środa, 13 czerwca 2018

KŁAMSTWO DOSKONAŁE Lisa Scottoline

[PREMIEROWO]

"Całe życie znajdował się po niewłaściwej stronie szyby. Normalność była dobrze widoczna i w zasięgu ręki, ale oddzielona taflą szkła."

Sięgając po książki Lisy Scottoline mam pewność, że czeka mnie intensywna i przyjemna przygoda czytelnicza. Tak było w przypadku "Czekam na ciebie", "Mów do mnie", a teraz "Kłamstwa doskonałego". Właśnie takich satysfakcjonujących propozycji czytelniczych wyszukuję, gdzie zgrabnie łączą się cztery elementy powieści, intrygująca i złożona fabuła, ciekawe i przekonujące portrety postaci, frapujące i realne zagadnienia społeczne, płynny i wciągający styl narracji. Wówczas chętnie angażuję się w śledzenie zajmująco rozwijającego się scenariusza zdarzeń, ulegając umiejętnie wytworzonej atmosferze niepokoju i niepewności, a przy tym poddaję się frapującej grze wysuwania przypuszczeń i domysłów.

Powieść potrafiła mnie kilka razy zaskoczyć nagłymi zwrotami akcji, interpretacją faktów, pozornie już wyrobionym zdaniem o postaciach. To angażowało uwagę, wzbudzało emocje, nakłaniało do jak najszybszego poznania kolejnych rozdziałów. Mistrzowska konstrukcja fabuły z dreszczykiem, ciekawie wplecione obyczajowe wątki, dynamiczne rytmy, pełen koszyk tajemnic do stopniowego odkrywania, sensacyjne elementy w ostatniej odsłonie przybliżanej historii. Zastrzeżenia można mieć do mało prawdopodobnych epizodów z pogranicza kaskaderstwa, ale idealnie wpasowują się one w styl i klimat powieści, nie psują ogólnego pozytywnego wrażenia. Zdecydowanie warto sięgnąć po książkę, znakomita rozrywka czytelnicza, przyjemnie spędzony czas.

Chris Brennan przeprowadza się do małego miasteczka w południowej Pensylwanii. W Central Valley witają go otwarcie i sympatycznie, jako nauczyciela liceum, trenera szkolnej drużyny baseballu, atrakcyjnego samotnego mężczyznę. Od razu mamy świadomość, że Brennan ma sekretny plan, przyprawiający o ciarki, brzmiący zatrważająco, oparty na prezentowaniu fałszywej osobowości i wykorzystywaniu opanowanych do perfekcji sztuczek manipulacji. Mieszkańcom Central Valley zagraża wielkie niebezpieczeństwo skrywające się za siatką kłamstw, oszustw i pozorów. Poznajemy bliżej złożone losy trzech rodzin, które wydają się mieć kluczowe znaczenie w rozwiązywaniu zagadki kryminalnej. Czego tak naprawdę oczekuje od młodzieży Brennan? Dlaczego pojawił się w tych spokojnych stronach? Czy uda mu się zrealizować przebiegły plan?

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller kryminalny, 408 stron, premiera 12.06.2018, tłumaczenie Magdalena Rychlik
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

27 komentarzy:

  1. Czuję, że ta książka będzie dla mnie strzałem w dziesiątkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm, brzmi tajemniczo i kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabieram się za książki tej autorki i zabrać nie mogę...Ostatnio w ogóle mało czytam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Na czytanie teraz mam czasu, ale ta pozycja odpada i tak. Wolę coś lżejszego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam nic tej autorki ale obiecuję nadrobić - zacznę od "mów do mnie" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam nic tej autorki ale obiecuję nadrobić - zacznę od "mów do mnie" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nagłe zwroty akcji to jest to co lubię najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo zachęcająca recenzja, tym bardziej że to mój ulubiony gatunek literacki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłaś mnie :) Kończę Kinga i sięgam po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zawsze ciekawa recenzja.
    Miło poczytać

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak tak polecasz, to oczywiście przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi naprawdę zachęcająco! Zapisuję na moja listę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapiszę sobie tytuł bo czuje, że książka mogłaby mi się spodobać. Ale najpierw mój stos :D

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam Twoje recenzje �� zapisuję tytuł do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kilka razy widziałam, książki tej autorki w księgarni, ale zawsze je omijałam. Myślę jednak, że tym razem się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dawno nic nie czytałam tej autorki, myślę, że czas to zmienić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nic nie czytałam tejże autorki ale tytuł mi się podoba i recenzja też :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wpisałam na listę czytelniczą :) U Ciebie zawsze znajdę coś ciekawego do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze mnie urzeka i ciekawi, jak jest jakieś małe miasteczko ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Do tej pory przeczytałam wszystkie książki tej autorki. Tytuł nowej zapisuję i będę na nią polować ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mega chce sięgnąć po książki tej autorki, a wciąż nam nie po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam nic autorki, ale widzę, że warto sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  23. "Kłamstwo doskonałe" jest książką, która naprawdę może zaskoczyć i z całą pewnością angażuje, wzbudza emocje i sprawia, że chce się rozwiązać wszystkie tajemnice. Polecamy gorąco wraz z Tobą, bo to jedna z ciekawszych pozycji tych wakacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie czytałam wnic tej Autorki, ale czas nadrobić zaległości!

    OdpowiedzUsuń