środa, 7 grudnia 2022

CHŁOPIEC, KRET, LIS I KOŃ. HISTORIA ANIMOWANA

CHARLIE MACKESY

„Kochamy cię bez względu na to, czy umiesz latać, czy nie.”

Dwa lata temu przeżyłam wspaniałą przygodę czytelniczą dzięki książce Charkiego Mackesiego zatytułowaną „Chłopiec, kret, lis i koń”, zakochałam się w niej bez pamięci. Fenomenalnie przywołała najgłębsze warstwy emocji, wspaniale podrażniła wyobraźnię, niosła cudowne przesłania. A teraz, za sprawą "Chłopca, kreta, lisa i konia. Historii animowanej", miałam okazję ponownie zanurzyć się w niezwykłym świecie. Przeniosłam się w chwytającą za serce baśń, pełną fantastycznych przygód. Jednocześnie silnie odbierałam przekazy prawdziwej esencji życia. 

Przemyślana oprawa psychologiczna przekonująco współgrała z niemal ruchomymi ilustracjami. Magia roztaczała się na stronach książki, mało tekstu, ale każde słowo przemyślane i intensywnie docierające do odbiorcy. Urocza oprawa graficzna niosła w coś pośredniego między książką a filmem. Swobodnie płynęłam nurtem fabuły i myślami przewodnimi. Dominowało poruszenie, wzruszenie, czułość, delikatność i zrozumienie. Inspirująca historia przyjaźni zagubionego chłopca, uwielbiającego słodycze kreta, cichego kota i łagodnego konia. Wspólna wędrówka w zimowej scenerii w poszukiwaniu nadziei, odwagi i miłości. Nauka patrzenia w głąb siebie, bycia sobą, pokonywania strachu, odnajdywania drogi do szczęścia, pielęgnowania wewnętrznego dziecka, poczucia własnej wartości, pokonywania słabości, wyrażania prośby o pomoc, wiary w moc marzeń, i wiele innych. Spójrzcie na cudowne ilustracje, jak wiele wyrażają, silna drzemie w nich moc przekazu i symboliki, tylko je odkrywać i cieszyć się nimi. Pierwszorzędna propozycja książkowego prezentu dla młodych czytelników, w gruncie rzeczy także i dla dorosłych, którzy uwielbiają zaglądać w świat fantazji, ale też doceniać codzienność. Koniecznie zerknijcie też na "Wielką Pandę i Małego Smoka" i "Podróż. Wielka Panda i Mały Smok", to także przeurocze, mądre i inspirujące przygody czytelnicze dla każdego, do wspólnego pokoleniowego czytania, na nabranie dystansu do smutków codzienności, czy przypomnienia sobie o najważniejszych wartościach w życiu. Takich książek nie da się nie kochać.

6/6 - rozkosz czytania (a tu i oglądania)
literatura dziecięca, literatura dla każdego, 192 strony, premiera 23.11.2022
okładka twarda, format 18,9cm x 21,2cm, tłumaczenie Marzena Wasilewska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

3 komentarze:

  1. Czytałam obie książki o tych bohaterach i choć różnią się między sobą to są wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już kilka razy mignęła mi na blogach ta książka i mam ją w planie kupić dzieciom. Lubimy czytać takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna piękna książeczka dla dzieci, oj żeby tylko było miejsce w domu to bym zamawiała każdą taką propozycję

    OdpowiedzUsuń