wtorek, 16 sierpnia 2016

CLOVIS LAFAY. MAGICZNE AKTA SCOTLAND YARDU Anna Lange 223/2016

[PRZEDPREMIEROWO]

"Wielokrotne zabójstwa, krwawa zemsta wywarta na mordercy przez ducha jednej z ofiar i odkrycie ciał dzięki zeznaniom tegoż ducha same w sobie były już wystarczająco sensacyjne. Dodać do tego jeszcze fakt, że w dochodzeniu pomagał członek arystokracji, i efekt był taki, że od kilku dni był to stały temat w gazetach..."

Książka całkowicie wpasowała się w mój ulubiony typ powieści i to z wielu powodów. Kryminalna baza, wiktoriański klimat, magiczna otoczka, a do tego wyraziste postaci i ciekawe powiązania między nimi. Wrażenie robi nie tylko mocno wciągająca i intrygująca fabuła, ale również znakomita forma, w jakiej została przedstawiona. Doskonale odnajdujemy się w dbającej o przekonywujący i szykowny styl narracji, ze świetną smykałką do swobodnego wprowadzania w tajemniczy i nieco mroczny nastrój, wypełniony elementami fantasy i sensacji, a przy tym niepozbawiony dobrego humoru. Mam wrażenie, jakby jedno z wielu zaklęć pojawiających się w powieści, zadziałało również i na mnie, autorka zarzuciła niewinny czar na czytelników, a ja chętnie mu się poddałam, czerpiąc z tego ogromną radość i satysfakcję. Wyśmienity debiut, przemawiający do wyobraźni, błyskotliwe spotkanie z interesującą lekturą, zapewniającą uczucie literackiego nasycenia. Chciałoby się, aby jak najszybciej powstała kontynuacja, niezwykle przyjemnie byłoby sięgnąć po kolejną mocno absorbującą uwagę powieść, z zainteresowaniem śledzić dalsze zawiłe losy sympatycznych bohaterów.

Londyn, druga połowa dziewiętnastego wieku, w ramach wydziału detektywistycznego, działa budzący wielkie zainteresowanie i kontrowersje zespół zajmujący się wykroczeniami związanymi z szeroko rozumianą magią. Kieruje nim obdarzony silnymi mocami, były porucznik wojskowy, John Dobson. Jego siostra Alicja kształci się w zakresie pielęgniarstwa, a jej ulubionymi wykładami są te związane z magią leczenia. Pewnego dnia w ich życie wkracza Clovis LaFay, niezwykle intrygująca i nieodgadniona postać, wywodząca się z arystokratycznego rodu, pełnego sekretów i zagadek z dreszczykiem. Podążamy tropem fascynujących przygód bohaterów, obserwujemy wiele wnoszące do akcji retrospekcje i stawiamy wyzwania niebezpiecznym zdarzeniom. Nekromancja, kinemancja czy piromancja, a może poszukiwania, zauroczenia, tworzenie i iluzje? I jeszcze cenna wartość dodana książki w postaci niesamowicie klimatycznej oprawy graficznej, która idealnie koresponduje z duchem powieści.

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
fantasy

Data premiery: 17.08.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu SQN. :)

28 komentarzy:

  1. Wykłady z magii leczenia- zapachniało HP ;) mimo, że fantasy tak średnio mi podchodzi to ten debiut mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to rewelacyjny debiut, naprawdę świetna przygoda. :)

      Usuń
  2. uuuuu zapachniało niezłym kryminałem-muszę podsunąć mężowi :) Tak lubię tu zaglądać, mimo, że większość recenzowanych tytułó jest dla mojej siostry lub męża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i oczywiście zapraszam na kolejne spotkania z wrażeniami o książkach. :)

      Usuń
  3. Nie przepadam za taką tematyką ale zawsze jak tu jestem podziwiam zainteresowanie książkami i różnorodną ich tematyką :) Super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrafię przejść obojętnie obok książek, która tak zachęcają do sięgnięcia po nie, tyle wspaniałych przygód do przeżycia. :)

      Usuń
  4. Widziałam książkę w zapowiedziach SQN i zastanawiałam się, czy warto ją czytać. Po tym co napisałaś koniecznie trzeba sięgnąć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto po nią sięgnąć, mnie takie klimaty szalenie się podobają, zwłaszcza jak ciekawie poprowadzone. :)

      Usuń
  5. nie wiem czy przeczytałabym książkę o takiej tematyce, jednak za każdym razem gdy czytam Twoje opisy aż mam ochotę sięgnąć po każdą z nich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam coś takiego, że nie czepiam się książek, tylko je przeżywam, wyciągam z nich jak najwięcej dla siebie, bardzo mnie inspirują. :)

      Usuń
  6. Hm... Jeśli kiedyś znajdę tę pozycję w bibliotece, to być może ją wypożyczę, bo lubię kryminały, ale ta magiczna otoczka trochę mnie odrzuca. Swego czasu szalałam za książkami z motywami fantastycznymi, ale w końcu poczułam, że chyba już mi się one przejadły i czas na coś innego. Mimo tego fabuła i tak wydaje mi się być całkiem interesująca. No i ta okładka! Przepiękna!
    Estera.
    P.S. Nie wiem czy Cię to zainteresuje, ale byłoby mi bardzo miło jeśli zechciałabyś odpowiedzieć na pytania w Kreatywnym Tagu Książkowym, do którego Cię nominowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba zrobić przerwę od jakiegoś klimatu, nie chodzi nawet o zmęczenie nim, ale o możliwość intensywniejszego przeżywania po przerwie, to naturalne. :) Niestety, czasu na tagi już nie wygospodaruję, za dużo książek na mnie czeka, ale za nominację ślicznie dziękuję. :)

      Usuń
  7. Nie jestem miłośniczką kryminałów i raczej nie lubię po nie sięgać, ale połączenie z fantastyką, którą kocham wydaje się interesujące. Na pewno po nią sięgnę!
    Pozdrawiam, Basia z bloga ostatniaksiazkoholiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo intrygująca mieszanka gatunków, a przy tym świetna narracja. :)

      Usuń
  8. Taki kryminał z chęcią przeczytam. Skusiłam się na polecaną przez ciebie serię "obuwniczą" autorki Wandy Szymanowskiej ta seria jest cudowna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria obuwnicza ma w sobie wiele optymizmu i zachęty do walki o szczęście, które czeka, abyśmy je dostrzegli i się o nie upomnieli. :) Ciekawa jestem Twojej opinii na temat tej książki. :)

      Usuń
  9. Wiesz, co lubię i sama czytasz takie książki, które mi najlepiej przypadają do gustu! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, nie ma to, jak wspólne przezywanie i inspirowanie się. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  10. Bardzo interesująca pozycja, z wielką chęcią w przyszłości po nią sięgnę :) To coś, co zazwyczaj wpada w moje gusta.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie okładka już zapowiedziała, że powieść powinna trafić w mój gust, bardzo się cieszę, że zdecydowałam się przeżyć tę niesamowitą przygodę czytelniczą. :)

      Usuń
  11. Zapowiada się rewelacyjna książka. Nie sądziłam, że po okładce może być taka dobra. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie właśnie okładka przekonała. :) A powieść faktycznie rewelacyjna. :)

      Usuń
  12. Mnie fantasy jakoś szczególnie nie kręci, więc chyba poprzestanę na mojej liście do przeczytania, która rozrosła się już do gigantycznych rozmiarów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś fantasy będzie bliższe Twemu czytelniczemu sercu. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  13. Kryminał w wiktoriańskim klimacie to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że się nie zawiedziesz tą propozycją czytelniczą. :)

      Usuń
  14. Bardzo, ale to bardzo zaintrygowała mnie ta książka. Mam nadzieję, że będę miała możliwość ją przeczytać i przekonać się, jakie będą moje wrażenia. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już po pierwszych stronach powieści wiedziałam, że podjęłam słuszną decyzję, sięgając po nią. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń