niedziela, 9 października 2016

MROCZNIEJSZY ODCIEŃ MAGII Victoria Schwab 274/2016

ODCIENIE MAGII tom 1

"Ludzie żywili się magią, a magia żywiła się nimi, i w końcu pochłonęła ich ciała i umysły, a potem dusze."

Fascynująca i pasjonująca powieść, w której magia odgrywa kluczową rolę, jest nią wypełniona, od pierwszej do ostatniej strony, czary, zaklęcia, amulety i talizmany. Poznajemy delikatne i brutalne oblicze magii, intensywność jej blasku i mocy, oddziaływania na człowieka w dobry i zły sposób, walki między tym, co tworzy i pielęgnuje, a tym co niszczy i zabija. Magia łagodna, cicha, skryta, oraz ta złowrogo przyczajona, wysysająca energię, dopominająca się bezwzględnej uwagi i posłuszeństwa. Interesująco zanurzamy się we wspaniale wykreowany świat, a właściwe w cztery równoległe londyńskie miasta. Czerwony Londyn, zrównoważony, stabilny, pachnący kwiatami. Biały Londyn, przymierający głodem, wypełniony przemocą, krwią i popiołem, rozdarty przez chaos i rozgardiasz. Szary Londyn, pozbawiony magii, stawiający opór wobec jakichkolwiek zmian, z nieustannie unoszącym się dymem. I Czarny Londyn, niebezpieczny, przerażający, wydaje się, że bezpowrotnie utracony. Tylko antari dysponują mocą pozwalającą na tworzenie drzwi między światami, są w stanie przemawiać do magii, żywiołu, który żyje we wszystkim i do nikogo nie należy.

Książka zapewnia przyjemne zaczytanie, dobra fantasy, napisana lekkim piórem, plastycznie i intrygująco, sporo się w niej dzieje, często zaskakuje, trzyma w napięciu. Wyraźnie czuć, że autorka świetnie sobie wszystko wyobraziła zanim historię przelała na papier. Odwołuje się do walki dobra ze złem, wartości, które warto pielęgnować i tych, którymi nigdy nie powinniśmy się kierować. Ciekawe postaci, każda z własną przeszłością, doświadczeniami życiowymi, wydaje się, że zupełnie do siebie niepasujące, a jednak potrafiące wspólnymi siłami stworzyć coś niezwykłego. Kelly, bardzo tajemniczy posłaniec wędrujący między światami, wzbudzający powszechny podziw i szacunek, niestety mający skłonność do drobnego przemytu. Przysporzy mu to mnóstwo problemów, postawi w ryzykownych sytuacjach i być może doprowadzi do zagłady londyńskich światów. Lila, niesamowicie sprytna, waleczna, uparta, doskonale radząca sobie w branży złodziejskiej. Trochę los, więcej przypadek i zbieg okoliczności, zetkną bohaterów razem, przywołają wyzwania, z których niezwykle ciężko wyjść obronną ręką. W co skomplikowanego i niebezpiecznego zostaną uwikłani? Z czym i kim przyjdzie im walczyć? W którym kierunku podąży ich przeznaczenie? Czekam na drugi tom, jeszcze silniejszą iskrę rozpalania czytelniczych zmysłów, możliwość bliższego poznania drugoplanowych bohaterów, dalsze rozwinięcia intrygująco zapowiadających się wątków.

4.5/6 - warto przeczytać
fantasy
data premiery: 11.07.2016

Książkę "Mroczniejszy odcień magii" zgarnęłam z półki nowości. :)

33 komentarze:

  1. Twoja recenzja mnie oCZARowała ;) Książka zapowiada się naprawdę ciekawie. Magia, która pozwala zapomnieć na chwilę o świecie, który jest obok, a główni bohaterowie przyciągają uwagę, chce się zapytać: no i co dalej? :) Nie ma co pytać, trzeba przeczytać. :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tak pobuszować po równoległych światach, w których magia stwarza tyle możliwości fascynujących przygód. :) Właśnie tak na oderwanie się od tej monotonii naukowych lektur. :) Sympatycznego zaczytania! I oczywiście czekam na wrażenia. :)

      Usuń
  2. "Przyjemne zaczytanie" - tego mi potrzeba! Tyle ostatnio u mnie się dzieje, że potrzebuję tego rodzaju lektury - wciągającej i łatwej do czytania. Dziękuję za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa drugiego tomu, pierwszy zapowiada ciekawy cykl, to dopiero otwarcie, więc jeszcze sporo niejasności, jednak już można poczuć ten magiczny klimat, swobodę pisania i wciągania czytelnika w intrygującą przygodę. Jak dalej się to wszystko rozwinie? :)

      Usuń
  3. Jeśli szukać dobrej i rzetelnej recenzji, to tylko u Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z tych miłych słów, wzmacniają moją pasję czytania, przeżywania książkowych przygód. :)

      Usuń
  4. Nie potrafię przekonać się do fantasy. Z drugiej strony interesuje mnie, to jak autorka przedstawiła wartości, o których wspominasz. Musiałabym przełamać swój lęk przed fantasy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko trzeba brać na spokojnie, kiedy odpowiedni nastrój do nas przypłynie, odezwie się wówczas ten zew czytelniczy do omijanego dotąd gatunku, ciekawość i zainteresowanie, a później już stopniowe wciąganie się i jak najbardziej satysfakcjonujące zaczytanie. :)

      Usuń
  5. Przyda mi się taka subtelna dawka magii na jesień, bo siły mnie opuszczają, szaro i buro, słońca brak, więc takie magiczne wsparcie będzie nieocenione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie fantasy czytam przez cały rok, jednak to właśnie jesienią i zimą najchętniej po nią sięgam. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  6. O tak, zdecydowanie magia by mi się przydała ;) zapamiętam tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na wrażenia po przeczytaniu książki. :)
      Satysfakcjonującej przygody! :)

      Usuń
  7. Nie moja półka literacka więc pewnie nie siegnię po nią, ale fajnie było przeczytać wreszcie jakaś inna recenzję :)
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma
    ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś, książki wspaniale potrafią czekać na nasze zainteresowanie. ;) Pozdrawiam ciepło. :)

      Usuń
  8. Jako miłośniczka dobrej fantasy nie omieszkam przy najbliżej okazji zajrzeć do tej książki. Już nie mogę się doczekać, bo zapowiada się świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niecierpliwością czekam na drugi tom, intuicja podpowiada mi, że będzie to jeszcze lepsza przygoda, zobaczymy. :) Interesujących chwil w świecie fantasy! :)

      Usuń
  9. Jeśli trzyma w napięciu i jest zaskakująca to coś dla mnie, chociaz nie zdarzylo mi sie jeszcze czytac ksiazki o magii. Ta wydaje się jednak interesujaca, moze przeczytam. Tym bardziej ze napisana jest lekkim piórem, lubie takie ksiazki gdyz szybko sie je czyta!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie powieść pochłaniamy niemal na raz, bardzo dynamicznie i przyjemnie prowadzi nas autorka po kolejnych zdarzeniach i opisach światów, lubię taką tajemniczość, urok magii i ciekawe misje. :)

      Usuń
  10. Bardzo lubię takie zwięzłe recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się zawsze jak najmniej pisać o fabule, bo ją trzeba przeżyć po prostu odkrywać samemu. :)

      Usuń
  11. Już tyle słyszałam o tej książce, że to chyba najwyższa pora, żebym sama się w końcu za nią zabrała ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wcześniej się nie zetknęłam z żadną opinią na temat tej powieści, dopiero niedawno przypadkiem trafiłam na dwie. Wędrujemy po innych obszarach blogosfery, ale to dobrze, trzeba się wzajemnie inspirować. :)

      Usuń
  12. Czytałam już o tej książce, ale recenzja była umiarkowanie pozytywna. W każdym razie mam zamiar pamiętać o tym tytule, bo zapowiada się interesująco - pomimo że z fantastyką mi od jakiegoś czasu nie po drodze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz buszujesz w innym typie literatury, a do fantastyki z pewnością wrócisz, kto raz się w niej rozsmakował, ten później wyczekuje interesujących okazji do spotkań. :)

      Usuń
  13. Ciekawa. Myślę, że w wolnym czasie mogłabym się skusić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem sympatycznego zaczytania i oczywiście więcej wolnego czasu, choć dla nas żyjących książkami zawsze o niego trudno. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  14. Brzmi bardzo intrygująco i mrocznie, wchodzę w to :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba się skuszę mam ochotę na dobrą a jednocześnie lekką fantasy :) poza tym skoro zaskakuje to tym bardziej :)
    Blog o książkach-nowy post

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że w drugim tomie nastąpi intensyfikacja zdarzeń i emocji, bardzo na niego czekam, chcę jak najszybciej sprawdzić moje przypuszczenia odnośnie kontynuacji fabuły. :)

      Usuń
  16. Różnorodność książek, które recenzujesz jest niesamowita! Chyba każdy może znaleźć u Ciebie coś co go zainteresuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaglądam do wielu gatunków, oczywiście mam swoje ulubione, jednak nie potrafię za długo tylko w jednym trwać, tyle czytelniczych możliwości na nas czeka, trzeba z nich korzystać. :)

      Usuń
  17. Już wcześniej zwróciłam uwagę na tę serię, więc może się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń