niedziela, 5 marca 2017

JUŻ MNIE NIE OSZUKASZ Harlan Coben

"Wielkie tajemnice w końcu wychodzą na jaw. Powracają, gdy najmniej się tego spodziewasz, odbijając się głośnym echem i wywołując... potężne straty uboczne."

Idealna lektura na odprężenie w barwach thriller przygody. Napisana przekonującym i porywającym stylem. Swobodnie i sugestywnie wciąga czytelnika w intrygujący i złożony scenariusz zdarzeń. Harlan Coben świetnie dawkuje napięcie, tu podrzuca ciekawy incydent, przeprowadza zaskakujący zwrot akcji, podsuwa wielce zastanawiające słowa, jakby przypadkowo puszczone w eter, ale o silnym wydźwięku, a gdzie indziej wplątuje bohaterów w mroczne tajemnice, podgrzewa atmosferę grozy i odczuwalnego wszystkimi zmysłami niebezpieczeństwa. Dostajemy się w pułapkę przypuszczeń, domysłów, niedopowiedzeń, kłamstw, oszustw i matactw. Budujemy fascynujące hipotezy, jak dalej potoczą się losy bohaterów, jednak w miarę zagłębiania się w fabułę, okazują się one tylko częściowo prawdziwe i słuszne. Powieść czyta się w błyskawicznym tempie, intensywnie pochłania, wszystkie wątki logicznie zazębiają się, aby na koniec jeszcze odsłonić mocne jokerskie zagranie. Chętnie oddajemy się grze z dreszczykiem, przyjemnemu zaczytaniu, satysfakcjonującej rozrywce przez kilka godzin.

Maya Stern, emerytowana kapitan sił specjalnych, były pilot maszyn bojowych, zamieszana w międzynarodowy skandal, cierpi na zespół stresu pourazowego. Właśnie pochowała męża Joego. Jako matka dwuletniej dziewczynki nie może jednak pozwolić sobie na rozczulanie się nad sobą. Kobieta stara się dowiedzieć, jakie sekrety kryją się za morderstwem jej życiowego partnera, bezwzględnym zabójstwem dokonanym na jej oczach. W jej życiu zaczynają dziać się bardzo niepokojące i zatrważające wydarzenia. Musi stawić czoło licznym wyzwaniom, konsekwencje prowadzić śledztwo, które rozpoczęła na własną rękę, a jednocześnie z pewnych względów unikać Rogera Kierce, bardzo dociekliwego detektywa z nowojorskiego wydziału zabójstw. Jednak wobec tego, co coraz mocniej zapętla się wokół jej osoby, trudno jest wykazać się opanowaniem, zachować zimną krew. Jak nie popaść w szaleństwo i paranoiczne zachowania, nie dać się omamić zwidom, zaufać sobie samej, uwierzyć wyłaniającej się z mroku prawdzie? Jaki jest udział kobiety w zawiązywanym spisku, kto tak naprawdę za nim stoi i dlaczego? Niewątpliwie, duży wpływ na pozytywny odbiór przedstawianej historii ma bardzo dobre tłumaczenie.

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller, 416 stron, premiera 15.02.2017, tłumaczenie Robert Waliś
Książkę "Już mnie nie oszukasz" zgarnęłam z półki "bestsellery". :)

98 komentarzy:

  1. Zapowiada się bardzo ciekawie. Zapisuję na moją listę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie moja bajka, ale polece mojemu facetowi😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja, niesamowicie buduje napięcie, dlatego też będę musiała sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie przedstawiłaś książkę, chociaż to nie moja bajka. Lubie jak w książkach coś się dzieje i można wczuć się w nie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię książki tego autora, także i po tę sięgnę z przyjemnością, zwłaszcza po kolejnej świetnie napisanej przez Ciebie recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po Cobena sięgam bez wahania - to gwarancja energicznej akcji, interesującej fabuły i dobrze wykreowanych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie taką opinię mam na temat jego twórczości, w większości książek. :)

      Usuń
  7. Bookendrfina świetne książki na Twoim blogu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewa, miło się człowiekowi na duszy robi, kiedy takie słowa czyta. :) Szperam w różnych gatunkach literackich, szukam czytelniczego urozmaicenia. :)

      Usuń
  8. Lubię Cobena i wszelkie tego typu klimaty - a poza tym Twoje recenzje są zawsze tak barwne i świetnie napisane, że chyba do każdego rodzaju literatury jesteś w stanie mnie przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię książki tego autora, a o tej pozycji nie słyszałam - chętnie sięgnę po nią ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozazdrościłam tym, co już się z nią zapoznali. Musiałam trochę na nią poczekać, ale warto było. :)

      Usuń
  10. Nie przeczytałam ani jednej książki tego autora, pora zaznajomić się z jego twórczością...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze się je czyta, autor ma świetny styl i sposób na angażowanie czytelnika w fabułę. :)

      Usuń
  11. Dawno nie czytałam Cobena, mam ochotę na ten thriller

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie też. :) Satysfakcjonującego zaczytania. :)

      Usuń
    2. Chętnie zwrócę uwagę na tę lekturę w przyszłości. Może w tym roku mi się uda.

      Usuń
  12. Piszesz zachęcająco :-) Chyba się skuszę.
    www.mojaszkolaangielskiego.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój Luby bardzo lubi Cobena. Ja co prawda nigdy nie miałam okazji czytać jego książki, ale liczę, że w końcu się zbiorę i coś przeczytam, bo chyba dużo mnie omija. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie sięgam po książki tego autora, mają w sobie to coś. :)

      Usuń
  14. Fani będą zachwyceni ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi bardzo ciekawie, z chęcią bym przeczytała, bo w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
  16. O właśnie szukałam coś takiego do czytania :) A autora jeszcze nie czytałam, więc może się i dla niego miejsce na półce zrobi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wygospodarować tę przestrzeń i oczywiście też czas. :)

      Usuń
  17. Uwielbiam Cobena - ta książka również mi się podobała. Polecam serial, który Coben stworzył nie na podstawie książki, po prostu jako serial - The five". Rewelacyjny...

    OdpowiedzUsuń
  18. Koniecznie przeczytam! Tyle pozytywnych recenzji, a ja jeszcze nie dopadła tej książki... wstyd!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ mi się ona podoba!!! Musze ją zdobyć

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszędzie tej książki pełno ostatnio, ale same dobre recenzje przekonują mnie do sięgnięcia po nią. Dawno nie czytałam powieści Cobena i przyznam, że stęskniłam się za jego twórczością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że miałam okazję zapoznać się z tą książką, przypomniały mi się stare dobre czasy Cobena. :)

      Usuń
  21. Muszę się skusić na, którąś z książek tego autora...
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Thank you for the honest review!
    I`m following ur blog with a great pleasure via Google+
    Please join me
    Sunny Eri: beauty experience

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam w planach, ale do tych planów dużo muszę jeszcze zrealizować, bo lista książek się wydłuża.


    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja lista ostatnio mocno się wydłużyła, ale ja lubię taką czytelniczą niecierpliwość i szeroki wybór książek. :)

      Usuń
  24. Ostatnio dużo słyszałam o tej książce, ale jeszcze się na nią nie zdecydowałam ;) Bardzo lubię thrillery, a czytając twoją recenzję wiem, że ten ma wszystko to co lubię w tego typu książkach, więc na pewno sięgnę po ten tytuł ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spora dawka emocji, napięcia i zaskoczenia, a to zawsze działa na naszą wyobraźnię. :)

      Usuń
  25. Ciekawa fabuła, gra z dreszczykiem emocji, dobre tłumaczenie - mogłoby mi się podobać. Książkę zobaczyłam w zapowiedziach już jakiś czas temu. Mam na nią ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cieszę się, że książka okazała się dla Ciebie satysfakcjonująca, ja również bardzo miło ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zakończenie zwala z nóg! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja jeszcze nie czytałam żadnej ksiażki Cobena, ale mam zamiar to nadrobić i w moim najbliższym zamówieniu na 100% będzie ta książka. :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Po książki Cobena mogę sięgać w ciemno.

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię książki, gdzie nic nie jest oczywiste i mamy do czynienia z zaskakującymi zwrotami akcji. Thrillery lubię, choć nieczęsto je czytam. Skupiam się raczej na innych gatunkach, ale planuję to zmienić już wkrótce.
    Pozdrawiam! http://bookwormss-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie thrillery zawsze mocno przyciągały, zwłaszcza psychologiczne, po prostu lubię poddawać się tej formie rozrywki. :)

      Usuń
  31. Nie przeczytałam jeszcze żadnej książki Cobena. Moja teściowa go uwielbia, moi rodzice czytali i bratowa - no, prawie wszyscy, a ja jeszcze się za to nie zabrałam. Chyba zacznę przygodę z autorem od tego tytułu, bo brzmi zachęcająco. Recenzja kusi. Ocena zachwyca i wiele obiecuje. Przeczytam, na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam kilku autorów, których książek jeszcze nie czytałam, a cieszą się one uznaniem czytelników, jeszcze wszystko przed nami. :)

      Usuń
  32. Swoją drogą pomyśl, jak duży intelekt muszą posiadać autorzy książek tego typu. Aby całą tą plątaninę fabuły, zagadek i postaci umieć na koniec połączyć w zgrabną, sensowną całość. Trzeba mieć naprawdę solidny plan, schemat, żeby się samemu nie pogubić w trakcie pisania książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba mieć tę konieczną smykałkę kreślenia intrygujących historii, zrozumienie wobec potrzeb czytelnika i lekkość pióra. :)

      Usuń
  33. Coś mi się wydaje, że to będzie kolejna książka na mojej liście, którą koniecznie chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  34. Muszę koniecznie poznać tę legendę, jaką jest twórczość Cobena.

    OdpowiedzUsuń
  35. Zdecydowanie książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, niech sprawi Ci wiele czytelniczej satysfakcji. :)

      Usuń
  36. Mam bardzo złe doświadczenia związane z tym autorem, więc chyba odpuszczę i dam szansę książce napisanej przez kogoś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Coben zawsze i wszędzie! Dodaje do listy "muszę przeczytać" :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak i ja, zawsze się na jego książkę skuszę. :)

      Usuń
  38. Mój mąż jest fanem Cobena ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybciutko tytuł podsuwaj, jeśli oczywiście jeszcze nie czytał. ;)

      Usuń
  39. Jeszcze nie czytałam żadnej książki Cobena, chociaż trochę wstyd się do tego przyznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden wstyd, każdy w swoim czasie trafia na konkretne książki czy autora. :) Książkę polecam, świetnie się przy niej zrelaksowałam. :)

      Usuń
    2. Ja czytałam ogólnie dopiero trzy tego autora i mam ochotę na więcej.

      Usuń
  40. Sylwetkę Cobena znam z wizerunków stworzonych z barwnych superlatywów i Twoja relacja, Izabelo, dopełnia jeszcze ten obraz obietnicą powieści potoczystej, lecz nie schematycznej, wróżącej doskonałą rozrywkę na wiosenne dni. Lecz wydaje mi się, że lekkość jest pozorna, skoro musimy wyrwać sięz bohaterami z potrzasku przemilczeń i starać się uciec przed ciążącym widmem niepowodzenia. Samodzielne prowadzenie śledztwa i równoczesna ucieczka przed profesjonalistą w dziedzinie zdobywania wiedzy o uciekinierach z pewnością należy do wyniszczających aktywności, czyniąc Mayę bohaterką złożoną i psychologicznie atrakcyjną.

    Dziękuję Ci za wskazanie tej ksiażki. Być może od niej rozpocznę swoją znajomość z Panem Cobenem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodoba Ci się styl autora, z wyjątkiem chyba dwóch pozycji, jego książki bardzo mnie do siebie przekonują, chętnie po nie sięgam, bo wiem, że czeka mnie przyjemne zaczytanie. :) w tej książce autor stworzył bardzo nietuzinkową i barwną postać główną, od początku trzeba bacznie się jej przyglądać. ;)

      Usuń
  41. Słyszałam wiele dobrego o tej książce, fabuła też intryguje, więc chętnie sprawdzę, jakie będą moje wrażenia po lekturze. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń. :) Sympatycznego zaczytania. :)

      Usuń
  42. Uwielbiam Cobena, nigdy się na nim nie zawiodłam, więc myślę że i tym razem będę tak samo zadowolona. Zapowiada się genialna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Po Cobena sięgam w ciemno i chociaż zdarzyło się, że mnie rozczarował, to jednak wielbię go bezustannie! <3 Oczywiście, że przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Dzięki za zachętę do przeczytania "Już mnie nie oszukasz". Całkiem niedawno skończyłem całą serię o Myronie Bolitarze autorstwa H. Cobena i zastanawiałem się za jaką nową powieść tego autora się zabrać. Teraz już wiem i dodaję na półkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam zatem na wrażenia. :) Intrygującego zaczytania. :)

      Usuń
  45. To prawda, kilkugodzinna rozrywka i przyjemne napięcie gwarantowane :) Lubię Cobena, a tak książka jest bardzo w jego stylu. Zakończenie wzbudziło we mnie pewną wątpliwość, ale ogólnie powieść bardzo na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Jak znajdę chwilę czasu na pewno sięgnę po tę lekturę w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  47. Paulina Kwiatkowska30 listopada 2021 23:20

    Siostra ostatnio poznała kilka książek autora, jest co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń