piątek, 22 czerwca 2018

NA POLANIE WISIELCÓW Robert Dugoni

TRACY CROSSWHITE tom 3

[PREMIEROWO]

"Miał czterdzieści lat, żeby zatrzeć wszystkie ślady. I jeśli nie wpadnie nam w ręce nic innego, wygląda na to, że zabrnęliśmy w ślepą uliczkę."

Trzeci tom potwierdza, że kryminalny cykl o Tracy Crosswhite należy do ciekawych i pasjonujących. Kolejny raz otrzymujemy sprytnie zaplecioną intrygę, bazującą nie na jednym wątku detektywistycznym, ale na dwóch toczących się równolegle zagadkach morderstw. Obie wciągające i emocjonujące, a ponadto różniące się okolicznościami i wydźwiękiem. Jedna utrzymana w atmosferze małomiasteczkowego klimatu, ponurych tajemnic z przeszłości, nierozwiązalnych łamigłówek przestępstw. Druga w większym stopniu kładąca nacisk na mroczną stronę natury człowieka, partykularne cele i zaskakujące rozwiązania. Kilka elementów scenariusza zdarzeń jesteśmy w stanie przewidzieć, ale w niczym to nie ujmuje przyjemności czytania. Autor umiejętnie stopniuje napięcie, z wyczuciem intensyfikuje niepokój, sprawnie podtrzymuje uwagę czytelnika. Dramatyczne echa z prywatnego życia głównej bohaterki, jej konfrontacja z nieudolnym szefem, wciąż wybrzmiewają w fabule, dokładając dodatkowy dreszczyk emocji.

Tym razem Tracy Crosswhite, detektyw pracująca w sekcji ciężkich przestępstw kryminalnych w Seattle, na prośbę przyjaciółki angażuje się w odświeżanie pozornie zamkniętego śledztwa sprzed czterdziestu lat, okrutnej zbrodni dokonanej na siedemnastolatce, Indiance z hrabstwie Klickitat w stanie Waszyngton. Nowe technologie kryminalne mogą pozwalić rzucić inne światło na zebrane dowody, dotrzeć do frapujących informacji i poddać je właściwej interpretacji. Crosswhite prowadzi także sprawę matki i syna zamieszanych w zabójstwo męskiej głowy rodziny. Tu z kolei pojawia się nadmiar danych, motywów i możliwości, które stopniowo trzeba sprawdzać i eliminować, a ponadto poradzić sobie z interwencją renomowanego i operatywnego prawnika. Tracy należy do nieustępliwych i niezłomnych osobowości, wydaje się zatem, że rozwikłanie spraw jest tylko kwestią czasu, ale czy naprawdę? Poprzednie tomy serii również zapewniające przyjemny i relaksujący wieczór czytelniczych to "Grób mojej siostry" i "Jej ostatni oddech".

4.5/6 - warto przeczytać
kryminał, 400 stron, premiera 21.06.2018, tłumaczenie Andrzej Szulc
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

40 komentarzy:

  1. Tytuł mówi wszystko, lubię raczyć się czasami kryminałem, z dala od lubieżnych wątków, same surowe fakty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie sprawy sprzed lat do łatwych nie należą, ale tym bardzie chce się uzyskać odpowiedzi na zadane pytania. Mroczny tytuł i okładka komponują a się z nim i doskonała recenzja. Z przyjemnością sięgnę po tę pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie. Bardzo lubię kryminały a tej książki jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie lubię tego gatunku literackiego, ale znam kogoś kto uwielbia, więc polecę temu komuś tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię kryminały, o tej serii nie słyszałam ale Twój opis mnie zaintrygował. Zaczynam szukać pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio coraz częściej sięgam po kryminały. Tym mnie zaciekawiłaś, jednak musiałabym zacząć od pierwszego tomu, aby mieć pełen obraz tego "o co chodzi w książce" ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam 2 tom i zawierał w sobie wszystko to co lubię w kryminałach, po 3 część sięgnę więc z przyjemnością

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię powroty do starych spraw! Niedawno skończyłam czytać fajny kryminał, a teraz czeka na mnie Czarownica - Lackberg!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kryminały lubię oglądać, czytanie ich mi nie idzie

    OdpowiedzUsuń
  10. Od czasu do czasu siegam po kryminał, będe miała go na uwadze, bo wydaje sie dość interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam dwie książki tego autora i były naprawdę świetne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Aaaa :D A tą to mam w najbliższych planach oczywiście. Tytuł jest genialny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialny tytuł i okładka przyciąga wzrok ;) Może się skuszę na pierwszą część ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę koniecznie poznać tę serię.:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie słyszałam o tej serii, ale zapowiada się ciekawie - niesamowite, że niektóre tajemnice można rozwikłać nawet po latach!

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba zacznę od pierwszego tomu. Nie słyszałam o tych książkach, ale wyglądają ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Troszkę przeraża mnie ten tytuł;)

    OdpowiedzUsuń
  18. juz po tytule wiem, że to książka nie dla mnie,
    ale recenzja super

    OdpowiedzUsuń
  19. Rzadko kiedy sięgam po kryminał a widzę ze to juz 3 tom uuullalala

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię takie książki ;) trzeba się w końcu zabrać za czytanie

    OdpowiedzUsuń
  21. A mnie tytuł trochę przeraża haha

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię kryminały, ale mam tak mało czasu by czytać dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Książkę widzę pierwszy raz, jak również tego autora. Będę miała na uwadze ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie słyszałam o tym cyklu, ale z tego co piszesz musi być ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  25. Recenzja bardzo zachęca do przeczytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. coś dla mnie :) muszę zapisać tytuł

    OdpowiedzUsuń
  27. Podoba mi się tytuł i cytat z książki. Akurat kryminałów raczej nie czytam, ale ponieważ w ogóle dużo czytam, to nigdy nie wiadomo, czy nie wpadnę na Tracy ��

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja się boje takich książek :) Zdecydowanie bardziej lubię opowieści romantyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wolę nie czytać, bo ostatnio mam tyle różnych problemów, że najchętniej sama bym się powiesiła ;) Ale brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam takie okładki. Szkoda tylko że tyle mamy w tym roku ciekawych premier i dla tej książki nie znajdę już miejsca w kalendarzu :)

    OdpowiedzUsuń
  31. To znowu książka idealna dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  32. Kryminały nie dla mnie, zwłaszcza jeśli są w kilku tomach :D

    OdpowiedzUsuń
  33. To chyba seria dla mnie. Chętnie po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń