środa, 8 marca 2017

GRÓB MOJEJ SIOSTRY Robert Dugoni

TRACY CROSSWHITE tom 1

[PREMIEROWO]

"Tu idzie o moje życie. A wcześniej chodziło o życie mojej siostry i rodziców. O życie całej społeczności Cedar Grove. To, co wydarzyło się dwadzieścia lat temu, wywarło wpływ na życie wszystkich."

Zapowiada się ciekawy i pasjonujący cykl kryminalny, warto na niego zwrócić uwagę. Intrygująca fabuła, wzbogacona elementami thrillera, zaskakującymi zwrotami akcji, prowadzona w emocjonującym i dynamicznym rytmie. Wszystko utrzymane w atmosferze ponurego miasteczka, które utraciło dawny blask w wyniku rozegranej w nim tragedii przed dwudziestoma laty. Tragedii naznaczającej jego mieszkańców przenikliwie i trwale. Natychmiast po przekroczeniu granic Cedar Grove wyczuwamy, że otula go mroczna i posępna tajemnica, intensywnie przypominająca o swoim istnieniu i domagająca się natychmiastowego ujawnienia. Co tak naprawdę stało się z Sarą Crosswhite, młodą dziewczyną, której ciało zostało teraz przypadkowo odnalezione przez myśliwych?

Odpowiedzi na to pytanie poszukuje starsza siostra ofiary, Tracy Crosswhite, śledcza sekcji ciężkich przestępstw kryminalnych w Saettle. Jej powrót do miejsc z dzieciństwa, determinacja w ujawnieniu prawdy, nieustępliwa postawa potwierdzenia własnych podejrzeń i przypuszczeń, staje się wyjątkowo kłopotliwa i niewygodna dla części mieszkańców Cedar Grove. Kobiecie i jej sprzymierzeńcowi, Danielowi O'Leary, właścicielowi miejscowej kancelarii prawnej, sprytnemu i dociekliwemu adwokatowi, zaczyna grozić poważne niebezpieczeństwo. Dlaczego komuś tak bardzo zależy na zatuszowaniu okoliczności morderstwa, skoro ten kto je popełnił, od dawna odbywa już karę w więzieniu?

Autor umiejętnie stopniuje napięcie, wprowadza wiele niepokoju i wzburzenia w rozgrywający się scenariusz zdarzeń, urozmaica go sensacyjnymi wątkami, sprawnie utrzymując uwagę czytelnika. Przenosimy się między innymi na salę sądową uczestnicząc w interesującym i wymownym procesie. Nie zabrakło również wątków obyczajowych z prywatnego życia głównej bohaterki, zajmujących odniesień do jej przeszłości, stopniowo odkrywających nowe fakty i skłaniających do ich wielokierunkowej interpretacji. Książkę przeczytałam właściwie na jedno posiedzenie, wciągnęła mnie w swój świat, oferując intrygującą rozrywkę czytelniczą, przyjemnie spędzone czterysta stron. Może liczyłam na mocniejsze zakończenie, bardziej zaskakujące, ale tak też jest dobrze, gdyż nie brakuje w nim elektryzującego dreszczyku emocji.

4.5/6 - warto przeczytać
thriller kryminalny, 398 stron, premiera 08.03.2017, tłumaczenie Lech Z. Żołędziowski
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros. :)

70 komentarzy:

  1. Lubię takie mroczne, posępne klimaty - i zagadki, które czekają na rozwikłanie :) Zawsze mnie cieszy, kiedy książka trzyma w napięciu i nie jest przewidywalna do tego stopnia, że człowiek doskonale domyśla się, co wydarzy się na następnej stronie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stopniowe docieranie do warstw prawdy, możliwość spojrzenia na opisywane zdarzenia z różnych perspektyw, duży ładunek emocjonalny, zawsze mnie skuszą do sięgnięcia po książkę. :)

      Usuń
  2. I znowu moj gust. Tylko co z tego, jak czasu brakuje na czytanie. Na szczescie wszystko powoli zmierza w dobrym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stopniowo pozycje na liście będą się przesuwać w górę. :) Przyjemnego zaczytania. :)

      Usuń
  3. Ostatnio czytam powieść kryminalną Astrid Lindgren z moim trzylatkiem. To chybamoja dawka nerwów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak czytałam "Koszmarnego Karolka" z moimi dziećmi, też było bardzo ciekawie, nawet nie sądziłam, że to takie wciągające książki. :)

      Usuń
  4. Dzięki za ciekawą propozycję. Właśnie się zastanawiałam nad jakimś wciągającym kryminałem (Mam po wyżej uszu podręczników na studiach). Ten do mnie jak najbardziej przemawia. Ciekawe, jakie sekrety skrywa Cedar Grove?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też swego czasu nastąpił przesyt literatury naukowej, teraz z racji większej swobody dysponowania wolnym czasem, odbijam sobie tamten okres chętnie sięgając po kryminały i thrillery. :)

      Usuń
  5. Oho to już chyba wiem jaka następna czytelnicza pozycja mnie czeka :) Bardzo lubię takie klimaty. Obecnie czytam "Kaznodzieja" Camilla Lackberg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli podobne klimaty. :) Zdarza mi się, że jak wpadnę w taki rytm, to sporo książek pochłonę zanim sięgnę po nowy gatunek. :)

      Usuń
  6. Brzmi interesująco! Zwrócę uwagę na ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo jestem ciekawa drugiego tomu, jak to zwykle bywa, po pierwszym jeszcze trudno z całą pewnością wyrokować, czy nas seria zachwyci. :)

      Usuń
  7. I znów znalazłam u Ciebie idealną książkę dla siebie! Coś czuję, że niebawem skończy mi się miejsce na półkach... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo, ale to bardzo chcę przeczytać! Uwielbiam kryminały od Albatrosa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu mamy kryminał ze sporą domieszką thrillera, podoba mi się taka odsłona intrygi. :)

      Usuń
  9. Bardzo mnie zaintrygowała Twoja recenzja powyższej książki. Uwielbiam taki nastrój. Koniecznie muszę ją przeczytać, a może i w następstwie całą serię. Nie mogę się już doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyrazista i przekonująca postać główna, ciekawe sploty wydarzeń, sporo napięcia, dobrze to wszystko rokuje. :)

      Usuń
  10. Choć rzadko czytam kryminały - właściwie w drodze wyjątku - to może spróbuję z tą książką, bo Twoja recenzja zasiała we mnie nutkę ciekawości ;) Poczekam, aż ukaże się w mojej bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wprowadzam różnorodność do swoich planów czytelniczych, choć nie ukrywam, że kryminały zawsze cieszą się moim zainteresowaniem. :)

      Usuń
  11. Super! Czekam w takim razie jak pojawi się w mojej bibliotece ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Może i mnie tak wciągnie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Thrillery nie są moją mocną stroną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie do nich ciągnie, lubię towarzyszący im dreszczyk emocji. :)

      Usuń
  14. Mam ochotę :) dobry thriller jest mi potrzebny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. lubie takie książki, pewnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Taki jakiś strasznie smutny ten tytuł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwy dla gatunku, jak najbardziej korespondujący z treścią. :)

      Usuń
  17. Fajnie, że napięcie jest tak stopniowane.

    OdpowiedzUsuń
  18. Gatunek zdecydowanie mój, więc chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba rzeczywiście zapowiada się nowy fajny cykl. Teraz trochę żałuję, że nie wzięłam jej do recenzji:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za ciekawą propozycję. Uwielbiam kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, bardzo chętnie po nie sięgam, dobrze się przy nich relaksuję. :)

      Usuń
  21. Już jestem u mnie w biblioteczce ♡ Jak tylko skończę czytać inną książkę od razu biorę się za "Grób mojej siostry" już się nie mogę doczekać ♡ Pozdrawiam!
    Zapraszam do siebie: goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Zwróciłam uwage na tę ksiązkę, gdy robiłam zapowiedzi marca i naprawdę strasznie mnie intryguje po Twojej recenzji :D
    Na razie mam jednak kompletny burdel w książkach, więc muszę sobie póki co podarować tę pozycję :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, nie da się wszystkiego w jednym czasie przeczytać, u mnie tez sporo książek czeka na spotkanie. :)

      Usuń
  23. Lubie takie kryminalne cykle, połączone osobami głównych bohaterów na przykład, mimo iż wiekszość z nich powiela pewien schemat. Moja uwielbiająca zagadki natura Skorpiona sprawia, że równolegle do prowadzoneo śledztwa, ja sama również "tropię" morderców:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa w rozwiązywanie detektywistycznych zagadek też leży w mojej naturze. :)

      Usuń
  24. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać, stopniowane napięcie, tło obyczajowe, tajemnice z przeszłości - same atuty ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawie się cykl zapowiada, mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej. :)

      Usuń
  25. Musze sięgnąć po te pozycje bo lubie takie książki i zapowiada się ciekawa lektura :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się w tych klimatach odnajduję, a ta powieść pozwoliła mi się zrelaksować w dobrym rytmie i klimacie. :)

      Usuń
  26. Coś czuję, że ta książka bazuje na emocjach, czyli coś dla mnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Główny wątek poświęcony tajemnicom z prywatnego życia kluczowej postaci, dzięki temu mamy okazję poznać ją bliżej, lepiej będziemy później rozumieć jej intencje i zachowania w kolejnych odsłonach serii. :)

      Usuń
  27. powiem tylko tyle... SKUSIŁAŚ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, życzę wspaniałego zaczytania i oczywiście czekam na wrażenia. :)

      Usuń
  28. Bardzo sobie cenię stopniowanie napięcia - szczególnie w tego typu powieściach. Ostatnio brakuje mi właśnie takiego niepokoju. Czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść proponuje sporą dawkę czytelniczej adrenaliny. :)

      Usuń
  29. Za kilka dni sama zabieram się za swój egzemplarz, mam nadzieję, że również mnie usatysfakcjonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mroczne sekrety z przeszłości- coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Książka ogromnie mnie zaciekawiła, więc dopisują ją do listy! Zapowiada się rewelacyjnie, dokładnie mój gust :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że trafiają się takie książki, zgodne z naszymi oczekiwaniami. :)

      Usuń
  32. Piętno tragedii, która wydarzyła się przed laty, wsączająca się posępnością w mikroświat mieszkańców Cedar Grove, podany w odpowiednio odmierzonych porcjach wiedzy z pewnością napina ciekawość i wzmaga zaangażowanie czytelnika, nie pozwalając mu odłożyć książki wcześniej, niż przed domknięciem historii. Wyjątkowo zaciekawiła mnie Tracy, jako zdeterminowana poszukiwaczka prawdy o siostrze, zmuszona do ponownego odwiedzenia krainy wspomnień, dojmujących przecież na nowo odświeżonymi skrawkami dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dramatyczne wydarzenia z przeszłości, jeśli nie zostały przekonująco rozwiązane do końca, czegoś w ich historii brakuje, wówczas rzutują cieniem na losy głównym bohaterów, intrygująco się o tych tajemnicach czyta, ciekawie śledzi ich stopniowe ujawnianie. :)

      Usuń
  33. Coś mnie intryguje w tej książce i jeszcze ta prosta okładka - muszę zapamiętać ten tytuł! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem, książka powinna dostarczyć Ci naprawdę dobrej rozrywki czytelniczej. :)

      Usuń
  34. Zdecydowanie moje klimaty,zacheciłaś. Na pewno po nią sięgnę jak skończę czytać obecne. Bardzo fajny blog, czekam na kolejne interesujące pozycje.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń