piątek, 21 kwietnia 2023

DOM BEZ WSPOMNIEŃ

DONATO CARRISI

PIETRO GERBER tom 2

„Nasz umysł jest o wiele potężniejszy od naszej świadomości.”

Donato Carrisi fantastycznie wciąga czytelnika, dlatego niecierpliwie wyczekuję jego książek, kiedy tylko wpadną w moje ręce, przeżywam wyśmienitą przygodę. W drugi tom serii o Pietrze Gerberze angażuję się jeszcze mocniej niż w pierwszy ("Dom głosów"). Powoli odkrywam karty powiązane z głównym bohaterem. Autor rewelacyjnie gmatwa otoczkę wokół niego, jak i w jego głowie. Coraz śmielej pojawiają się akcenty osobliwej hipnotyzerskiej gry, sprawiają, że włączają się dodatkowe interpretacje i przypuszczenia. Mieszanie w głowie kluczowej postaci i czynienie tego samego z domysłami odbiorcy powieści ma szalenie przyciągający urok. Ciekawa jestem, na ile się one pokryją z właściwym kierunkiem przedstawionym w kolejnych odsłonach serii.

Intryga pozornie wydaje się prosta. Szybko przekonuję się, że osadzona jest na wielu warstwach. Niemal od pierwszej strony powstaje wrażenie ekscytacji i porwania w świat wyobraźni. Nic nie jest takim, jakim się wydaje, co więcej, nikt nie chce odkryć prawdziwych kart, nawet w obliczu kumulacji akcji i intensywnych wstrząsów. Szukanie prawdy alternatywnej wobec oficjalnej łapie w mega pułapkę, cel działania oprawcy staje się coraz bardziej nieodgadniony, zwodnicze nagrody wydzielają gorzki smak. Tajemniczy hipnotyzer rzuca wyzwanie, wydaje się całkowicie niemożliwe do spełnienia, tym bardziej, że w scenariuszu wyzwalają się nowe poziomy i perspektywy. Czy zło da się wytłumaczyć? Jak głęboko można ingerować w świadomość człowieka? Dlaczego umysł za wszelką cenę chce przejąc kierownicze stery? Toskańskie lasy Mugello skrywają mroczny sekret. Prawda o zdarzeniach sprzed ośmiu miesięcy może odsłonić się w nieskomplikowanej i jednocześnie wyjątkowo przerażającej formie. Perfekcyjny plan, zimny morderca, odnaleziony dwunastolatek, zagubiony pokój, historie, które nigdy nie powinny pozostawać w zawieszeniu. Zerknij również na wrażenia po zapoznaniu się z innymi książkami Carrisiego, niecierpliwie odkrywaną "Paenitentiaria Apostolica - Marcus" ("Trybunał dusz", "Łowca cieni", "Władca ciemności"), niezwykłym studium tragedii "W labiryncie", Dziewczyną we mgle" w małym alpejskim miasteczku, dotykającą kwintesencji zła ludzkiego gatunku "Grą zaklinacza".

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller psychologiczny, 350 stron, premiera 12.04.2023 (2021)
tłumaczenie Anna Osmolska-Mętrak
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

11 komentarzy:

  1. Cieszę się, że opowieść przyciąga swoją zagadkowością i trzyma w napięciu do samego końca. Właśnie takie lektury lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa historia się zapowiada. Bardzo intrygująca!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta powieść napewno porywa czytelników i trzyma ich w napięciu do ostatniej strony

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe podejście autora do tematu hipnozy i manipulacji umysłowej, to na pewno wzbudza moją ciekawość i zachęca do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  5. D Carrisi zawsze dostarcza czytelnikowi solidną dawkę intrygi i rozwoju postaci, myślę że dlatego książki są tak wciągające. Ta pozycja czeka już na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja, bardzo mnie zainteresowała. Mam ochotę przeczytać tę książkę, zwłaszcza że nie czytałam jeszcze niczego autorstwa Carrisi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę nadrobić pierwszy tom, zanim zabiorę się za ten. Szykuje się ciekawa historia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam coś tego autora w domu, muszę w końcu się zebrać i przeczytać. Ciekawi mnie jego styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio chętniej oglądam thilery psychologiczne ale nie wiem czy mam ochotę na książkę w tym gatunku
    Dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio miałam okazję czytać książkę o hipnozie. Z chęcią sięgnę więc i po tą pozycję, by zobaczyć jak autor sobie z tym poradził.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastycznie wciągnęłam się w tę lekturę. Twórczość autora jest dla mnie bardzo zadowalająca.

    OdpowiedzUsuń