sobota, 1 października 2016

ODPROWADZAM CISZĘ Alicja Masłowska-Burnos 267/2016

[PRZEDPREMIEROWO]

TRYLOGIA CISZY tom 2

"Niebo spada nam na głowę, nie po to by się nami zabawić, lecz by nas podziwiać, gdy się podnosimy."

Ciepła, optymistyczna i refleksyjna powieść o najcenniejszych wartościach w życiu człowieka, mądrości odcinania się od traumatycznej przeszłości i potędze wybaczania. Wątek obyczajowy ciekawie wzbogacony kryminalną intrygą. Książka do czytania w gorzkie i słodkie dni. (bookendorfina na okładce)

Bardzo ciepła i optymistyczna powieść, nawiązująca do najważniejszych wartości w życiu człowieka. Gdzieś na trasie życia, na krótszą lub dłuższą chwilę, znikają za horyzontem możliwości realizacji najskrytszych marzeń i pragnień, czasami tracimy to, co dla nas najcenniejsze, gubimy się w określeniu własnej tożsamości czy uznajemy życie za niepełne i mało satysfakcjonujące. Jednak warto pielęgnować nadzieję, wierzyć w fascynujące zbiegi okoliczności i szukać własnego miejsca na ziemi. Szczera rozmowa z samym sobą, uzyskanie wewnętrznej harmonii, pozwalają ukoić ból, odnaleźć otuchę i zapełnić pustkę. Łatwiej wówczas nabrać wiatru w żagle i dopłynąć do właściwego brzegu. Każdego dnia może czekać na nas wiele sympatycznych niespodzianek i pomyślnych uśmiechów losu. Warto zaufać podszeptom intuicji, dostrzec i wykorzystać pojawiające się szanse. Autorka ciekawie zaplotła fabułę powieści, łącząc wątek obyczajowy z elementami kryminału. Interesująco przedstawiła obraz głównej bohaterki, kobiety przebojowej i odważnie walczącej o prawo do szczęścia, miłości i spełnienia, a jednocześnie bardzo wrażliwej i uczuciowej. Losy Majki potwierdzają potężną moc wybaczania, mądrość odcinania się od traumatycznych przeżyć i zachowanie szacunku wobec siebie samego. Książka skłania do refleksji, każdy zmuszony jest radzić sobie z przykrymi doświadczeniami życiowymi, potrzebuje czasu na odbicie się od dna wypełnionego negatywnymi emocjami, a sposób, w jaki to robi, świadczy o sile i charakterze.

Majka Karewicz, znana czytelnikowi z poprzedniej książki Alicji Masłowskiej-Burnos "Nie wchodź w moją ciszę", próbuje uwolnić się od bolesnych wspomnień, ogarnięta jest smutkiem, żalem, złością i niepewnością. Rany duszy nie zabliźniły się, co nie pozwala kobiecie na bardziej racjonalne podejmowanie decyzji, priorytetem staje się konfrontacja z faktami, tragedią i rozpaczą. To cierpienie wypełniające myśli, niemy krzyk duszy, przenikliwe wołanie w ciszy, odbijane echem we wszystkich sferach życia. Ciekawie pokazano stopniową przemianę Majki, zamykanie drzwi do tego, co było negatywne i niszczące, a wypatrywanie i dostrzeganie tego, co nadaje życiu ciepłe barwy. Kobieta zaczyna zdawać sobie sprawę, że czasami trzeba coś nieodwołalnie stracić, aby później docenić w pełni to, co posiada się i co oferuje los. Perfekcja, pracoholizm, staranne planowanie i przewidywanie, nie są gwarancją na szczęście i pomyślność. W jaki sposób traumatyczna przeszłość odciśnie swój ślad na teraźniejszości i zdeterminuje przyszłość? Czy Majce uda się rozpalić płomień miłości w małżeństwie, zlikwidować powstały mur przemilczania, wyjaśnić wszelkie tajemnice i niedomówienia, zwłaszcza teraz, kiedy oboje z mężem Adamem najbardziej potrzebują się wzajemnie? W jakiej sprawie prokuratura przesłuchuje Majkę? Ze strony kogo i dlaczego małżeństwu zagraża wielkie niebezpieczeństwo? W co zostają uwikłani? Czy uda im wydostać się z zastawionej pułapki?

"Nie wchodź w moją ciszę" tom 1

literatura współczesna
data premiery: 10.10.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Psychoskok. :)

29 komentarzy:

  1. Jak zwykle jestem zauroczona doborem słów w recenzji <3
    Ta książka to coś dla mnie! Lubie takie wątki o poszukiwaniu samego siebie w sobie i w ogólnie pojętym świecie. Musiałabym najpierw przeczytać pierwsza część :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, Iza świetnie łączy ze sobą słowa :)

      Usuń
    2. O Peggy Brown - mnie takie książki nakłaniają do pewnych refleksji, część z nich mam już od dłuższego czasu przemyślaną, ale jednak wciąż pozostaje wiele do rozmyślań. :) Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
    3. Agata - to czemu jak czytam to, co napisałam, to wciąż jestem z tego niezadowolona. ;)

      Usuń
  2. Jak zwykle jestem zauroczona doborem słów w recenzji <3
    Ta książka to coś dla mnie! Lubie takie wątki o poszukiwaniu samego siebie w sobie i w ogólnie pojętym świecie. Musiałabym najpierw przeczytać pierwsza część :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem trzeciego tomu, jak autorka zazębi kolejne odsłony, jakie zawrze przekazy, jaką przygodę dla nas przygotuje. :)

      Usuń
  3. Nie czytałam pierwszej części, ale to co napisałaś o drugiej bardzo mnie zainteresowało. Lubię takie powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeszcze smaczku tej powieści nadaje wątek kryminalny, takie podkręcanie akcji. :)

      Usuń
  4. Podoba mi się tytul, zarówno tej, jak i poprzedniej części. No i gratuluję rekomendacji okladkowej ;) fabuła na ten moment mnie nie pociąga, ale kiedyś może nabiore na nią ochoty. Postać Majki jest dość interesująca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tytuły mają swoje znaczenie, ale dopiero po przeczytaniu powieści, tak naprawdę rozumiemy ich w pełni. :) Książki zawsze na nas poczekają. :) Dziękuję za miłe słowa. :)

      Usuń
  5. Pierwsza część jest świetną książką. Z niecierpliwością czekam na 10.10. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że czuć pasję autorki w pisaniu? Lubię takie zaangażowanie. :) Sympatycznego zaczytania! Czekam na wrażenia. :)

      Usuń
  6. Pierwsza część jest świetną książką. Z niecierpliwością czekam na 10.10. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki za zwrócenie mi uwagi na tę książkę, brzmi bardzo interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się być interesującą lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy ten tytuł (ani poprzedni) nie rzucił mi się w oczy. Ostatnio nabrałam chęci na książki Wydawnictwa Psychoskok, wydają mi się niebanalne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tak w istocie jest, można wybrać coś dla siebie, czasem jakby z innej gatunkowo półki niż zazwyczaj czytamy, a właśnie o to chodzi, by wciąż poszukiwać czytelniczych inspiracji. :)

      Usuń
  10. Nie zachęca mnie, bo nie lubię książek, gdzie akcja toczy się w Polsce.
    Mimo wszystko spodobał mi się sposób w jaki piszesz recenzję.
    pozdrawiam i serdecznie zapraszam
    [http://polecam-goodbook.blogspot.com/]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie nie ma znaczenia, gdzie dzieje się akcja, lubię polskie i zagraniczne klimaty, dobrze się w nich odnajduję. :) Dziękuję za sympatyczne słowa i pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  11. Nie słyszałam wcześniej o tej trylogii, a widzę, że to błąd. :) Chętnie w przyszłości przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale brzmi cudownie! Ogromnie mnie zachęciła ta recenzja :) Dałabym szansę pierwszemu tomu jak i drugiemu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja już z pewną niecierpliwością wyczekuję trzeciego, wiele się po nim spodziewam. :) Pozdrawiam serdecznie i oczywiście ciekawa jestem Twoich wrażeń po ich przeczytaniu. :)

      Usuń
  13. Z zainteresowaniem przeczytałam Twoją recenzję, bowiem czytałam i recenzowałam pierwszą część książki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem teraz czas na drugi tom, przyjemnego zaczytania. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  14. bardzo ciekawy cykl, podoba mi się to jak fabuła zakręca się wokół głównej bohaterki :-)

    OdpowiedzUsuń