sobota, 12 listopada 2016

RIESE. TAM GDZIE ŚMIERĆ MA SOWIE OCZY Jolanta Maria Kaleta 300/2016

"Przez ostatnie lata swego życia nauczył się nikomu nie ufać, w nic nie wierzyć i być czujnym. Ważył każde słowo i mierzył każdy krok, zanim podjął jakąkolwiek decyzję. Tylko dzięki temu nadal żył. Zdrady mógł się dopuścić nawet serdeczny przyjaciel."

Rewelacyjny styl pisarski, niezwykle intrygująca fabuła, mnóstwo zaskakujących wydarzeń, świetnie przedstawione sylwetki bohaterów, powodują, że mocno wciągamy się w powieść już od pierwszych stron. Tajemnice z czasów drugiej wojny światowej, perfekcyjnie skrywane także dziś, których odkrywanie przyprawia o dreszcze, wyzwala sporo emocji, poruszenia, ekscytacji, ale także wyczuwalną aurę napięcia, niepewności i niepokoju. W błyskawicznym tempie pochłaniamy kolejne rozdziały książki, poddajemy się wartkiej akcji i z wyczuciem dozowanemu napięciu. Przywiązujemy się do głównych postaci, angażujemy w odkrywanie kart historii i warstw nieoczekiwanej prawdy, wyjaśniamy sensacyjne okoliczności, podejmujemy grę snucia nieprawdopodobnych wręcz przypuszczeń i domniemywań. Ogromny plus za mocno nieprzewidywalne zakończenie, świetnie wzmacniające uczucie satysfakcji po przeżyciu zajmującej i porywającej przygody czytelniczej. Kolejna powieść autorki fantastycznie umilająca wieczorne zaczytanie, a przy tym przenosząca w klimat dolnośląskich krajobrazów.

Laura Szeliga, sędzia w wydziale karnym, podczas pracy nad zleconym zadaniem, przypadkowo trafia na niebywale zajmujące dokumenty, zapowiadające niespodziewane odkrycia i sensacyjne spojrzenia w przeszłość jej rodziny. Za wszelką cenę zgłębia wyjątkowo skomplikowaną prawdę,  usilnie stara się dotrzeć do już nielicznych żyjących świadków dawnych wydarzeń, odnaleźć dowody na wysuwane domysły, potwierdzić lub wykluczyć pojawiające się sprzeczne hipotezy. Prowadzone przez nią śledztwo napotyka wiele barier, trudności i zmów milczenia. Jednocześnie coraz silniej ogarnia ją niepokój i nerwowość, zdaje się wyczuwać skalę podejmowanego ryzyka i związane z nim niebezpieczne brzmienia. Jednak wiedziona ogromną ciekawością nie ustaje w dociekaniach. Z czym przyjdzie się zmierzyć głównej bohaterce? Komu tak bardzo zależy, aby dawne tajemnice i sekrety pozostały nieodkryte? Jakie fakty szokują, mrożą krew w żyłach, wprawiają w konsternację? Czy uda się rzetelnie wyjaśnić i odpowiednio naświetlić przynajmniej częściowy obraz złożonej i niejasnej rzeczywistości? Co wspólnego z opisywaną historią ma projekt górniczo-budowlany Riese, którego realizacja okupiona była wieloma ofiarami i ogromnym poświęceniem? Jakim celom miała służyć ta tajna inicjatywa prowadzona przez organizację Todt?

5/6 - koniecznie przeczytaj
sensacja
data premiery: 30.09.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Psychoskok. :)

32 komentarze:

  1. Zapowiada się bardzo ciekawie! Pierwzy raz słyszę o tej książce 😕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam już wcześniejsze książki autorki i przyznam, że zawsze jest to ciekawa przygoda czytelnicza. :)

      Usuń
  2. Nawet nie wiedziałąm, że jest tyle ciekawych książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I każdy znajdzie coś dla siebie, na dany moment, czas, nastrój. :)

      Usuń
  3. Nie znam twórczości autorki, a zapowiada się bardzo dobra lektura. Chętnie ją przeczytam, gdy nadarzy się okazja:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym przeczytała, bo recenzja jest entuzjastyczna, więc musi to być dobra książka :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopisuję do listy- przeczytaj koniecznie. Twoja recenzja skutecznie mnie zachęciła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, ze fabuła mnie zainteresowała :) Chętnie poznam twórczość autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie takie odnośniki do polskich miejsc mocno wzbogacają fabuły powieści polskich autorów, oczywiście w moim odczuciu. :)

      Usuń
  7. Interesująca fabuła i ciekawie opisana książka dają taki efekt, że mam ochotę to przeczytać :)
    W zakładce po prawej stronie widzę, że masz "Być jak Audrey Hepburn" czytałaś już?
    Ja zapewne dziś będę ją recenzować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sympatycznego zaczytania z Riese! :)
      Właśnie dziś biorę się za książkę Mitchell Kriegman. :)
      Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  8. Świetna książka. Bardzo wartościowa. Również ją polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kolejny raz mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba się inspirować, zachęcać, wymieniać czytelniczymi wrażeniami. :)

      Usuń
  10. Lubię takie wartościowe powieści. Jestem bardzo ciekawa czy i mi przypadłą by do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje nic innego, tylko się przekonać. :)
      Sympatycznej lektury! :)

      Usuń
  11. Przedstawiłaś to tak, że aż się chce przeczytać...i człowiek sobie myśli: o materiał na scenariusz! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, na podstawie książki mógłby powstać świetny film. :)

      Usuń
  12. Bardzo chętnie sięgnę po tę książkę, tym bardziej, że o Reise pisałam w mojej pracy dyplomowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczucie w klimat powieści będzie zatem jeszcze głębsze. :) Wspaniałego zaczytania! :)

      Usuń
  13. Zastanowię się jeszcze nad tą książka, gdyż na razie nie jestem zbytnio do niej przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy raz słyszę, ale czuję się zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja już bez wahania sięgam po książki tej autorki, wiedząc, że czeka mnie wspaniała przygoda czytelnicza. :)

      Usuń
  15. Henryk. Owsianko14 listopada 2016 15:18

    Jestem szczęśliwym posiadaczem, ale od autorki dostałem zalecenie aby zacząć od innej powieści. Więc czytam od początku. Już mnie połknęła !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę, że i ja kiedyś będę miała okazję uzupełnić książki dedykacjami autorki. :) Czekam na wrażenia po przeczytaniu Riese, satysfakcjonującej lektury! :)

      Usuń
  16. Skoro zaskakujące zakończenie, to książka zdecydowanie ma u mnie wielkiego plusa. Może kiedyś uda mi się przekonać, jakie będą moje wrażenia po lekturze. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intrygującego zaczytania! Książka powinna Ci się spodobać. :)

      Usuń