piątek, 7 października 2016

NAŚLADOWCA Erica Spindler 273/2016

"Wszystko wskazywało na to, że był to ten sam morderca co poprzednio, ale chciała spojrzeć na sprawę świeżym okiem, obiektywnie... Dobry śledczy koncentruje się przede wszystkim na badaniu zebranych dowodów... kto o tym zapomni, traci wiarygodność."

Kryminalnym okiem, z thrillerowskim dreszczykiem, mocno dynamiczną akcją, wielowątkową intrygą. Interesująco, zajmująco i wciągająco. Żwawo mkniemy po kolejnych rozdziałach książki pragnąć jak najszybciej rozwikłać skomplikowaną detektywistyczną zagadkę, przekonać się, jak dalej potoczą się losy głównych bohaterek. Sporo niepewności i niewiadomych, które wymagają wyjaśnienia, stopniowego odkrywania głęboko ukrytej prawdy, wpadania w pułapki zastawione przez przebiegłego i sprytnego mordercę. Działania pod presją czasu, poczuciem zagrożenia i śmiertelnego niebezpieczeństwa, z ciężkim balastem przeszłości, który mocno ściąga w mroczną stronę, z niedającymi się precyzyjnie zdefiniować przypuszczeniami, oraz policyjną intuicją podszeptującą domniemane rozwiązania sprawy. Rozbudowana fabuła angażuje czytelnika, podsuwa kolejne tropy, ujawnia ciekawe sploty okoliczności, zaskakuje nagłym zwrotem akcji, zachęca do wysuwania własnych hipotez i sprawdzania ich poprawności. Chętnie angażujemy się w tę zabawę, podsycaną lekkim piórem autorki, umiejętnością tworzenia klimatu dobrej sensacji. Mnóstwo dialogów, mało opisów, trzeba bardziej uruchomić wyobraźnię, aby wczuć się w otaczającą rzeczywistość, za to niemała dawka emocji, szereg interesująco uchwyconych aspektów osobowości seryjnego mordercy. Książka zapewnia dobry relaks, łatwo się w nią angażujemy i czerpiemy całkiem niezłą przyjemność z jej czytania.

Przerażenie i panika ogarniają mieszkańców przemysłowego Rockford, miasta włoskich i szwedzkich potomków, ceniących wartości rodzinne. Okazuje się, że po pięciu latach wrócił dusiciel małych dziewczynek. Morderca jest bardzo inteligentny, działa perfekcyjnie, dokładnie reżyseruje scenerię miejsca zbrodni, jednocześnie nie pozostawia żadnych śladów, które mogłyby pomóc w odkryciu jego tożsamości. Śledcza Kitt Lundgren bardzo ciężko przeżyła rodzinną tragedię, do tego nałożyła się spektakularna porażka w kierowanym przez nią wcześniej dochodzeniu dotyczącym tego właśnie seryjnego mordercy. Okupiła to niezdrową obsesją, załamaniem nerwowym i wpadnięciem w alkoholizm. Powraca po przymusowym urlopie i niemal natychmiast musi zmierzyć się z kolejną prawdopodobną falą zabójstw dziesięciolatek. Teraz śledztwo prowadzi twarda, ambitna i przebojowa Mary Catherine Riggio. Kobiety nie ufają sobie wzajemnie, niechętnie się do siebie odnoszą, nie potrafią ze sobą rozmawiać, dzielić się władzą i doświadczeniem. Czy uda im się porozumieć, porzucić uszczypliwości, zawiesić waśnie i niesnaski? Czy zdołają zapobiec kolejnym zabójstwom dzieci? Co zaskakującego i cennego kryją policyjne archiwa w tej sprawie? W jaki sposób Mary będzie zmuszona poradzić sobie z własnymi lękami i obawami, bolesnymi wspomnieniami i mrocznymi echami przeszłości?

4.5/6 - warto przeczytać
kryminał
data premiery: 14.09.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska. :)

46 komentarzy:

  1. Jestem wielką fanką Spindler! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki autorki. Są ciekawe i niezobowiązujące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam książki autorki, doskonale wciągają, trzymają w napięciu i zaskakują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu coś przeczytać tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna dobra recenzja... Chyba muszę się przekonać do tej książki i jej autorki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie relaksuje, zwłaszcza jak się czyta wieczorem, tak na odprężenie z dreszczykiem, kryminalną intrygą, thrillerowskim pazurem. :)

      Usuń
  6. Mam wrażenie, że książka napisana bardzo pod schemat. Ale nie powinnam tak pochopnie oceniać nieprzeczytanej jeszcze powieści. Znów zwrócę uwagę na okładkę: bardzo fajny koncept, ale jak zobaczyłam czcionkę, to już mniej mi się podobało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie książki tego typu mieszczą się w pewnych konwencjach, w sumie jako czytelnicy chyba tego oczekujemy, podobnie jak zaskakujących zwrotów czy ciekawie poprowadzonych wątków. :)

      Usuń
  7. Wkrótce będę miała okazję przeczytać dwie książki tej autorki - na ten tytuł, jeśli poprzednie będą w porządku, też się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko przed Tobą, wspaniałych przygód czytelniczych. :) Czekam na relacje. :)

      Usuń
  8. Czytałam tę książkę niedawno i była całkiem, całkiem. Chociaż myślę, że autorka mogła napisać ją lepiej. Ale może to wina tłumaczenia. Trudno powiedzieć.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie troszkę dialogi między głównymi bohaterkami wydawały się zbyt płaskie, dlatego zamiast pięciu dałam dobry plus. :)

      Usuń
  9. Ajć i ja muszę się wsiąść za jakąś ciekawą lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, tak przyjemnie i radośnie jest zagłębiać się w te najróżniejsze światy. :)

      Usuń
  10. Jestem pod wielkim wrażeniem tej powieści. Przeczytałam z zapartym tchem, gorączkowo niemal cały czas pracując nad odkryciem tożsamości mordercy. Autorce i tak udało się mnie zaskoczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskoczenie było, to prawda, miałam inny typ na zabójcę. Lubię być tak zaskakiwana. :)

      Usuń
  11. Mroczne echa przeszłości, dynamiczna akcja... Zdecydowanie podoba mi się brzmienie tej recenzji. Mam wielką ochotę na tę powieść zwłaszcza, że już zatęskniłam za tym gatunkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba wracać do tych ulubionych, a po przerwie jeszcze lepiej smakują. :)

      Usuń
  12. Lubię tak dobrze rozbudowane postaci morderców więc i tej lekturze się przyjrzę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tożsamość mordercy zaskakuje, a to zawsze na plus dla powieści. :) Satysfakcjonującego zaczytania! :)

      Usuń
  13. Uwielbiam tę ksiażkę! Zagadka niesamowicie wciągająca i szokująca!
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka ciekawie wszystko splotła ze sobą, świetnie się to rozwiązuje. :)

      Usuń
  14. Jestem przekonana, ponieważ dużo dobrego o niej słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ej spodobało mi się to. Szukałam ostatnio czegoś takiego, więc chyba sięgnę po tę książkę :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się za nią rozejrzeć, trzyma w napięciu, a to lubimy. :)

      Usuń
  16. Nie znam autorki i nigdy nie czytałam żadnej z jej książek, jednak recenzje tej książki już gdzieś czytałam. Mnie osobiście nie ciągnie do thrillerow i raczej tego nie zmienie:) To zdecydowanie ksiazki nie dla mnie.
    Pozdrawiam;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dlatego jest tak duża różnorodność propozycji czytelniczych, aby każdy znalazł wśród nich to, co mu odpowiada. :)

      Usuń
  17. Myślę, że mogłabym się na tę pozycję pokusić ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dreszczyk emocji- to jest to co czasem każdy z nas potrzebuje :) Ja też czasem sięgam po takie książki, ale widzę, że wpadłam w szał obyczajówek ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie szały mają swój urok, mnie często uwolnić się od kryminałów czy biografii, najchętniej czytałabym jedną za drugą, ale naturalnie z czasem przychodzi przesyt i trzeba zrobić sobie przerwę. :)

      Usuń
  19. Jeszcze nic nie czytałam tej autorki, ale po rekomendacjach nie pozostaje mi nic innego jak zagłębić się w lekturkę, co na pierwszy raz polecisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie nie mam jakieś ulubionej książki tej autorki, największe wrażenie zrobił na mnie "Tylko chłód", "Pętlę" też dobrze pamiętam. :) Przygarnij do czytania, co aktualnie wpadnie Ci tej autorki w ręce, nie powinnaś się zawieść. :)

      Usuń
  20. Nie znam twórczości autorki, ale widzę, że muszę nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intrygująco i ciekawie, tak jak lubię na kryminalne zaczytanie z dreszczykiem, które wciąga. :)

      Usuń
  21. Uwielbiam Ericę Spindler. "Naśladowca" to jedna z pierwszych jej powieści, z którymi się zapoznałem. Autorka doskonałych thrillerów i... romansów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, ma świetne pióro, potrafi wciągnąć, może nie zawsze mocno, jednak na tyle, aby mieć poczucie satysfakcjonującej lektury. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń