piątek, 24 marca 2017

CÓRECZKA Anna Snoekstra

"Teraz, kiedy zyskałam nowe życie, rozpaczliwie chciałam je zatrzymać. Tak długo czułam się zagubiona i samotna, że zaczęłam ten stan uznawać za normalność, za mój zwykły dzień powszedni. W moim pojęciu wolność i bezpieczeństwo wykluczały się nawzajem, ale teraz było inaczej."

Zagęszczenie mrocznych tajemnic, głęboko skrywanych ponurych sekretów, zawiłych kłamstw i perfidnych oszustw, które wychodząc na światło dzienne sprawiają, że ciarki przechodzą po plecach. Odpowiadało mi narzucone szybkie tempo akcji, umiejętne podgrzewanie atmosfery napięcia, niepokoju i wyczekiwania, sprytne podsuwanie mylnych tropów, oraz sprawne lawirowanie między intrygującymi wątkami odnoszącymi się do teraźniejszości i przeszłości. Wciągająca podróż czytelnicza po wzburzonym oceanie ludzkich namiętności i słabości. Powieść, którą pochłania się w błyskawicznym tempie, trudno się od niej oderwać, z łatwością dajemy się wciągnąć w stan narastającego zagrożenia i strachu towarzyszącego głównej bohaterce. Aż do ostatniej strony fabuła ciekawie drażni naszą wyobraźnię, a na koniec zaskakuje obranym finalnym rozwiązaniem.

Bezdomna młoda kobieta próbując uniknąć konsekwencji prawnych swoich czynów wykorzystuje nadarzającą się okazję i przywłaszcza tożsamość uprowadzonej jedenaście lat wcześniej Rebeki Winter. Nie zdaje sobie sprawy, jak wielkie czyha na nią niebezpieczeństwo, że nieświadomie wdała się w najciemniejsze barwy dramatycznej przeszłości, do której nikt nie powinien się nawet zbliżać. Stopniowo zostaje wciągnięta w wir bardzo ryzykownej gry, groźnych pułapek, wabiących zasadzek i niszczycielskich incydentów. Czy jej brawura i odwaga zdołają ocalić ją przed zabójczymi siłami? Jak kradzież tożsamości, wspomnień, miejsca, rodziny wpływa na osobowość złodzieja? Czym tak naprawdę okazuje się być podmiana czyjegoś życia z perspektywy czasu? Thriller psychologiczny, który potrafi porwać, zelektryzować, wstrząsnąć i skłonić do refleksji. Wydarzenia mało realne w prawdziwym życiu, ale w końcu temu gatunkowi literackiemu nie musimy stawiać takich wymagań. Udany debiut, mnie się spodobał, przyjemne zaczytanie na wieczór z dreszczykiem.

4.5/6 - warto przeczytać
thriller psychologiczny, 272 strony, premiera 15.03.2017, tłumaczenie Dorota Stadnik
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska. :)

56 komentarzy:

  1. Uwielbiam tego typu książki :) zwłaszcza kiedy pojawia się przy ich czytaniu dreszczyk.
    Na pewno w wakacje ją sobie przeczytam. Póki co... Brak mi czasu kompletnie, gdyż muszę czytać lektury do matury. :<

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A później wakacyjne szaleństwo zaczytania. :)

      Usuń
  2. Nie wiem czy uwierzysz, ale nie kupiłam w tym miesiącu jeszcze żadnej książki. Czas to chyba zmienić. Zaciekawiłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie limit pieniędzy na kupno książek już dawno wyczerpany, teraz zbieram na kwietniowe premiery. :)

      Usuń
  3. Bardzo mnie zaciekawił opis fabuły, uwielbiam thrillery psychologiczne, mroczne tajemnice, kiedy książka wstrząsa i niepokoi, ostatnio za mało czytam takich powieści, chętnie po nią sięgnę! Kusisz, kusisz i kusisz... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybkie, dobre zaczytanie z dreszczykiem, ciekawie plecione psychologiczne aspekty, zaskakujące obroty spraw, to lubię. :)

      Usuń
  4. Bardzo mnie zaintrygowała recenzja. Z przyjemnością spędziłabym wieczór z tą książką. Lubię ten gatunek w literaturze, gdyż wątki psychologiczne bywają zaskakujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio coś mnie wzięło na te thrillery psychologiczne, cieszę się, że zbiegło się to z ich premierami w wydawnictwach. :)

      Usuń
  5. Książka zapowiada się bardzo ciekawie. Przyznam szczerze, że już dawno nie czytałam niczego z tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się przy takich książkach relaksuję. :)

      Usuń
  6. Ciekawy pomysł na fabułę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby nic odkrywczego, ale intrygująco przedstawione. :)

      Usuń
  7. O jej nie lubie ale troche mnie ciekawi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ciekawi fabuła to warto po książkę sięgnąć. :)

      Usuń
  8. Widziałam jakiś film, kiedyś, przypominający fabułą tę książkę. Jak już nie raz pisałam bardzo lubię thrillery psychologiczne, a ten także zawiera ciekawą historię :) Jeśli taki dobry debiut, to jakie będę kolejne książki? Chętnie sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie czytam :) Świetna książka, nie mogę się doczekać aż poznam zakończenie tej historii :) Pozdrawiam!

    goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzę później, aby poznać Twoje wrażenia. :)

      Usuń
  10. Czeka na półce do przeczytania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intrygująca przygoda czytelnicza przed Tobą. :)

      Usuń
  11. Książka wydaje się być ciekawa, autorka miała bardzo fajny pomysł na fabułę. Zapisuje sobie tytuł żeby o niej nie zapomnieć i kiedyś przeczytać :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że może to być naprawdę interesująca i wciągająca książka - nawet dla mnie - osoby, która rzadko czyta thrillery psychologiczne :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawie prowadzona narracja, dobry pomysł na fabułę, sporo zaskakujących zdarzeń, dzięki temu szybko się czyta. :)

      Usuń
  13. oj, jest dreszczyk. Książka na pewno super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygoda czytelnicza, po którą warto sięgnąć. :)

      Usuń
  14. Mam e-booka. Czeka na mnie, aż w końcu się wyśpię, bo na razie zasypiam po kilku zdaniach ze zmęczenia. Mam nadzieję, ze będzie fajna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tej książce raczej nie powinnaś się nudzić. :)

      Usuń
  15. Bardzo lubię thrillery psychologiczne, choć raczej rzadko je czytam. Skupiam się raczej na fantastyce i obyczajówkach. Zachęcilaś mnie tym błyskawicznym tempem :)
    Pozdrawiam! http://bookwormss-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się przy niej zrelaksowałam, tego właśnie potrzebowałam, szybko, intrygująco, z pazurem. :)

      Usuń
  16. Książkę kupiłam za twoją namową i pochłonęłam w podróży, chce więcej

    OdpowiedzUsuń
  17. Zwrócę uwagę na tę książkę w najbliższym czasie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tytuł już czeka na mnie w kolejce. Nie mogę się doczekać porównania wrażeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, czy kolejny raz potwierdzimy zbieżność naszych czytelniczych gustów. :)

      Usuń
  19. Pytania wieńczące Twoją recenzję częstokroś zadawałam sobie przy kilku okazjach, zastanawiając się, na ile kostium cudzej tożsamości warunkuje naszą autopercepcję. Z jednej storony złodziej cudzego życia musi przecież rozwinąć zdolności aktorskie do perfekcji, z drugiej - kiedy zaciera się kłamstwo, a winowajca zrasta się ze swoją kreacją? Trudne to zagadnienie, lecz niewątpliwie niezmiernie ciekawe, zachęcające do poszukiwań i drążenia koryrzy domysłów.

    Wyboista droga, podążanie za protagonistką i wzmagający się niepokój wróżą udaną lekturę, nie pozwalającą na opadnięcie emocji, aktywizującą umysł i serce czytelnika :) "Córeczka" zdaje się być znakomitym wiosennym wyborem, kiedy już nie potrzebujemy aż tak bardzo ciepłych lektur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kradzież tożsamości jest fascynującym tematem, nie tylko z perspektywy osoby uwikłanej w te szaleńcze kłamstwa konieczne do podkreślenia wiarygodności, ale także w odniesieniu do stopniowego tracenia siebie samego. A czy wobec tego wciąż pozostajemy przy tej samej osobowości w głębi siebie, a może już dokonaliśmy nieodwracalnej metamorfozy? :)

      Usuń
  20. Po przeczytaniu Twojej recenzji zrozumiałam, że to książka musi się znaleźć w mojej biblioteczce. Moje klimaty:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałej przygody czytelniczej, czekam na wrażenia. :)

      Usuń
  21. Dobry thriller psychologiczny? Dawno nic z tej kategorii nie czytałam, a to brzmi świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Koniecznie kolejna pozycja trafia na moja liste "do przeczytania". Aktualnie czytam "Bellę" Andrzeja Setmana i uważam, że to książka z cyklu tych, które powinno przeczytać się w życiu KONIECZNIE :D

    Pozdrawiam :D
    Jagoda z mrsblueberry3.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Satysfakcjonującego zaczytania, chętnie poznam Twoje wrażenia. :)

      Usuń
  23. Mam ja w planach ale już niebawem i ja się przekonam czy jest taka wspaniała :) Inspiruję się Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, ale ja również podglądam zawsze co u ciebie i podchwytuję nowe tytuły do zaczytania. :)

      Usuń
  24. Uwielbiam thrillery, a ten szczególnie mnie zaintrygował fabułą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Od thrillerów trzymam się z daleka, ale nie powiem, zachęcasz;) Może się przełamię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna ucieczka od monotonii codziennego dnia. :)

      Usuń
  26. Ciekawi mnie ta książka i mam nadzieję, że kiedyś uda mi się z nią zapoznać. :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Odpowiedzi
    1. Czekam zatem na wrażenia po zapoznaniu się z tą historią. :)

      Usuń