niedziela, 10 czerwca 2018

DAM CI TO WSZYSTKO Dolores Redondo

"Wynalazł sobie tę wymówkę, aby się przekonać, że może uciec przed kłamstwem, chociaż tak naprawdę uciekał przed prawdą, lekceważąc sygnały, że w swoim wnętrzu miał już tę substancję, która zżerała jego wnętrzności, niszcząc go doszczętnie."

Książka dostarcza sporo wciągającego i satysfakcjonującego zaczytania. Trudno oprzeć się urokowi narracji, barwnej, lekkiej, wdzięcznej, pięknie prowadzącej po emocjach, wydobywającej na powierzchnię istotne szczegóły, jednocześnie niezapominającej o zręcznym prowadzeniu zapętlającej się intrygi, zaskakujących zwrotach czy wyrazistych rytmach przebiegu akcji. Intuicyjnie czujemy, że pod oficjalną prawdą kryją się dowody wskazujące na diametralnie odmienny wydźwięk, wystawieni jesteśmy na cierpliwość w ich dostrzeganiu i wyłapywaniu, a to wspaniale angażuje i daje poczucie uczestnictwa.

Frapująco było zanurzać się w rodzinnych tajemnicach, odsłaniać kulisy przeszłości rodu, docierać do najmroczniejszych sekretów ciemnej natury człowieka. Zgrabne powiązania tego, co było dawno, z tym, co dzieje się współcześnie. Wkraczamy w inną rzeczywistość, w której nie brakuje elementów zahaczających o nadprzyrodzone zjawiska, wielowiekowej tradycji, historii i świadomości społecznej. Paleta ciekawych postaci, różnorodnych, realnych i przekonujących. Komfortowo czytało mi się ten kryminał, wzbogacony obyczajową melodią, jakże różny od innych, mający wiele do zaoferowania, pozostawiający z poczuciem przeżycia przyjemnej, zajmującej i nietuzinkowej przygody czytelniczej.

Manuel Ortigosa, uznany pisarz, dowiaduje się o śmierci w wypadku samochodowym swojego męża Alvara Muniza. Wydaje się, że nie ma wątpliwości co do przyczyn tragedii i oficjalne dochodzenie zostaje zamknięte. Manuel okazuje się spadkobiercą majątku Alvara, choć wcześniej nie miał wiedzy o jego hiszpańskim galijskim majątku i arystokratycznych korzeniach. Rodzina męża przyjmuje go wyjątkowo chłodno oczekując, że natychmiast wyniesie się z ziem i posiadłości, wróci do życia w Madrycie. Jednak pewne sygnały, niepokojące słowa, nienaturalne gesty, wzbudzają podejrzenia. Za namową policjanta Manuel decyduje się wszcząć prywatne śledztwo, zebrać obiektywne opinie i dotrzeć do faktów. Nie zdaje sobie sprawy, że to, czego się dowie, diametralnie odmieni jego życie, wystawi na próbę trudnego zrozumienia i przebaczenia.

5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał, 618 stron, premiera 09.05.2018, tłumaczenie Barbara Bardadyn
Książkę "Dam ci to wszystko" zgarnęłam z półki "bestsellery".

39 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten typ książek! Nie mam zbytnio wolnego czasu ale jak coś się znajdzie to z chęcią czytam. Świetna recenzja, jak mi wpadnie książka do ręki to się zainteresuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaintrygowal mnie ten opis! Umieszczam na liście "do przeczytania" 👌

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa i interesująca propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zaciekawiona, będe wypatrywac w bibliotece. Lubie takie tajemnice rodzinne, a smaczek kryminału tez nie zaszkodzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kryminały, opis brzmi bardzo zachęcająco. Na pewno po niego sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, na pewno przeczytam, dzięki za polecenie to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że książka by mnie zainteresowała. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię kryminałów, ale ta recenzja brzmi zachęcająco :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie wrzucam na listę do czytania, takie intrygi brzmią bardzo obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Intrygujaca fabuła własnie takiej książki potrzebuje na urlop.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapisuję tytuł i jak pokonam swój stosik, sięgnę po nią ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie powiem, że nie, bo zaciekawiła mnie ta recenzja. Szczerze przyznam, że lektura musi wciągać od samego początku, w przeciwnym wypadku przeważnie jest tak, że odkładam książkę, w którą nie potrafię się wkręcić.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten tytuł mnie zaintrygował, będę miała co czytać w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hiszpański kryminał? Wchodzę w to :) musi być bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie lubię kryminałów, a ten zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  17. kryminały zawsze mnie ciekawią, choć rzadko po nie siegam

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię taką tematykę, ale niestety czasu na czytanie brak :/.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy tytuł! I po ocenie widzę, że warto ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakoś mnie nie pociąga za bardzo klimat tej książki, chyba nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Totalnie nie w moim stylu, ale świetnie napisana recęzja, fajnie się czytało ;) Ja uwielbiam fanstatykę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się początek z tą ucieczką .. .

    OdpowiedzUsuń
  23. Brzmi ciekawie, ale to chyba nie do końca mój klimat

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię taki typ książek! Czyta się i czyta i aż chce się już wiedzieć, co jest na jej końcu <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo zachęcająca recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubie rodzinne tajemnice, czuje sie zachecona <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Brzmi intrygująco, chętnie się zaczytam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ależ mnie zaintrygowałaś ! Jestem bardzo ciekawa, co ta rodzinka skrywa - i jakie "trupy w szafie" ujrzą światło dzienne :)

    OdpowiedzUsuń
  29. to książka dla mnie, lubię odkrywać rodzinne tajemnice ;D

    OdpowiedzUsuń
  30. mało kiedy sięgam po tego rodzaju książki, ale może czas się przełamać

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam kryminały więc pewnie wcześniej czy później przeczytam tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fabuła brzmi bardzo ciekawie. Warto będzie po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciągnie mnie do tej książki coraz bardziej 😍

    OdpowiedzUsuń