziennikarka Rose Parker. W miarę rozwoju akcji, wkraczają kolejne intrygujące postaci, odsłaniają się sieci wzajemnych zależności, tajemniczych układów i tajnych informacji. Czym tak naprawdę jest tytułowa droga do piekła?

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller
data premiery: 05.08.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Videograf. :)

55 komentarzy:

  1. Mocna książka... Czasami po takie sięgam, ale... chyba jednak wolę spokojniejsze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko! Przerażające! Absolutnie nie dla mnie, nie mogłabym w nocy spać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie książki, choć podczas czytania jestem zawsze tak zdenerwowana, wczuwam się w odczucia bohaterów i każdy szelest w domu doprowadza mnie do zawału ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie historie, boję się ale lubię hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czeka na półce, ale na razie czuję duży lęk przed tą lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyczekać na odpowiedni dzień i lektura będzie bardzo satysfakcjonująca. :)

      Usuń
  6. Poszukam, lubię od czasu do czasu sięgnąć po mocną książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cytat mocno zachęcający, a fabuła zdaje się być przerażająco na czasie. Bardziej thriller, czy horror?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo na czasie, pokrywa się z moimi spostrzeżeniami, dlatego też mocno na mnie zadziałała. :) Thriller, ale mocny. :)

      Usuń
  8. Fabuła zachęca, ale nie jestem fanem takich książek. Na dodatek, gdzie akcja dzieje się w Polsce. Bardzo dobra recenzja, dobrze się ją czytało.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, wczoraj była premiera mojej książki i z tej okazji post :)
    http://polecam-goodbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma dla mnie znaczenia, gdzie usytuowana jest akcja, tym bardziej jak dotyczy piekła. :) A ta przygoda nie dzieje się w Polsce. ;)

      Usuń
  9. Nie wiem czy zdołałabym się odnaleźć w świecie tej książki.
    Raczej po nią nie sięgnę.
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten thriller z pewnością sprawdziłby się u mnie na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie historie i dodam jedynie, że po prostu muszę ją przeczytać. Wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale na szczęście mam Ciebie :D Teraz, już świadoma, będę na nią polować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafiłam na nią niejako poza planem, spoza listy, ale bardzo się cieszę, bo wiele bym straciła, gdybym jej nie przeczytała, świetnie dałam się wkręcić w jej fabułę. :)

      Usuń
    2. Więcej pisać nie trzeba - czuję, że muszę, po prostu :D

      Usuń
  12. Brzmi bardzo intrygująco! I jak wpadnę w nastrój na takie mocniejsze książki, to postaram się po ten tytuł sięgnąć. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam zatem na wrażenia po przeżyciu tej przygody czytelniczej. :)

      Usuń
  13. Thriller to nie jest mój gatunek. Jak sądzę zbyt wiele nerwów kosztowałaby mnie lektura tej książki, a wizja nieprzespanych nocy i koszmarów tym bardziej zniechęca mnie do tej pozycji książkowej.
    Pozdrawiam serdecznie- strefawyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam z tym problemów, choć potrafię mocno się zaangażować. :)

      Usuń
  14. Intrygująca fabuła, tylko nie wiem czy nadmiar manipulacyjnych nieścisłości mnie nie odstraszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Już sama okładka i tytuł niezwykle zachęcają mnie do sięgnięcia po książkę, a Twoja recenzja tylko wzmogła mój książkowy apetyt :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie okładka do końca nie przekonała, jednak to bardzo subiektywne odczucia. :)
      Zachęcam do sięgnięcia po książkę, warta naszego zainteresowania. :)

      Usuń
  16. Lubię thrillery, więc na pewno przeczytam tę książkę :)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, przed Tobą naprawdę mocne wrażenia. :) Czekam na relacje po przeczytaniu książki. :)

      Usuń
  17. Policjanci i dziennikarze - jak zawsze idealni partnerzy.
    Książka jak najbardziej trafia w mój gust, toteż zapamiętam tytuł. W końcu jest taki ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaintrygowałaś mnie i chyba jednak się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czasem lubię takie książki, a ta zdecydowanie zachęca, także chętnie zapisuję i może przeczytam :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja lubię takie mocne klimaty. Jeśli dodatkowo książka zostaje w mojej głowie na dłużej to już w ogóle bajka. Ta ma takie predyspozycje... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, że również lubię takie mocne i mroczne powieści, tym bardziej, jak niosą w sobie ciekawe spostrzeżenia. :)

      Usuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzmi złowieszczo i intrygująco jednocześnie...

    OdpowiedzUsuń
  23. Zachęcająca recenzja, dopisuję do listy książek przeze mnie poszukiwanych :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przerażające, ale lubię takie mocne książki! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo zachęcająca recenzja, to książka po którą chętnie sięgnę 👍🏻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, przygoda czytelnicza, którą warto polecać. :)

      Usuń
  26. nie jest to do końca moja tematyka, ale moja mama zaczytuje się w takich historia, więc na pewno polecę :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chętnie zapoznam się z twórczością tego pisarza. Zacznę od ,,Drogi do piekła".

    OdpowiedzUsuń