piątek, 25 listopada 2016

SZÓSTKA WRON Leigh Bardugo 312/2016

SZÓSTKA WRON tom 1

"Kiedy wszyscy wiedzą, że jesteś potworem, nie musisz marnować czasu na popełnianie każdej potworności."

Bardzo dobry pomysł na wciągającą przygodową historię utrzymaną w sympatycznym klimacie fantasy. Niemal wszyscy główni bohaterowie obdarzeni niezwykłymi mocami wywodzą się ze świata przestępczego i warstw społecznych niecieszących się szacunkiem społeczeństwa. Rozległe krainy, których lądy i morza, opanowane zostały przez często skłócone narody, podejrzliwe i sceptyczne, nieustannie szpiegujące i infiltrujące się wzajemnie. Nietrwałe sojusze, ciche pakty, tymczasowe porozumienia, niebezpieczne transakcje, oparte na niskim wskaźniku zaufania wymiany handlowe, wszechobecne niewolnictwo, surowe wyroki sądowe. Jednak szeregi biznesmenów, polityków, wojskowych i czarowników, świetnie odnajdują się w tej rzeczywistości, czerpiąc spore zyski i utrzymując dogodne przywileje. Autorka potrafi wspaniale przedstawić powieściową rzeczywistość, scharakteryzować poszczególne narody i trudne relacje między nimi, sportretować intrygujących i unikalnych bohaterów, oddać niepowtarzalne klimaty odwiedzanych przez nich miast, szemranych dzielnic, w których królują zabójcy, złodzieje, łotry, hazardziści, skazańcy, szpiedzy i kłamcy. Spójny i przyjemny styl narracji, umiejętne budowanie napięcia, zaskakujące zwroty akcji, porywająca intryga, zdradzieckie posłannictwo, ciekawe romantyczne wątki, to niewątpliwe atuty napisanej z rozmachem powieści, od której ciężko jest się oderwać. Ponadto piękne kolekcjonerskie wydanie powieści, grafiką i kolorystyką doskonale komponujące się z fabułą, wzmacniające intensywność emocji towarzyszących przyjemnemu zaczytaniu.

Niemal od pierwszych stron dajemy się wciągnąć w dynamiczną akcję, z zaangażowaniem przeżywamy fascynujące przygody szóstki wron, wyrzutków wynajętych do niebezpiecznego zadania, wręcz niewykonalnego, niepozostawiającego złudzeń co do szczęśliwego zakończenia. Jednak ogromna nagroda pieniężna, potwierdzenie silnego prestiżu w oczach współpracowników, możliwość dokonania słodkiej zemsty i wyrównania zaległych rachunków z przeszłości, powodują, że nadzwyczaj błyskotliwy i sprytny ketterdamski przestępca Kaz Brekker decyduje zorganizować osobliwą grupę do wykonania tego szaleńczego i desperackiego wyzwania. Jak poprowadzić ku wspólnej sprawie ludzi, którzy nie obdarzają się ufnością, nie potrafią zrozumieć, czują nienawiść i wrogość? Czy przezwyciężą animozje, antypatię i niechęć, aby móc wiele się od siebie nauczyć, wymienić doświadczeniem, zacząć współdziałać i przekuć to w zwycięstwo? Czy zdołają dotrzeć do Lodowego Dworu, bastionu wojskowej i arystokratycznej potęgi Fjerdan, włamać się do najsilniej strzeżonego miejsca na świecie, wykraść niezwykle cenną zdobycz ze skarbnicy i bezpiecznie wrócić do Kerch po nagrodę? Jakie jeszcze inne motywy i sekrety kryją się za samobójczą misją? Dlaczego mieszkańcy Shu Han starają się wyprzedzić najemców? Czemu w Ravce zniknęły cenne dokumenty wojskowe? Kto zabił ambasadora Nowoziem? Docierając do ostatniej strony powieści, odczuwamy żal, że to już koniec tej magicznej historii o przekupnych i żądnych władzy radnych, bogatych i chciwych kupcach, zręcznych i cwanych członkach gangów, tajemniczych i obdarzonych silnymi mocami griszach. Książka nie tylko dla młodzieży, dorośli również dobrze się w niej odnajdą, z chęcią przemierzą świat wypełniony przygodami i walkami.

5/6 - koniecznie przeczytaj
fantasy
data premiery: 28.09.2016

Książkę "Szóstka wron" zgarnęłam z półki nowości. :)

55 komentarzy:

  1. Dynamiczna akcja to coś dla mnie. Niby chciałam sięgnąć po tę książkę, ale jakoś nie było motywacji. Teraz już na pewno zamówię ją przy najbliższej sposobności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że było to kilka godzin bardzo przyjemnej przygody czytelniczej. :)

      Usuń
  2. Chętnie przeczytam, gdy tylko znajdę chwilę! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie nie przepadam za fantasy, ale dla tak dynamicznej akcji dałabym się skusić na tę książkę. Miałam ją w koszyku, ale zrezygnowałam z zakupu. Samo wydanie jest genialne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydanie jest naprawdę bardzo ładne, takie kolekcjonerskie. :)

      Usuń
  4. Brzmi ciekawie i nieszablonowo, no i ten tytuł w połączeniu z okładka już są zachęcające :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna z lepszych fantasy,jakie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham fantasy, a jak bohaterowie mają jeszcze jakieś moce... bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To magiczne przyciąganie fantasy, świetnie można się przy niej zrelaksować. :)

      Usuń
  7. Bohaterowie z takich środowisk to coś innego, przynajmniej dla mnie ;) skoro jest dobre, to koniecznie przeczytam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry pomysł na postaci, taki nieco różny od innych propozycji, mnie to przyciągnęło. :)

      Usuń
  8. Całkiem zachęcająca fabuła i jestem zaintrygowana opisami krain, które przemierzają bohaterowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem, jakie przygody będą ich czekać w drugim tomie. :)

      Usuń
  9. Dawno już nie czytałam książki z tego gatunku, a te wrony wciąż mi gdzieś śmigają :) Kusisz tą recenzją, tym klimatem, napięciem... i oceną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie wrony są często wykorzystywanym elementem, ale nie ma się co dziwić, symboliczne ptaki. :)

      Usuń
  10. Ciągnie mnie, ciągnie do tej książki. Muszę ją dorwać, koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie w ostatniej chwili ją dostrzegłam na księgarskiej półce i bardzo dobrze, bo to świetna czytelnicza przygoda. :)

      Usuń
  11. Ostatnio coraz chętniej sięgam po fantasy. Chętnie spróbuje tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W fantasy już się na dobre zadomowiłam, ale początki były różne. :)

      Usuń
  12. Czytałam recenzję tej książki na innym blogu i mam na ten tytuł coraz większą ochotę :) Tym bardziej, że to pierwszy tom. Jak wciągnie, to z niecierpliwością będę czekała na kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasami zdarza mi się sięgnąć po fantastykę, zwłaszcza tak zachęcającą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem bardzo ciekawa tej książki, więc muszę jak najszybciej ją przeczytać ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta książka od dawna jest w moich planach. Wiem, że na pewno mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W sieci czytałam już kilka recenzji tej książki i każda z nich była zachęcająca, podobnie jak ta tutaj. Być może wiele stracę jeśli to napiszę, ale nie czuję wewnętrznie, że jest to książka dla mnie. Jakoś nie mam na niej ochoty, nawet po przeczytaniu wielu dobrych rzeczy na jej temat.

    Pozdrawiam, Kejt_Pe
    Ukryte Miedzy Wersami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze mamy odpowiedni nastrój, aby sięgnąć po daną książkę, zawsze wtedy odczekuję trochę, bo często później smakuje wyśmienicie. :)

      Usuń
  17. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam tę książkę. Podoba mi się zarówno pomysł na historię, jak i wydanie <3. Lubię książki tej autorki, więc raczej i ta powinna mi się spodobać.
    Pozdrawiam WiktoriaCzytaRazemZWami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I fabuła i wydanie mocno przyciągają. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  18. Dobrze, że akcja jest dynamiczna, choć przyznaję, że taki klimat nie do końca będzie mi odpowiadał. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie właśnie ciągnie w takie klimaty, mają swój urok. :)

      Usuń
  19. Ach, a ja ciągle nie mogę przebrnąć przez żadne fantasy. Ciekawa jestem, czy kiedyś dam radę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę, musisz trafić na odpowiednią ksiązkę, która Cię zachęci do innej, a dalej to już się samo wszystko potoczy. :)

      Usuń
  20. Mimo że nie jestem miłośniczką gatunku, chciałabym po tę książkę sięgnąć. Coś czuję, że może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść kierowana do młodzieży, ale ja choć duuużo starsza, to jednak bardzo dobrze się w niej odnalazłam. :)

      Usuń
  21. Brzmi zachęcająco jednak obecnie chyba nie będę w stanie jej przeczytać. Nie wiem, fantastyka idzie mi tylko latem :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak mnie literatura obyczajowa najlepiej podchodzi letnią porą. :)

      Usuń
  22. Cudna okładka - lekko przerażająca, a jednak zachęcająca. Jeszcze jej nie czytałam, ale słyszałam o wielu pozytywnych opiniach :) Na półkach w bibliotece również jej nie widziałam, a szkoda, bo z chęcią zapoznam się z tą historią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka już przeszła w ręce moich dzieci, czeka na spotkanie z nimi, jak na razie wydanie wzbudziło ich zachwyt. :)

      Usuń
  23. Ja lubię takie lektury więc czemu nie? Jak dla mnie pozycja jest bardzo ciekawa. Chcę ją mocno poznać i być może ta akcja mnie porwie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobra propozycja na relaks z książką w ręku w klimacie fantasy. :)

      Usuń
  24. Jak najbardziej jestem na tak :) Mam ochotę przeczytać coś takiego i dać się wciągnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Książka już czeka na półce na przeczytanie i mam nadzieję, że mi też się spodoba! ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja stwierdziłam, że to nie dla mnie, a Ty piszesz takie pieśni pochwalne. Koniecznie przeczytam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam takie opowieści, idealne na zresetowanie po ciężkim dniu, pobudzenie własnej wyobraźni, przyjemności z zaangażowania się w walkę dobra ze złem. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  27. Lubię taką młodzieżową literaturę. No i te przyczernione krawędzie kartek - czad! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielokrotnie łapię się na tym, że potrafię całkowicie wejść w ich świat. Wspaniale jest tak pomarzyć, przeżyć te walki dobra ze złem, i jeszcze nacieszyć wzrok piękną szatą graficzną książki. :)

      Usuń
  28. lubię takie historie. Początkowe trudności i niechęć zazwyczaj przeobrażają się w niezwykle silną przyjaźń i przywiązanie :-)

    OdpowiedzUsuń