sobota, 26 listopada 2016

CIAPEK Wanda Szymanowska 313/2016

"Nieznajome ręce odpięły pieska od przydrożnego słupa, otuliły ciepłem ramion i wełnianego szala."

Mocno wzruszająca opowieść o zmiennych losach szaro-burego pieska, tak bardzo pragnącego bliskości człowieka, jego ciepłego brzmienia głosu, pieszczot, głaskania, przytulania. Silna potrzeba bycia kochanym, ale też obdarowania kogoś lojalną miłością. Wspaniale znaleźć wymarzony dom, w którym ma kto z psem bawić się, wychodzić na długie spacery, a miska zawsze jest pełna. Autorka z wyczuciem i w interesujący sposób uświadamia młodym czytelnikom, że zwierzęta nie mogą być zabawkami w naszych rękach. To żywe stworzenia, tak jak ludzie, obdarowane uczuciami i ciepłymi serduszkami. Decydując się na przygarnięcie psa do domu trzeba najpierw starannie zastanowić się, czy faktycznie jesteśmy w stanie zapewnić mu właściwą opiekę, poświęcić uwagę, zrozumieć potrzeby, ponieważ w tym właśnie wyraża się najmocniejsze w świecie kochanie. Pies nie powinien być prezentem podarowanym pod wpływem impulsu czy chwilowego kaprysu. Zaproszenie go do czyjegoś domu powinno wiązać się z rozwagą, odpowiedzialnością i empatią.

Historia dzielnego Ciapka poruszy każdego małego czytelnika, nauczy właściwego podejścia do pupilów, uczuli na ich oczekiwania. To pomoc dla rodziców, których dzieci tak bardzo dopominają się o posiadanie pieska. W obrazowy sposób pokazuje dobre strony psiej miłości, ale też gotowości człowieka do zobowiązań w długim czasie. A przecież, jeśli tylko bardzo pragnie się, wszystko można zorganizować, aby otrzymywać i dawać bezwarunkową miłość. Duża czcionka umożliwia nieco starszym dzieciom samodzielne czytanie, a ilustracje do pokolorowania wspaniale wzmacniają przekaz ciepłej opowieści. Książeczka mogłaby znaleźć się w każdej dziecięcej biblioteczce, mądra i emocjonalna propozycja czytelnicza. Mam przeświadczenie, że przydałaby się także niektórym dorosłym czytelnikom, być może mniej byłoby bolesnych psich losów na świecie. W naszym domu od zawsze jest miejsce i serdeczność dla psiaka ze schroniska, kilku już takich psich generałów towarzyszyło nam w życiu. Czytając książeczkę moje dzieciaki nabrały przeświadczenia, że odpowiednio opiekują się czworonożnymi członkami rodziny, najwierniejszymi przyjaciółmi człowieka.

4.5/6 - warto przeczytać
literatura dziecięca
data premiery: 18.09.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Autorce. :)

32 komentarze:

  1. Książka idealna dla mojej córki. Ważne jest to, że powieść uczy że zwierzęta to nie zabawki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto o tym przypominać. :)

      Usuń
    2. moje dzieciaki wiedzą o tym bardzo dobrze, początki były trudne, ale zrozumiały :-)

      Usuń
  2. Wesoła książka, taka okładka nawet dobrana, że sam bym chętnie przeczytał. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałyśmy tę historię - córce bardzo się podobała, mnie wzruszyła, bo nasz psiak też jest "z odzysku". To dobra, ciepła i warta poznania opowieść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że takie psinki z traumatyczną przeszłością mają nam jeszcze więcej do zaoferowania, a my dzięki nim stajemy się lepsi. :)

      Usuń
  4. Ja miałam taką ukochaną książkę w dzieciństwie "Wracaj do domu, Karmelku". Ryczałam po niej po nocach, bo smutna była, ale jednocześnie ją uwielbiałam. I tak mi się przypomniała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę bez łez czytać "O psie, który jeździł koleją", nawet kilka lat temu, jak czytała dzieciom, to płakałam, moja ukochana książeczka z dzieciństwa. :)

      Usuń
  5. Żebym tylko miała kogoś komu mogłabym taka książeczkę podarować, to nie wahałabym się ani minuty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książeczka na prezent idealna, wiele dzieci mogą się z niej nauczyć, ja już przekazałam ją w dalszy obieg czytelniczy. :)

      Usuń
  6. Szwagierka Wczoraj kupiła dzieciom psa :p pewnie by się im ta książeczka teraz przydała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładnie opowiedziane, mądrze i z wyczuciem, z pewnością by się przydała. :)

      Usuń
  7. mój synek bardzo chce psa. Może kupie mu ksiązkę, bo pies raczej odpada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto pewne decyzje odłożyć w czasie, jeśli nie jesteśmy przekonani, co do ich odpowiedniości, a ta książeczka z pewnością może być doskonałą bazą do rozmów o obowiązkach wynikających z posiadania psa.

      Usuń
  8. Świetny punkt widzenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, potrzebna publikacja, dla dzieci i dorosłych. :)

      Usuń
  9. U nas też ciągle powraca dyskusja pt. dlaczego nie mamy psa/kota. Uważam, że nie wszyscy muszą mieć - nie dlatego, że nie lubię zwierząt, przeciwnie, właśnie dlatego, że je lubię. Bardzo fajna recenzja, a książki nie znam, chętnie się zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygarnięcie zwierzątka do domu wiąże się z ogromną odpowiedzialnością, nie zawsze są na nią warunki i możliwości, i tak jak piszesz, nie każdy może sobie na nią pozwolić z różnych względów.

      Usuń
  10. na pewno wartościowa książka, moja córcia jeszcze za mała na takie historie, ale zapamiętam sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością bardzo przydatna książeczka, a do tego ciepła i sympatyczna. :)

      Usuń
  11. Książeczka pełna ważnych informacji. Zakupię ją dla pierworodnego bo nalega na zwierzątko. Najpierw musimy sie przygotować.
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas zawsze w domu były zwierzaki, jak pojawiły się dzieci, to już automatycznie były w wychowywane w ich obecności, dlatego pewnie nam było nieco łatwiej.

      Usuń
  12. mnie ostatio nachodzi na pieska w domu, ale moje dzieci sa jeszcze za male. Myślę, że za kilka lat wrocimy do tematu i taka ksiązeczka bardzo nam sie przyda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książeczka jest pomocą dla rodziców, ale i dla dzieci stanowi możliwość przeżycia niezwykłej czytelniczej przygody, chętnie podsuwam moim pociechom takie publikacje. :)

      Usuń
  13. Moja córka już za duża na takie książeczki, ale pozycja godna polecenia dla modszych dzieciaków.
    www.mojaszkolaangielskiego.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra pomoc dla rodziców w uświadamianiu czym są zwierzęta i jakie obowiązki wiążą się z ich posiadaniem. :)

      Usuń
  14. moje dzieci mają opiekę nad zwierzętami w małych paluszkach ale wielu dzieciom przydałaby się taka lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś dla mnie i dla córki, uwielbiamy zwierzęta

    OdpowiedzUsuń
  16. na pewno sama okładka przekonuje starszych czytelników, z chęcią sięgnęłabym po ciapka z dzieciakami :-)

    OdpowiedzUsuń