poniedziałek, 19 grudnia 2016

MUZA Jessie Burton 336/2016

"Że jeżeli naprawdę chcesz doprowadzić coś do skutku, musisz tego chcieć bardziej, niż jesteś w stanie sobie wyobrazić. Musisz to wywalczyć własnymi siłami. Nie jest łatwo."

Uwielbiam czytać takie powieści, nasycone różnobarwnymi emocjami, tajemnicami wyłaniającymi się z przeszłości, niezwykłym klimatem, nutą historii odzywającą się w tle. Tym razem to wspomnienia z czasów angielskiego kolonializmu, przedwojennych hiszpańskich nastrojów na prowincji, londyńskiej wielkiej kultury i aktywnych rasistowskich trendów społecznych sześćdziesiątych lat. Wszystko wspaniale ze sobą powiązane, płynnie przenikające się w intrygujący, malowniczy i pobudzający zmysły sposób. Książka napisana z dużą wrażliwością i sugestywnością, dotyka cech ludzkiej natury, ekspresji wyrażanych silnych uczuć, motywów postępowań kierowanych z głębi serca. Mieszanka miłości i nienawiści, wierności i zdrady, przyjaźni i odepchnięcia, oddania i nielojalności. Wielkie ambicje, talenty i natchnienia, które potrafią jednak krzywdzić, wyjątkowo intensywne pasje, niepodlegające tłumieniu potrzeby twórczości, trudne do okiełznania obsesje, pociągające za sobą trwające wiele lat kłamstwa i oszustwa. Pięknie czyta się o sztuce i towarzyszącej jej muzie, wyłaniającej się w każdym aspekcie ciekawej i wciągającej fabuły, smaku spełnienia i rozczarowania.

Odelle Bastien, czarnoskóra dwudziestosześcioletnia dziewczyna, zajmująca się poezją, marząca o pisarstwie, otrzymuje pracę w prestiżowej londyńskiej galerii sztuki. Spotkanie z Marjorie Quick, elegancką kobietą i intrygującą przełożoną, okaże się przełomowym splotem okoliczności w jej życiu. Poznaje też Lawrie Scotta, który wszedł w posiadanie bardzo zagadkowego i wyjątkowego obrazu. To dzieło, które wywołuje ogromne słowa uznania i zachwytu, jednocześnie skrywa liczne sekrety i ingeruje w losy wielu osób. Próby odkrycia, co chowa się pod niezwykłym płótnem prowadzą w daleką przeszłość, a wyniki śledztwa odbijają się na współczesnych wydarzeniach. Trudno oderwać się od tej czytelniczej przygody, magicznie nas do siebie przyciąga, wnikliwie delektujemy się nią, równocześnie z niecierpliwością przerzucamy strony, aby jak najszybciej dowiedzieć się, co fantastycznego nas jeszcze czeka. Książka zapewnia kilka godzin bardzo przyjemnego i wielowymiarowego zaczytania. Zakończenie satysfakcjonujące, idealnie spina pojawiające się liczne wątki i w pełni uzupełnia przekonujące profile powieściowych postaci. Zdecydowanie warto przeżyć tę silnie oddziałującą na wyobraźnię czytelnika fascynującą historię.

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura współczesna
data premiery: 24.11.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu. :)

77 komentarzy:

  1. Musze się zabrać za tą książkę.
    Po pierwsze piękna okładka, obok której nie sposób przejść obojętnie, a po drugie wszyscy ją wychwalają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka, która zapewnia kilka godzin satysfakcjonującego zaczytania. :)

      Usuń
  2. Moja mama znajdzie ją pod choinką:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podobała, a okładka to mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka bardzo przykuwa wzrok, a i świetnie dopełnia fabułę. :)

      Usuń
  4. Również uwielbiam takie książki. Nie dość, że treść niezwykle zachęcająca, to jeszcze okładka krzyczy do nas swoim pięknem z daleka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takich książkach mogę się zaczytywać bez ograniczeń. :)

      Usuń
  5. Lubię takie książki pobudzające wyobraźnię. =)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i mnie także urzekła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, że wystawiłaś jej bardzo pozytywną opinię. :)

      Usuń
  7. Ja jakoś od samego początku nie jestem przekonana co do tej książki i chyba sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę, bo wówczas nie ma satysfakcji czytelniczej. :)

      Usuń
  8. Własnie dziś oglądałam ją w EMPIK, ale ostatecznie odłożyłam świadoma znacznie przekroczonego w grudniu budżetu na książki. Ale już teraz po twojej recenzji wiem, że jutro po nią wrócę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój limit na zakup książek dawno przekroczony, dlatego długa lista do Mikołaja. :)

      Usuń
  9. tak tak tak tak chceeeeeeeeeeeee :D mam wrazenie ze to odbra lektura na moja chorobe :D pozdrawiam i zapraszam do siebie na nowa recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeczytam, również dlatego, że książka opowiada o kobiecie chcącej zostać pisarką. Z zainteresowaniem zagłębiam się w świat pisarzy, więc to na pewno książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mocno mnie ciągnie do tej powieści, podobnie jak do "Miniaturzystki" tej samej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miniaturzystka - jeszcze przede mną, ale teraz większe pragnienie spotkania z nią. :)

      Usuń
  12. Słyszałam o tej książce wiele dobrego i jestem pewna, że sięgnę po nią, kiedy tylko uda mi się ją dopaść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre zaczytanie, tak jak lubię, zmysłowo i uroczo. :)

      Usuń
  13. Brzmi pięknie... dopisałam sobie do listy książek do przeczytania:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muza - przepiękna :)

    Kochana zbieram po dziesięć osób do wyzwań na 2017 rok. Zgłosisz się?! Zapraszam :)
    https://monweg.blogspot.com/2016/12/informacyjnie-o-wyzwaniach-na-rok-2017.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem podobne wrażenia. :)
      A jakie to wyzwania, sprawdzę. :)

      Usuń
  15. Mam ogromną ochotę poznać tę powieść, chociaż najpierw chciałabym zacząć od "Miniaturzystyki" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poddałam się odwrotnej kolejności, a teraz z zainteresowaniem sięgnę po poprzednią powieść autorki. :)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Zmysłowo i intrygująco, z dużym prawdopodobieństwem stwierdzam, że powinna Ci się spodobać. :)

      Usuń
  17. Ta książka przyciąga mnie niczym magnes!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo szybko nawiązałam nić porozumienia z powieścią. :)

      Usuń
  18. Bardzo, ale to bardzo chcę przeczytać tę powieść i mam nadzieję, że w końcu mi się to uda. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czego jak najbardziej życzę, satysfakcjonującego zaczytania! :)

      Usuń
  19. Nic chyba tak nie wciąga jak tajemnica do rozwikłania... morderstwa trzeba lubić... ale tajemnice rodzinne - zawsze mają kilka opcji... mnóstwo przyczyn i skutków... taką właśnie tajemnicę uwielbiałam w Milenium...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tajemniczość wyzwala odruch zaspokojenia ciekawości, lubię się mu oddawać. :)

      Usuń
  20. Do mnie przemawia okładka :) a po Twojej recenzji mam na nią ochotę jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Intryguje mnie ta książka i waham się nad jej zakupem, nawet widziałam ją w kategorii bestsellerów niedawno... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to bardzo przyjemne i satysfakcjonujące zaczytanie, mnie się podobało. :)

      Usuń
  22. Mam ogromną chęć na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam wiele pozytywnych opinii tej książce, dlatego zamierzam sama ją w końcu poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa jestem Twoich wrażeń. :)
      Miłych chwil z książką w ręku! :)

      Usuń
  24. Ta książka to jedna z lepszych tego roku jeśli chodzi o mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, kiedy powieść tak mocno przemawia do czytelnika. :)

      Usuń
  25. Trafia i przemawia już od początku :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawie się zapowiada, uwielbiam takie książki!

    OdpowiedzUsuń
  27. Niestety ta książka, mimo bardzo pochlebnych recenzji (Twojej również) nie przekonuje mnie do siebie kompletnie. Póki co mam co czytać, więc sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę, przyjdzie odpowiedni czas, a książki potrafią na nas czekać. :)

      Usuń
  28. Brzmi bardzo ciekawie. Jak się gdzieś na nią natknę to chętnie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jaka piękna okładka! :) Już to zachęca mnie do kupienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka zwraca uwagę na powieść, stanowi jej wspaniałe uzupełnienie. :)

      Usuń
  30. Pierwszy przetoczony przez Ciebie cytat od razu sprawił, że chcę ta książkę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzeba twórczości, spełniania marzeń, realizowania pragnień. :)

      Usuń
  31. O Jessie Burton jako o autorce słyszałem wiele dobrych opinii, ale jakoś jej styl, jest taki...no nie wiem. Chyba wolę coś bardziej kontrowersyjnego :D

    ps. Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystko musi przemawiać do każdego, uniwersalność nie daje tyle satysfakcji czytelniczej, lubię te inności w literaturze. :)

      Usuń
  32. Leży i czeka na swoją kolej, ale jakoś nie mogę się za nią zabrać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadejdzie odpowiedni moment, kiedy pozwolisz jej do siebie przemówić. Bardzo emocjonalna powieść, o twórczości, pasji i miłości, a to zawsze nas do siebie przekonuje, tym bardziej jak pięknie podane. :)

      Usuń
  33. Skusze się na nią na pewno!!!

    OdpowiedzUsuń
  34. Już sam opis jest wciągający :) teraz jestem strasznie ciekawa co za tajemnicę skrywa ten obraz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść, która bardzo przyciąga swoją fabułę, warto się w nią zagłębić. :)

      Usuń
  35. Brzmi ciekawie :D coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Już od jakiegoś czasu mam na nią ochotę, Twoja recenzja utwierdziła mnie w przekonaniu, że to książka dla mnie ;) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie, Marta

    OdpowiedzUsuń
  37. okładka jest zdecydowanie przyciągająca, z chęcią bym przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Czyli nawet o świecie sztuki można napisać świetny kryminał. To bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Siostra czytała Miniaturzystki tej autorki i była bardzo zadowolona z lektury. Muszę jej przypomnieć, by zapoznała się też z tą publikacją.

    OdpowiedzUsuń