poniedziałek, 10 października 2016

SIOSTRY Claire Douglas 275/2016

"Wszędzie ją widzę... Przez ten króciutki moment ona nadal żyje... Lucy jest wszędzie i nigdzie."

Świetny thriller psychologiczny, zagłębiamy się w niego z wielkim zainteresowaniem, wyzwala spore dreszcze emocji, mocno przykuwa uwagę. Rewelacyjnie skonstruowana fabuła, ciekawie rozwijające się wątki, intrygujące portrety i zachowania bohaterów. Wielokrotnie jesteśmy zaskakiwani obrotem spraw, wariantami interpretowania przeszłości, możliwościami odbierania bieżących wydarzeń, sekretami i zagadkami zdającymi się nie mieć końca. Wciąż coś nowego, nieprzewidywalnego i nieobliczalnego wyłania się na powierzchnię, niespodziewanie wkracza do akcji, wiele niejednoznaczności, wątpliwości, narastających niepewności, niemal niedostrzegalnych wskazówek, przypadkowych słów niosących ukryte przesłania, a prawda wydaje się coraz bardziej przerażająca i irracjonalna. Wyjątkowo umiejętnie rozkładane napięcie, dawkowane podwójnie w kluczowych momentach, intensyfikujące wyzwalane emocje, niepozwalające na oderwanie się od stron książki. Tajemniczo, mrocznie, dynamicznie, ale bez utraty ważnych szczegółów, staranne nasycenie różnymi barwami panującej atmosfery. Opowiadana historia niesamowicie wciąga, oddziałuje na wyobraźnię, pochłania się ją bardzo szybko, niecierpliwie, zachłannie, z gotowością do zarwania nocy. Mocno satysfakcjonująca propozycja czytelnicza.

Traumatyczne przeżycia potrafią zmienić życie człowieka, trwale je naznaczyć, nie dać o sobie zapomnieć, tym bardziej jeśli wzmacniane są silnymi wyrzutami sumienia i ogromnym poczuciem straty. Abi wciąż nie może pogodzić się ze śmiercią swojej siostry bliźniaczki. Kobiety łączyła wyjątkowa więź, i teraz, kiedy pozostała tylko jedna, przejmująca samotność ogarnia wszystko, przenika przez każdą sferę życia, nie pozwala o sobie zapomnieć. Nie pomaga terapia, kiedy na każdym kroku podświadomość wywołuje obraz zmarłej siostry, z przekonaniem widzi się ją w przypadkowo spotykanych osobach. Bolesna przeszłość tak usilnie puka do drzwi, że trudno ją nie usłyszeć, zignorować, zablokować dostęp, uwolnić się od niej. Pewnego dnia Abi poznaje bliźniacze rodzeństwo, Beę i Bena, znajomość zapowiada się bardzo interesująco i obiecująco, decyduje się nawet zamieszkać z nimi. Jednak czy coraz bliższa sercu zażyłość faktycznie okaże się ratunkiem dla obolałej duszy Abi, optymistycznym początkiem czegoś nowego i solidnego? A może wręcz przeciwnie, to tylko iluzoryczna bliskość, źródło zagrożenia, dusznej atmosfery, poczucia utraty zmysłów, apatycznej niemocy, bezwzględnej manipulacji, silnie wciągającego wiru zacieśniających się perfidnych kłamstw i chorobliwego lęku? Do czego doprowadzą niebezpieczne tajemnice, zwodnicze zapewnienia, głęboko skrywana zazdrość, niewypowiedziane żale, ogromny wstyd i upokorzenie?

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller psychologiczny
data premiery: 06.07.2016

Książkę "Siostry" zgarnęłam z półki nowości. :)

62 komentarze:

  1. Poszukam :) zaciekawiłas mnie swoją recenzją :)
    Pozdrawiam
    Prawieblogoksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść, po którą zdecydowanie warto sięgnąć, mocna satysfakcja czytelnicza. :)

      Usuń
  2. Poszukam :) zaciekawiłas mnie swoją recenzją :)
    Pozdrawiam
    Prawieblogoksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sympatycznego zaczytania! I oczywiście czekam na wrażenia po jej przeczytaniu. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  3. Uwazam ,ze autorka pomysl miala dobry,ale ksiazka nudna zero akcji.Ciagnie sie i ciagnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thrillery psychologiczne mają to do siebie, że mocniej zagłębiamy się w tę sferę wzajemnych zależności, niuansów między odbiorem zachowań, emocji skrytych gdzieś głęboko, mnie to szalenie ciekawi, interesujące aspekty ludzkiej natury. :)

      Usuń
  4. Thrillery w połączeniu z psychologią, oj lubię takie propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też takie właśnie propozycje czytelnicze bardzo odpowiadają. :)

      Usuń
  5. Bardzo spodobała mi się już sama okładka. Po ten gatunek literacki chętnie sięgam, a jeśli do tego ze świetnie skonstruowaną fabułą to bardziej mnie zachęcać nie trzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam zatem na wrażenia po przeczytaniu książki, ciekawe, czy Ciebie też się tak uda zmylić autorce, jak ze mną się to zrobiła. :)

      Usuń
  6. Zapowiada się bardzo interesująco. Uwielbiam thrillery psychologiczne, ale przyznam, że coraz trudniej znaleźć mi taki naprawdę satysfakcjonujący, do którego nie miałabym większych zastrzeżeń. Mam nadzieję, że "Siostry" będą takim tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że "Siostry" chętnie podejmą to wyzwanie i dostarczą Ci sporej satysfakcji czytelniczej. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  7. Mam ją już na półce za niedługą sie za nią zabiorę. Cieszę się że jest taka ciekawa, miałam dobrego "nosa"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra intuicja czytelnika to cenny atut, warto się do niego odwoływać. :) Interesująca książkowa przygoda przed Tobą. :)

      Usuń
  8. Właśnie szukałam książki na jesienne wieczory - przekonałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo powieść warta polecenia, miłej lektury! :)

      Usuń
  9. Świetna okładka. Twoja recenzja mnie wciągnęła, ale nie wiem, czy ta książka nie jest dla mnie po prostu zbyt smutna i bolesna. Jednak thriller psychologiczny to musi być świetne połączenie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od stopnia umiejętności identyfikowania się z głównymi postaciami, bardzo lubię przez te kilka godzin żyć w pełni ich światem, często później odchorowuję takie opowieści, ale na to właśnie liczę sięgając po tego typu książki. :)

      Usuń
  10. Ostatnio mam ochotę na naprawdę dobry thriller psychologiczny - może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jest chęć, to nie ma się co zastanawiać, tym bardziej, że książka powinna Ci się spodobać. :)

      Usuń
  11. Mam tę powieść na liście książek do przeczytania, więc prędzej czy później przyjdzie i na nią pora:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli już jest na liście, to spotkanie z nią będzie się zbliżać z każdą przeczytaną książką. :) Bardzo się cieszę, że na nią trafiłam, wyśmienicie mi się ją czytało. :)

      Usuń
  12. Zaciekawiłaś mnie, lubię takie thrillery psychologiczne, zarówno do czytania jak i w kinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam z dużym prawdopodobieństwem, że film mógłby się okazać bardzo ciekawy, może doczekamy się ekranizacji tej książki, można będzie wówczas przeżyć tę przygodę jeszcze raz. :)

      Usuń
  13. Na tą pozycję mam ochotę od dawna ostatnio miałam nawet ją zakupić ale nie zauważyłam jej w sklepie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem trzeba po nią sięgnąć, książkę zgarnęłam z półki nowości w księgarni TK, zerknij, dostępna od ręki. :)

      Usuń
  14. Słyszałam o tej książce i już jakiś czas mam ją na oku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto sięgnąć po tę propozycję czytelniczą. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  15. Bardzo lubię thrillery, więc z pewnością prędzej czy później, ta książka znajdzie się na mojej półce. Tym bardziej, że tak wysoko ją oceniasz.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się przy niej bawiłam, dlatego z czystym sumieniem wystawiam wysoką notę. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Przyznam, że to pierwszy czynnik, który nakłonił mnie do sięgnięcia po książkę. :)

      Usuń
  17. Wydaje się być bardzo dobrą propozycją. Myślę, że przeczytam, kiedy uda mi się wykaraskać spod stosu moich nieprzeczytanych :D Pozdrawiam
    Pabottyro_books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zapisać tytuł, aby nie umknął. :) Stosy książek nieustannie się wydłużają, ale uwielbiamy mieć tyle obiecujących czytelniczych przygód. :) Pozdrawiam ciepło. :)

      Usuń
  18. Uwielbiam thrillery, a już dawno nie czytałam żadnego dobrego thrillera psychologicznego, więc na pewno poszukam :) I może kupię na własność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem pozostaje mi czekać na Twoje wrażenia po przeczytaniu książki. :) Satysfakcjonującego zaczytania! :)

      Usuń
  19. Chętnie odpocznę od romansów i ta książka wydaję mi się do tego idealna. Do tego okładka jest cudowna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba zmieniać czytelnicze klimaty, dostarczać zmysłom kolejnych pasjonujących inspiracji. :) A okładka faktycznie świetnie przykuwa wzrok i rozbudza ciekawość. :)

      Usuń
  20. Nie słyszałam o tej książce. A tu, nie dość, że okładka interesująca, to i fabuła wygląda na taką, która mogłaby mi przypaść do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje nic innego jak dać się wciągnąć tej powieści. :) Satysfakcjonującego zaczytania! :)

      Usuń
  21. Lubię do Ciebie zaglądać, Twoje propozycje prawie zawsze trafiają w mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo i ja bardzo chętnie zaglądam po garść inspiracji do Ciebie. :)

      Usuń
  22. Thrillery psychologiczne bardzo lubię - to jeden z tych gatunków, do których zawsze wracam i które bardzo sobie cenię. Tę książkę przeczytam na pewno - świetna, zachęcająca recenzja i tak wysoka ocena... Czuję się skuszona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że Ci się spodoba, ma tyle intrygujących elementów w sobie, a jak zauważyła, to właśnie one nas tak magnetycznie przyciągają. :)

      Usuń
    2. Zapowiedziałam mężowi, przyjął zlecenie, czekam na realizację :D

      Usuń
    3. Satysfakcjonującego zaczytania i oczywiście czekam na wrażenia. :)

      Usuń
  23. Thriller psychologiczny to jeden z moich ulubionych gatunków. Podoba mi się też pomysł na fabułę. Myślę, że ta książka kiedyś trafi w moje ręce. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po ten gatunek i ja bardzo lubię sięgać, zwłaszcza jeśli podany w tak dobrej formie, właśnie takich książek wyszukuję. :)

      Usuń
  24. Mam w planach - i mam nadzieję, że w najbliższych ;) I jeszcze tak wysoka ocena!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propozycja czytelnicza, po którą warto sięgnąć, jeśli tylko lubi się tak intensywnie poddać psychologicznej grze ze sporym dreszczykiem i napięciem. :)

      Usuń
  25. Chyba znów coś dla mojego męża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybko podsuwał mężowi tytuł, niech satysfakcjonujące zaczytanie go nie minie. ;) A potem może i Ty się skusisz. :)

      Usuń
  26. Ta okładka wpadła mi w oko już od kiedy pojawiła się w zapowiedziach. Teraz wiem, że naprawdę warto ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, ciekawie i intrygująco, z zaskakującym zakończeniem, dającym jeszcze do myślenia po skończeniu książki. :)

      Usuń
  27. Książki analizujące głęboko ludzką psychikę, zwłaszcza w kontekście trudnych społecznie spraw, należą do najczęściej przeze mnie czytanych, tak więc nie przeoczę tej pozycji. Ps. Ja też uwielbiam wulkany i Włochy. Pozdrawiam i dziękuję za miłe odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli bratnia podróżnicza dusza, a do tego także czytelnicza. :) Ściskam serdecznie. :)

      Usuń
  28. Już sama okładka przykuwa wzrok, a twoja recenzja w pełni mnie przekonuje. Dodaje książkę do listy zakupów.Powoli zastanawiam się też na zmianą pracy - może etat w księgarni pozwoli zaoszczędzić na zakupach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praca w wydawnictwie czy księgarni niewątpliwie ma swój urok, tylko nie wiem, czy dałabym radę oprzeć się tym wszystkim czytelniczym pokusom, taka mnogość obiecujących przygód. :)

      Usuń
  29. Porządnie skonstruowanym thrillerom psychologicznym, które działają na wyobraźnie mówię zdecydowanie tak. "Siostry" wydają się mieć taką duszną, pełną napięcia atmosferę, a to w takich książkach lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam thrillery, w które można się mocno zagłębić, drażniące naszą wyobraźnię, skłaniające do uczestnictwa w przygodzie, nie tylko czytanie jej. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń